Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-01, 21:28
Medlem
acuras avatar
Jag vet inte om alla har sett eller lagtmärke till "min hund"-fenomenet, jag har inte sett att det diskuterats någonstans och känner att det är någont som behöver ventileras. "Min hund"-fenomenet går ut på att när man ska fråga något som uppenbart visar att man inte är 18år eller äldre så skriver man att "min hund" frågar. Är detta ett sätt att ta sig run 18års regeln, eller vad är det frågan om? Postar även några exempel på detta fenomen nedan.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=3681031&postcount=84
Citat:
Ursprungligen postat av Segarattan
Jag undrar också lite mer exakt när matteproven i nationella kommer ut...
inte för att jag är värdelös i matte, men det skulle vara kul om jag lyckades höja mitt vg++ till iaf ett mvg

(Jag går desutom i en konstig friskola där man faktiskt behöver plugga för att få mvg, man kan inte göra bra ifrån sig på proven helt enkelt! Jag har vg/mvg kunskaper men enligt lärarna räcker inte det...)

Oj, vad är det jag säger, klart det är min hund som har vg++ i matte å jag är över 18 å hunden behöver plugga
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3681563&postcount=86
Citat:
Ursprungligen postat av arv00n
Vilket samanträffande! Min hund har också VG i matte men orken att plugga börjar tappas för den gamle hunden. Så nationella matteproven skulle uppskattas.....Av min hund.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=3724081&postcount=1
Citat:
Ursprungligen postat av Segarattan
Min hund går i nian. Hans lärare säger att det var omöjligt att räkna ut
"roten ur" på papper, utan miniräknare.
Så därför kände min hund och hans kompis ett starkt behov av att lösa det.
Ett litet tag senare hade vi en lösning till problemet.
Min fråga är nu, finns det någon mattematisk uträkning som lärare säger är helt omöjlig? Fast som det finns svar på?
T.ex. ett tal upphöjt i ett annat tal (5^2).
Finns det någon ekvation? Hur ser den ut?
Citera
2006-03-01, 21:46
Medlem
micaeles avatar
Självklart kan det vara ett sätt att ta sig runt 18-årsgränsen, men ibland kan nog folk tala sanning också. Dock är det ju ett uppenbart sätt att fråga om skoluppgifter utan att nämna sin ålder.
Men man måste anta att personen som formulerar sig genom "min hund" är ärlig, annars skulle det bli ohållbart. Det är ett allt för vagt bevis på omyndighet.
Många rycker säkert till när de läser inlägg där man fascinerar över att medlemmen knappt kan skriva läsbar svenska, men ändock vara långt äldre än 18 och svensk sedan barnsben.

Men vad har det här i FB-forat att göra? Det är ju ingenting som FB är ensamma om, inte heller något man kan göra åt.
Citera
2006-03-01, 21:52
Medlem
acuras avatar
Ja, vad det har med FB att göra, ja det kändes bättre att posta det här än i Sex och samlevnad eller Resor. Sen när man i stort sett i klartext skriver att man inte är 18år så ska det bara få glida i genom?
Citera
2006-03-01, 21:54
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acura
Ja, vad det har med FB att göra, ja det kändes bättre att posta det här än i Sex och samlevnad eller Resor. Sen när man i stort sett i klartext skriver att man inte är 18år så ska det bara få glida i genom?

Det verkar så. Hittar ju hur många trådar som helst där folk i princip går ut med att de är under 18 år, på ett eller annat sätt. Exempel orkar jag dock inte leta efter, ty jag är en lat jävel.
Citera
2006-03-01, 21:54
Medlem
Anemis avatar
Men ibland är det lite annorlunda:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=797853&postcount=11
Citera
2006-03-01, 21:58
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Men vad har det här i FB-forat att göra? Det är ju ingenting som FB är ensamma om, inte heller något man kan göra åt.

Visst går det att göra något åt detta.

Citat:
Bannlyst

Orsak: tillför inte forumet någonting

Det känns som om man börjar fråga efter mattehjälp för sin hund så är det den lämpliga åtegärden. Alternativet är att flytta tråden till drogforumet, hallucinogener.
Citera
2006-03-01, 22:02
Medlem
Åldersgränsen är ju inte allvarligt menad utan enbart ett sätt att tillmötesgå Brittisk lagstiftning.
Citera
2006-03-01, 22:13
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Åldersgränsen är ju inte allvarligt menad utan enbart ett sätt att tillmötesgå Brittisk lagstiftning.

Det stämmer väl. Spörsmålet blir ju då om man vill att forumet ska svämma över med nyligen byxmyndiga ungdomar med dyslexi som vill ha hjälp med läxan? Det dyker upp en del "hjälpmigmedläxan"-trådar titt som tätt, och därtill även en del trådar som innehåller torftiga frågeställningar, utan egna reflektioner kring ämnet, som osar hemläxa lång väg... Inte för att jag lägger ner någon energi på dessa trådar, men jag undrar ändå om det är vad som är målet med FB?
Citera
2006-03-01, 22:14
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.

Och i vems namn uttalar du dig?
Citera
2006-03-02, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Och i vems namn uttalar du dig?
Gissa!
Jag kan väl bara uttala mej i mitt namn, på samma sätt kan ju du bara tala för dej själv. Allt annat vore idioti.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=2845645&postcount=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in