Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Som ni vet måste man registrera sig på nya kurser på universitetet. Min nästa kurs började i torsdags bortom mitt vetande.
Jag har mailat studievägledaren samt kursansvarig. Tror ni de kan registrera mig ändå nu trots att det gått några dagar sedan kursen började? Sitter här och darrar av förtvivlan.
Oftast, om det är något populärt, är det kört då man i de flesta fall tillämpar registreringskrav då man inte har några tomma extraplatser (man har fyllt på med reserver för de som inte registrerat sig). Men det beror på vad det är för kurs. Är det något mindre attraktivt där det finns gott om tomma platser så är dom säkert glada att efterregistrera dig. Annars kan det ju vara så att kursen är öppen för sen anmälan, så då kan du anmäla dig genom det och på nytt bli antagen trots att kursen redan startat. Inte alls ovanligt att folk tas in en eller ett par veckor efter kursstart för att fylla på platserna. I slutändan handlar det om vilken kurs och vilket lärosäte. Vissa högskolor är riktiga nazis med sina regler.