Citat:
Ursprungligen postat av
Kent-Ronny
Fan för den här tråden! Håller på att fixa till min Saab Turbo X till försäljning, börjar ångra mig när jag läser detta. Har förstått att mailkontakt och kontantkort är lämpligt.
Du är på flashback, ta det du läser med en stor nypa salt. Är man en snöflinga som inte klarar att ta ett skambud ska man inte annonsera, nånstans, om du har minsta kurage är det inte svårt att sälja på Blocket.
Jag brukar välja anonymt blocketnummer, det är allt. Inte för att jag inte kan tala för mig själv utan för att jag inte vill att nån ska spara mitt nummer och fortsätta ringa efter annonsen är borttagen, det har hänt.
Att säga nej tack till de som ringer är inte svårt. Att ignorera meddelanden är inte svårt det heller. Man får sålla, de flesta idioter skickar bara ett meddelande, vettiga ringer.
Prutning är något man får ta med i beräkningen, och trots att flashbackrasisterna påstår att det är ett nytt fenomen så är det inte det. Det har alltid förekommit ffa inom bilhandeln, men även på andra begagnade saker.
En gammal tumregel som jag lärde mig på 80-talet, av bilhandlare som varit aktiva sen 50-talet, är att första budet ska vara hälften begärt pris (om det är rimligt), begärs 50k, bjud 25k och betala 40k.
Den som sätter sitt lägsta tänkbara pris i en annons får skylla sig själv.