2019-04-30, 20:45
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Vad händer när folk tröttnar på dig?? 😜
Tröttnar? Alla människor i hela världen? Hahaha. Jag har inga planer att stanna där jag inte är välkommen. Många gillar gratis arbetskraft. Jag skulle nog finns en ny säng snabbt.
Citera
2019-04-30, 23:31
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag hade faktiskt kunnat tänka mig att bli en kvinnlig hallick om jag befann mig i en sån situation.

Jag vet att situationen hade löst sig för mig. Hade börjat sådär, och varit en professionell hallick, organiserat och diskret - både männen och hororna hade litat på mig. Vid något tillfälle när jag hade haft tillräckligt med pengar så hade jag flyttat till ett annat land och bytt namn och börjat om på nytt.
Varför tror du att det finns så kvinnliga hallickar? Handlar nog rätt så mycket om att kunna erbjuda skydd och att kunna disciplinera kvinnorna vid behov. Bordellmammor visst men då finns det ju män längre upp som styr. Dessutom inbillar jag mig att dom jobben ofta går till gamla fnask för lång och trogen tjänst.
Citera
2019-05-01, 01:40
Medlem
xerokss avatar
Frågan är totalt felställd.
Har skummat igenom tråden och inte en enda har förstått eller svarat på frågan.

Svaret är näst intill subjektivt: Är man utan ekonomi så det sista man behöver tänka på är pengar.

(Ekonomi betyder "läran om hushållande med begränsade resurser")

Mvh
Tråkmåns
Citera
2019-05-01, 01:41
Följer den här tråden med intresse eftersom jag gjort just detta i närmare femton år nu. Jag har exempelvis inte deklarerat sedan 2008 eftersom skattemasen inte längre skickar ut deklarationsblanketter till mig. Jag antar att jag inte når upp till någon slags tröskel i deras register...

Som sagt, intressant att se era vidlyftiga gissningar.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2019-05-01 kl. 01:44.
Citera
2019-05-01, 09:30
Medlem
Man kränger något genom att gå och knacka dörr till dörr era fikusar
Citera
2019-05-01, 09:48
Medlem
Gå till Svenska kyrkan så hjälper dem dig...
Citera
2019-05-01, 10:00
Medlem
jipeesss avatar
köpa ett par gummihandskar+en avloppsrens (sugkoppsmodell, runt 50lappen) och gå från dörr till dörr och erbjuda avlopps/golvbrunnsrensning för ett par hundringar

alternativt rensa hängrännor

(jag skulle gärna betala typ 300 för att få det gjort)
Citera
2019-05-01, 12:53
Medlem
Rebelxs avatar
Sno ett par gummihandskar, hammare och en halsduk på ICA maxi.

Ställer dig bakom någon som tar ut pengar i en bankomat eller betalar med pin kod.

Sätta på dig handskarna, halsduken runt ansiktet och tar fram hammaren.
Ber hen om plånboken.
Tar ut pengar.

Rinse and repeat.

Edit: Jaha trodde du frågade om tips åt dig själv.

Jag skulle bara sno grejer och sälja.
Är mot våld.
Citera
2019-05-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag blev kompis med en sorts mellanledargatuhora och använde då och då hennes dusch. Sen efter som jag har barn fick jag 4 dagar varannan vecka låna soffan hos en bekant så min son inte upplevde min situation. Så där använde jag läget att hantera hygien. Tvättade i handfat. Hade inte mycket kläder och hygienen var inte perfekt.

Jag har utvecklat sömnstörning som fortfarande påverkar lite så här 4-5 år efter. Jag sov inte mycket, särskilt inte i dom kalla månederne. Men oftast låste jag in mig på offentlig toa och sov någon timme, eller i en hiss. Gillade dem med musik efter som missbrukarna inte gillar dem. Och annars om det var riktigt kallt väntade jag någon gick in i en uppgång och gick med in. En gång när jag trodde jag skulle frysa ihjäl sa jag min sits till första gäng glada människor på gatan (i Göteborg) och fick tillstånd att sova på soffan.

Men ja, man kan inte sköta saker så bra. Det är extremt påfrestande.

Jag löste mitt problem genom dating. Jag började få det bättre och använde dom 4 dagarna med min son att få klar mig, sedan träffade jag tjejer. Hittade en som var mycket snäll och som blev kär och, även fast det är taskigt, använde jag hennes liv som bas. Skrev in mig på utbildning, mådde bättre och bättre, fick igång mig socialt, återfann självkänslan och värdigheten. Håller fortfarande på att återetablera mig. Allt är inte perfekt än. Men jag är glad, pigg och hungrig på förändring, håller mig aktiv med praktikplats, träning, vänner och romantik. Så vi får väl se. Men anser att jag tagit mig ut ur träsket. Anser inte jag är där jag vill vara. Men skillnaden mellan att vara i träsket och att vara på väg mot ett mål är, att när man är i träsket står man still och målet är att inte dö, medans det andra är en del av livet och man känner momentum, ser förändring och känner att man aktivt gör val. Man kör inte en basic survivalrutin, och man kan skratta, gråta, vara nyfiken osv. När man är helt ute ur spelet tycker man inte ens synd om sig själv. Man bara vänter på att dö på ett sätt man inte kan åtgärda om man säger så.

Hur gick det med tjejen när du fått din ”bas”? Dumpade du henne ?
Om du utvecklade känslor för henne också var det ju inte taskigt, annars ja! (Har nog varit i den sitsen själv också. När killen pluggat klart och fått jobb å egen försörjning så han kunde få hyreskontrakt blev jag dumpad... alla trodde på riktigt att han hade varit kär pga sin romantiska stil men i backspegeln verkar det ju knappast så) men men. En effektiv väg ut om man ser hyfsad ut å kan snacka å va socialt trevlig och charmig.

Jag skulle nog besöka olika kommunala arbetsplatser med brist på bemanning å erbjuda mig att rycka in som vikarie. Skolor förskolor äldreboenden. Finns alltid behov av vikarier där. Det mest olagliga då möjligen att hotta upp mina erfarenheter av liknande sysslor lite i cvt

PS behövde jag pengar just idag. Fråga runt i grannskapet om nån behövde hjälp i trädgård, agera svarttaxi eller passa barn mot cash. Hade jag en lgt med minst två rum: Hyra ut sovrummet å flytta ut på soffan såklart.
Senast redigerad av Siasoss 2019-05-01 kl. 13:12.
Citera
2019-05-01, 21:10
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Man göra egna lotter på datorn skrivaren och starta ett lite enklare lotteri .Nu när spelmonopolet är släppt, så kan pröva själv.
Eh, nej. https://lagen.nu/1994:1000#P9S1
Citera
2019-05-03, 00:04
Medlem
Hade becknat gräs (något jag kan) skickat cash till min fru utomlands och betalt hyran och andra utgifter för min hyresrätt från hennes bankkonto.
Folk som skriver att dom hade börjat beckna eller andra krim grejer verkar inte så insatta. En helt vanlig svenne utan nån erfarenhet kan inte bara börja köra på. Det krävs erfarenhet för att lyckas precis som i vilken annan bransch som helst

Köra svarttaxi hade varit en bra grej. Är man svensk och erbjuder taxi lär man ha fullt upp
Senast redigerad av sibbann 2019-05-03 kl. 00:06.
Citera
2019-05-03, 09:33
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Enligt din beskrivning kan du få 1000/kund om du öppnar benen

Mycket möjligt, men det vill man ju inte. Extremt få kvinnor skulle ta till den lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in