2019-04-30, 19:19
Medlem
En arab babbe firma enskild med omsättning 2017 på mellan 100000-200000 kr per år.. Dom är duktiga dessa babbar o lyckas överleva utan att storebror staten nyper åt dom.. Men så fungerar Sverige, babbar har alltid en gräddfil.. Dom erbjuder oxå byte av( summerdäck frön 99kr)..😂😂.. Men för varje förlorad babbe kompenserar Löven med 2 nya...🤬🤬
Citera
2019-04-30, 19:31
Medlem
keithawexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B843186
Vallby i Västerås är dock fortfarande värst men ja Bäckby inte långt efter & nu börjar även City

Börjar? Det har hållit på ett tag. Utanför Igor är det ständig pundarfest och ordningshållning är det inte fråga om. Vakterna sitter och fikar i cafét längre in och gör inte ett skit. Vidare pågår det öppen försäljning på skolgatan vid Rudbeckianska. I synnerhet på fredagar står det bilar parkerade som det handlas ifrån. Vi kan väl säga så mycket som att individerna i och vid bilarna inte är prominenta utan främst från icke skidåkande länder. Med det sagt så är beskrivningen "börjar i city" ett litet understatement, det pågår för fullt rakt framför näsan på polisen som, ja, jagar fortkörare.

Problemet är kommunen som placerar socialfall i city i Mimerlägenheter. Det kallas rehab in i samhället. Man placerar begåvningar i ytterst attraktiva områden som de svinar runt i. Vanligt folk flyttar då de tröttnar på att vara otrygga.
Citera
2019-04-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keithawex
Börjar? Det har hållit på ett tag. Utanför Igor är det ständig pundarfest och ordningshållning är det inte fråga om. Vakterna sitter och fikar i cafét längre in och gör inte ett skit. Vidare pågår det öppen försäljning på skolgatan vid Rudbeckianska. I synnerhet på fredagar står det bilar parkerade som det handlas ifrån. Vi kan väl säga så mycket som att individerna i och vid bilarna inte är prominenta utan främst från icke skidåkande länder. Med det sagt så är beskrivningen "börjar i city" ett litet understatement, det pågår för fullt rakt framför näsan på polisen som, ja, jagar fortkörare.

Problemet är kommunen som placerar socialfall i city i Mimerlägenheter. Det kallas rehab in i samhället. Man placerar begåvningar i ytterst attraktiva områden som de svinar runt i. Vanligt folk flyttar då de tröttnar på att vara otrygga.

Att sätta dit en fortkörare drar in lite extra pengar till staten som kan gå till bidrag till invandrarna.
Citera
2019-04-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Ånghammargatan på Bäckby. (För de som inte talar "västeråska" vi säger "på" för området där någon bor).

https://www.vasterastidning.se/vaste...EbR@53Fp0AkMg/

OT, men det där med att man säger "på" om stadsdelar är nog vanligt i de flesta svenska dialekter. I min hemstad Helsingborg säger man t.ex. "på Söder", "på Tågaborg" osv.
Citera
2019-04-30, 19:53
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Är det inte så att många babbar som startar ett företag har skattefritt och momsfritt första åren. Därför många företag går i kk och kusinen tar över och kör vidare.
Inget jag vet men hört att det ska vara så.
Citera
2019-04-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är det inte så att många babbar som startar ett företag har skattefritt och momsfritt första åren. Därför många företag går i kk och kusinen tar över och kör vidare.

Klart det är så. Helt riktigt!
Citera
2019-04-30, 20:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Hmmm... köra på skattefritt och momsfritt första åren? Och det får de alltså göra, menar du?
Så företag konkar för att de inte behöver betala in momsen och skatten till staten? De borde ju ha större möjlighet att överleva då om de slipper det, kan man ju tro ...
Kusinen tar över? Köper hen konkursboet, menar du?

Trollar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Klart det är så. Helt riktigt!

Källa på det, tack.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2019-04-30 kl. 20:30.
Citera
2019-04-30, 20:30
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hmmm... skattefritt och momsfritt första åren? Hur går det till, kan du förklara?
Så företag konkar för att de inte behöver betala in momsen och skatten till staten? De borde ju ha större möjlighet att överleva då om de slipper det, kan man ju tro ...
Kusinen tar över? Köper hen konkursboet, menar du?

Trollar du?

Trollar inte men det är så jag hört att det funkar.
De startar en pizzeria och efter två år så säljer de vidare sin pizza och kusinen tar över.
Citera
2019-04-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cis-Kingen
Bäckby är en no-go-zon.
Ja tyvärr jag hade äldre släktingar där förut
Citera
2019-04-30, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av keithawex

Hade ingen aning om det vid Rubeck & Igor men det du säger om lägenheter i city stämmer så jävla bra, I huset där jag bor nästan helt nya inte alls så gamla med svindyra hyror på över 13.000kr/mån så har hälften av lägenheterna senaste året gått till babbar.
Citera
2019-04-30, 21:01
Medlem
Västerås verkar vara någon vidrig stad typ som en förort i sthlm... Bara pajas grejer.. Gbg är ju i för i sig inte bättre
Citera
2019-04-30, 21:02
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Trollar inte men det är så jag hört att det funkar.
De startar en pizzeria och efter två år så säljer de vidare sin pizza och kusinen tar över.

Är det inte att de använder pizzerior och kiosker som ett sätt att få hit hembyn/klanen? Nya anställda kusiner hela tiden, som inte kan svenska. Så är det i mitt getto iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in