• 3
  • 4
2019-05-02, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl onödigt att transportera en helg och betala ut OB ersättning?
En helg ?!?!
Det va en helt vanlig vardag 🤓 !!!
Citera
2019-05-02, 09:15
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, korvarna brukar ju sjunka till botten av vattenlåset när man är på toa, så skit har högre densitet än vatten. Alltså 8 ton skit är mindre än 8 kubikmeter i volym. (1 kubikmeter vatten =1 ton vatten).
Tror din vilda gissning stämmer rätt bra.

Men som någon klarsynt sa tidigare i tråden: Troligen var det rötslam olyckan rörde sig om. Om det var en öppen container alltså.
Det var avvattnat slam fast med största säkerhet inte rötat. Vore det rötat så finns det ingen anledning att transportera det från ett reningsverk till ett annat, det görs bara från små reningsverk som inte har någon egen rötkammare. Fast det ser ungefär likadant ut. Det orötade luktar mer än det rötade fast inget av dem luktar hallontårta.

Densiteten varierar en hel del beroende på bl a luftinnehåll och är från 800 till lite drygt 1000 kg/m³

Citat:
Ursprungligen postat av Slaushas
En helg ?!?!
Precis men TS undrade varför transporten skedde en vardag. En märklig fråga men det var det bradgardsindianen svarade på.
Citera
2019-05-02, 17:06
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag blev glad av den här nyheten. Dock var ju rubriken, som idag meddelar att b****t är bortspolat ett billigt ordval. Men tänk om vi mestadels hade att göra med skit i den här formen, det hade vi mått bättre av.
Citera
2019-05-02, 20:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaushas
En helg ?!?!

Ja det var det jag menade som svar till användaren som undrade varför sånt körs just då.
Citera
2019-05-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det var det jag menade som svar till användaren som undrade varför sånt körs just då.
Sorry!
Läste för snabbt 😬😬😬 ...
Citera
2019-05-03, 23:18
Medlem
Avva66s avatar
Skitnyheter som vanligt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera