Citat:
Ursprungligen postat av
Diarree
Märkligt att vissa menlösa demonstrationer får så mycket uppmärksamhet medan somliga slås ner brutalt och ignoreras.
Demonstrationerna i London var ett enormt problem för politiker. Det kostade mycket, och folk var dels på demonstranternas sida, men samtidigt kom många klagomål. Demonstrationerna var ej våldsamma, vilket orsakade problemet att man inte kunde rättfärdiga tuffare tag. "De sitter ju bara". Tidningar försökte däremot kontra detta genom att påpeka att ett fönster på Shells lokala konto minsann hafts sönder, samt en lögn om att de "skadat" byggnaden med sprayfärg, när det i själva verket handlade om så kallad "chalk spray" som är vattenlöslig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.skalmanski
Är bara en tidsfråga innan Sverige gör det. Kunde inte vara lägligare för den socialdemokratiska regeringen eftersom:
1) Den motiverar skattehöjningar som krävs för att dämpa systemkollapsen.
Bra poäng, men som med allt i dagens värld skulle det vara svårt att dölja. Svenska politiker är dessutom inkompetenta och klarar inte av något sådant.
Sen att det händer ändå köper jag absolut. Men då för att godhetssignalera á Greta och att gilla allt om henne. Min analys av Sveriges klimatåtgärder hittills är: "bajskorvsemoji" . Jag har inte satt mig in i så mycket lokalt, men någon som vet vad den nya budgeten sa om detta?