• 1
  • 2
2019-05-31, 22:55
Medlem
Custom_mades avatar
Jag skulle säga att det är säkrare ja, från personlig erfarenhet.

Har aldrig haft strul med polis eller kriminella efter hundratals köp på nätet, däremot har det på gatan varit strul mer än en gång, men procentuellt ganska låg där också.

Det är upp till var och en att bilda sig en uppfattning, men jag personligen kommer aldrig gå tillbaka till gatan om jag inte måste, jag har blivit bekväm helt enkelt.

Sen kan ju farbror knacka på när som helst om t.ex. uppgifter blivit sparade hos en säljare, men jag bryr mig inte nämnvärt om jag skulle åka på en ringa, det blir lite böter, sedan är det bara att röka på som vanligt.

Det är inte jordens undergång att åka fast en eller två gånger med lite gås såvida man inte är beroende av bil, det påverkar jobbet eller det sociala negativt.

Jag har ingen bil, kommer aldrig att äga en bil(kostar för mycket och är stökigt, alla vet att jag röker förutom jobbet och även om jobbet visste tror jag ej de skulle bry sig nämnvärt... sååå.... jag har inget att oroa mig för direkt!
Citera
2019-06-01, 12:13
Medlem
sepekastrulls avatar
I sin helhet är det säkrare att handla via nätet, om man gör det på rätt sätt. Bitcoin, VPN & Tor är obligatoriska verktyg du använder dig utav. Detta gör att valutan du handlar för är anonym, så när du köper narkotika så kommer det inte stå någon sketchy transaktion, utan det enda som kommer att stå är att du har köpt bitcoin, eller bara ett namn på ett företag.

Köper du inrikes (Från Sverige, till Sverige) så går paketen inte genom någon tull, och inrikes är det väldigt sällan brev kollas, och hundar används. Skulle ditt paket mot förmodan bli upptäckt, så kan du neka att du har beställt något. Vilket du inte kan göra om du blir tagen på bar gärning när du handlar på gatan. Det som händer om ditt paket blir taget är att Polisen kan i vissa fall göra en husrannsökan hos dig samt be dig att lämna drogtest. Är detta negativt och dem inte hittar något under husrannsökan, så kommer fallet att släppas & du blir inte dömd eller bötfälld för något.

Så på dessa sätten är det mycket säkrare. Det som gör det mindre säkert jämfört med gatan dock, det är att spår sparas. Nackdelen under en husis är att dem kan beslagta din dator. Och även om du rensar historik & döljer dina spår så gott det går, så har Polisen väldigt duktiga datorkunniga som kan få fram det mesta. Om du själv inte är någon expert på datorer och kan en hel del om kryptering m.m, så är chansen stor att Polisen kommer att få fram saker du har "raderat".

Detta händer ju dock bara om ditt paket blir upptäckt, vilket händer väldigt sällan. Jag handlar alltid min narkotika på nätet. Känns mycket säkrare, kranar vet inte vem man är, du förblir anonym + att kvaliteten & priserna oftast är mycket, mycket bättre.
Citera
2019-06-03, 22:15
Medlem
sonicyouthzs avatar
Tänkt på en sak. Om en beställer i en annans adress, med sitt namn, fungerar det fortfarande eller måste man vara skriven på adressen? Lämnas posten på postombud?
Citera
2019-06-04, 00:10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Känner du langaren så är det säkrast att köpa på gatan. Har aldrig köpt droger från nätet, förutom RC-droger förstås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in