2019-05-05, 21:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Höll på och läste lite trådar här och där, sedan märkte jag att Google (antagligen pga EU) censurerat flertalet FlashBack-trådar från sökmotorn.

Ett exempel är denna tråd om NMR (Nordiska Mostståndsrörelsen).
(FB) Nordiska motståndsrörelsen tråden, allt om NMR

Scrollar man längst ner så står det en liten notis:

Citat:
Denna diskussion har blivit helt eller delvis blockerad i Europa från Googles sökresultat.
Se fler diskussioner som blivit blockerade av Google

Är det någon som känner till varifrån denna policy kommer ifrån?

vad är poängen med den här typen av censur?
2019-05-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Höll på och läste lite trådar här och där, sedan märkte jag att Google (antagligen pga EU) censurerat flertalet FlashBack-trådar från sökmotorn.

(FB) Google blockerar innehåll på Flashback bland sökresultaten
2019-05-05, 21:18
Medlem
Citat:

Suckar Google väljer själva vad dom vill "publicera" skriver nån på Flashback neger så behöver inte google visa deta vilket inte innebär censur.
2019-05-05, 21:20
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Suckar Google väljer själva vad dom vill "publicera" skriver nån på Flashback neger så behöver inte google visa deta vilket inte innebär censur.

Jasså? Men varför gäller detta endast i EU-länder då?

Varför inte i hela världen?

Är det okej enligt Goggle att publicera "neger" i USA och Australien men inte i Europa?
2019-05-05, 21:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Festligt att ni i tokvänstern plötsligt ivrar om vad "privata företag" får göra. Snart drabbar det er själv.
2019-05-05, 21:21
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Man kan också konstatera att när flashback inte själva klarar av att moderera ordentligt, då gör google det åt dem.
2019-05-05, 21:22
Medlem
Citat:
Jasså? Men varför gäller detta endast i EU-länder då?

Varför inte i hela världen?

Är det okej enligt Goggle att publicera "neger" i USA och Australien men inte i Europa?
Det har ingenting med "neger" att göra, läs länkade tråden innan du börjar att gnälla
2019-05-05, 21:24
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festligt att ni i tokvänstern plötsligt ivrar om vad "privata företag" får göra. Snart drabbar det er själv.
Det har väl inget med politiska åsikter att göra utan om befintlig lagstiftning.
2019-05-05, 21:25
Medlem
Eutopia95s avatar
Citat:

Censuren kommer att bli värre och värre nu när globalisterna känner sig hotade, poängen är att tysta kritiker mot utvecklingen vi ser.

Testa att använda DuckDuckGo. Dom varken censurerar, vilseleder eller spårar dig. https://duckduckgo.com/
2019-05-05, 21:29
Medlem
Citat:

Suckar igen jag är inte vänster men ni höger bölar ju så fort det händer nånting sånt här och tror att alla är emot er ni är ju värre än pc-babies i southpark
2019-05-05, 21:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Suckar igen jag är inte vänster men ni höger bölar ju så fort det händer nånting sånt här och tror att alla är emot er ni är ju värre än pc-babies i southpark
Du hade själv gått i taket om en affär nekat zigenare att handla; eller att ett bageri vägrat att göra en bög-bröllopstårta. Då är det inte ok med att "privata företag gör som dom vill".
2019-05-05, 21:34
Medlem
Citat:
Du hade själv gått i taket om en affär nekat zigenare att handla; eller att ett bageri vägrat att göra en bög-bröllopstårta. Då är det inte ok med att "privata företag gör som dom vill".

Jag skiter fullständigt i vad dom gör vill ett bageri inte göra en bögtårta slipper dom. Det är helt upp till dom. Startar du en hemsida där du skriver att du hatar bögar ger jag själva fan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in