2006-03-01, 23:21
Bannlyst
Goddag.

Jag har en vän som är en idiot. Han har väl alltid varit det, ända sen jag kände honom antar jag. Jag har bara inte märkt det så väl.
Det var när jag gick i 7:an som jag blev kompis med honom. Nu går jag i 1:an. (men ska gå i 2:an. gått om, bytt klass).
Iallafall, så brukade vi vara jättebra polare, men nu verkar vi ha glidit ifrån en del. Vi gled ifrån varandra ett halvår in i att jag började gymnasiet ungefär och då gick han i 9:an.
Jag bröt upp med honom då för att jag tyckte att han var omogen eller nåt. Jag kommer inte riktigt ihåg.

Iaf, så har hans idioti verkligen lysts upp något detta år.
Nu går vi i samma klass, och killen är ett rövhål.

Vi är båda utlänningar från samma land, skillnaden är att jag inte beter mig som nån jävla stereotypisk hiphoppig utlänning.
Han har en storebror som är en värre ”blatte” än honom, och jag antar att hans idioti tar efter där lite.
Han håller på värre än han, så det är som om han är en miniatyr eller nåt.

Han gör mig så jävla irriterad. Om man gör något litet pyttesmåfel så kallar han en för idiot, om man bara är sig själv och står lite ledigt och inte fattar vad han pratar om så kallar han en för idiot.
Han kallar en för idiot hela jävla tiden, och det är skitjobbigt.

Han kan vara väldigt kul att vara med när han inte är sådär dum i huvudet. Och i klassen är han väl den enda ”kompis” jag har, eftersom jag inte gillar människor i allmänhet. Inte dom i min klass iaf. Det är väl därför jag kommer tillbaka till att umgås med honom tid efter tid.
Han har 2 kompisar som är rätt kul också, som jag gillar och dom har jag börjat lära känna på sistone.
Jag bögskämtar med dom. Det är så jag gör, det är sån jag är.
Men den jäveln kallar mig för idiot så fort jag drar ett jävla skämt.
När vi 4 var hemma hos honom så tog jag en macka. Inget särskilt, det är så vi gör.
Men det verkar som att bara för att hans kompisar var där så kallade han mig för idiot extra mycket. Jag bad fan om en jävla påse att lägga kycklingpastejen som jag hade brett på bröd i, och han letade i en halvminut eller något, sen så hittade han den och sa ”men här är den din jävla idiot!”.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill säga ifrån, eller klippa till honom ordentligt.
Men jag har verkligen ingen självkänsla för att den är förstörd av relativt kassa föräldrar, så det känns som om jag skulle låta löjlig om jag sa ifrån.
Citera
2006-03-01, 23:35
Medlem
Förstår att det är drygt. Men är det inte så att han visar sin omtanke genom att köra lite munhuggare men att det blir för mycket och går över styr?

Du måste säga med allvarlig ton att han inte får kalla dig idiot. Lacka inte ur, skratta inte, flina inte, säg bara "sluta kalla mig idiot".
Citera
2006-03-01, 23:35
Medlem
zhypers avatar
Säg tillbaka i samma omogna stil?

"Rätt käft idiot" osv.

Efter ett tag kommer han fatta att du inte gillar det :P
Citera
2006-03-01, 23:38
Medlem
Schaffers avatar
Han vill verka häftig inför hans andra kompisar. Prata med honom om det när de andra inte är med.
Citera
2006-03-01, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perkele123
Men är det inte så att han visar sin omtanke genom att köra lite munhuggare men att det blir för mycket och går över styr?

Du måste säga med allvarlig ton att han inte får kalla dig idiot. Lacka inte ur, skratta inte, flina inte, säg bara "sluta kalla mig idiot".
Absolut inte. Killen är seriös, och han är ett rövhål.

Citat:
Han vill verka häftig inför hans andra kompisar. Prata med honom om det när de andra inte är med.
Jag vet inte hur jag ska gå till väga. Och jag tror inte han skulle ändra på sig, men jag får fan försöka med något. Jag tål inte mer.
Citera
2006-03-01, 23:45
Medlem
zhypers avatar
En sån där kille biter inte på seriöshet, jag lovar dig! Säg något lika drygt tillbaka !
t.ex som han sa "Här har du den din jävla idiot", då skulle du kunnat ha sagt "mm, visst, rätt käft, det är du som är korkad som blablablablalba"
Citera
2006-03-01, 23:46
Medlem
börja kalla honom för en idiot lika mycket

tro mig, han kommer sluta då.
Citera
2006-03-01, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
En sån där kille biter inte på seriöshet, jag lovar dig! Säg något lika drygt tillbaka !
t.ex som han sa "Här har du den din jävla idiot", då skulle du kunnat ha sagt "mm, visst, rätt käft, det är du som är korkad som blablablablalba"
Problemet är att jag inte är bra på verbala attacker. Jag känner mig så löjlig och falsk när jag måste nedsätta en annan person.
Citera
2006-03-01, 23:49
Medlem
Misters avatar
Är det bara mot dig eller säger han så till andra också?
Citera
2006-03-01, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Är det bara mot dig eller säger han så till andra också?
Mest mot mig. Jag har inte sett honom bete sig så mot någon annan.
Dock kan han bli turkig och katig när han försöker "diskutera" något med andra, men inte brukar han säga så då. Av det jag sett.
Citera
2006-03-01, 23:53
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComptonAssTerry
Problemet är att jag inte är bra på verbala attacker. Jag känner mig så löjlig och falsk när jag måste nedsätta en annan person.
Gör det med en klackspark. Nästa gång han säger nått sånt så svarar du med samma ord och ett fånigt flin på läpparna. Typ som om du inte bekoms av vad han säger, till slut kommer ni vara idioter tillsammans. Kan man inte vinna över någon så ser man till att dra med denne i fallet istället.
Citera
2006-03-01, 23:53
Medlem
Madchilds avatar
Enkelt. Sluta umgås med personen förutom när du 'måste', då han själv uppenbarligen är just en idiot. Idioter tillför dig inget - släng bort!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in