Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
Förstår jag dig rätt att det är en specifik kvinna du vill kunna ragga på, inte afrikanska kvinnor generellt?
Se henne som en person till att börja med, inte ett ursprung. Kolla vilken del av Afrika hon är ifrån. Är hon muslim är det nog knepigt, men är hon t ex från Etiopien eller andra kristna länder funkar de som vilken europé som helst.
Både och. Det är en specifik kvinna just nu jag är intresserad av som är från Afrika från början.
Men även i stora hela skulle jag vilja träffa och utveckla en relation med en Afrikanska, lära mer om deras kultur och deras mat, vet att dom äter mycket grönsaker och ris och är själv dålig på att äta det

.
Det är det där med ursprung som det blir trixigt tycker jag, Om det vart en svensk kvinna hade jag mer vetat hur/Vad jag kan/inte kan prata om men eftersom jag inte är ifrån deras kultur så vet jag inte, vill ju visa respekt och vill ju inte säga något fel.
Sen tänker jag inte på att hon är afrikanska när jag pratar med henne utan tänker på att hon är kvinna och medmänniska, vet att jag kanske säger emot mig själv, men förhoppningsvis förstår du vad jag menar.
Sen är det därför jag specifikt frågade om råd av nån kvinna/man som är ifrån Afrika som vet mer om deras seder och kultur om hur man ska bete sig och framförallt vart man kan på lätt sätt möta Afrikansk or (inte på krogen iaf, där det bara är svenskor och svenskar och några utländska män, men inga utländska kvinnor).
Tycker generellt sett att kvinnor från Somalia, Kenya, Ghana, Tanzania, Etiopien och Eritrea är vackra. Vissa från Nigeria är fina med.