2020-12-11, 00:54
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
KÖP, om det så bara börjar med 50SEK. Jag jämför själv den perioden vi går igenom nu i cryptosfären med vad som pågick under tidigt 90-tal med utveckligen av internet. Få hade då förmågan att se vad som skulle komma tio år senare i form Google, Facebook, social media i stort etc. Än mindre att Amazon skulle komma att bli börsens absoluta power stock. Blockchain och krypto har än större potential och är världens snabbast växande asset. Snabbare än nämnda internet t om.

Trust me, börjar du sakta köpa BTC så har du ändå en rejäl uppsida.

Silk Road drog in mig i bitcoin för en helvetes massa år sedan, men inte i min vildaste fantasi hade jag trott att jag skulle kunna resa jorden runt och uppgradera levnadsstandarden x10 för mina då digitala drogpengar. Än mindre att Paypal med tiden skulle börja acceptera samma smutskastade valuta. Eller att företag som MicroStrategy skulle köpa bitcoin för long term på 19.400USD.

This thing is bigger than you can imagine...

Sätt igång och stack sats. Du är tidig.

Slängde in några tusenlappar för jag vet inte hur många år sen för att jag verkligen trodde på det här, borde slängt in mycket mer egentligen, men jag kind of glömde bort det, tagit upp det igen nu. Tror fortfarande att det kan bli magnituder större även fast jag idag redan har en ganska hygglig portfolio. Vi får väl se, jag är lite team hodl fast jag har också köpt en hel del saker för mycket mer än vad jag la in, så även om det skulle krascha har jag gått plus. Men jag tror på betydligt högre de närmaste åren så håller med.
Citera
2020-12-12, 01:11
Medlem
Precis detta som kan va farligt.

Jag kunde inte avgöra för nån vecka sedan vad som var hype och inte och avstod i väntan på hur det skulle utveckla sig.

Jag tror inte vi kommer se en rusning på flera gånger priset likt 2017. Nu är ju alla medvetna om detta. För att det ska ske måste det in så otrolig tycker pengar i btc.

Har köpt in mig på 18k usd. Även om jag ser risken att det kommer gå ner lägre än så, kanske mot 14k Eller ännu lägre, så tror jag att vi går en bit över 20k närmsta månaderna.

Förut trodde jag 20k skulle passeras direkt men så blev det inte..för många som för fort hoppades på samma sak och när det inte händer avstår folk att köpa.

Svårt att se kortsiktigt just nu så inser jag kommer få hålla mina btc ett tag. Sur lör jag dock bli om jag säljer vid 25k usd och det månader senare fortsätter upp upp upp . Men man vill ju undvika att råka köpa in sig på en topp som inte kommer igen på flera år.
Citera
2020-12-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Den vettiga förklaringen .....

Bitcoin är just byggt för att vara "government resistant". Det går inte stänga ner vid det här laget.

De kan såklart printa sedlar, köpa bitcoin, och på så sätt påverka priset.
Citera
2020-12-12, 08:13
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Precis detta som kan va farligt.

Jag kunde inte avgöra för nån vecka sedan vad som var hype och inte och avstod i väntan på hur det skulle utveckla sig.

Jag tror inte vi kommer se en rusning på flera gånger priset likt 2017. Nu är ju alla medvetna om detta. För att det ska ske måste det in så otrolig tycker pengar i btc.

Har köpt in mig på 18k usd. Även om jag ser risken att det kommer gå ner lägre än så, kanske mot 14k Eller ännu lägre, så tror jag att vi går en bit över 20k närmsta månaderna.

Förut trodde jag 20k skulle passeras direkt men så blev det inte..för många som för fort hoppades på samma sak och när det inte händer avstår folk att köpa.

Svårt att se kortsiktigt just nu så inser jag kommer få hålla mina btc ett tag. Sur lör jag dock bli om jag säljer vid 25k usd och det månader senare fortsätter upp upp upp . Men man vill ju undvika att råka köpa in sig på en topp som inte kommer igen på flera år.

Tandont du behöver skaffa dig en bättre uppfattning om vart bitcoin befinner sig i den nuvarande 4-års cykeln. Halveringen som skedde tidigare i år gör att mängden nya bitcoin som kommer ut på marknaden har minskat med 50%. Samtidigt är intresset för bitcoin större än någonsin tidigare. Jag kommer inte att sälja vid 25k. Inte när priset potentiellt kan toppa runt 100k-250k inom den kommande tvåårsperioden.
Citera
2020-12-12, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont

Om jag säger att det är just det som sker (tänker på alla valar som fått upp ögonen för Bitcoin sedan sommaren), vad är ditt argument för att jag har fel?

Förra uppgången 2017, drevs av nerdar och daytradare som som var inne väldigt tidigt.
Denna uppgång drivs och kommer att drivas av företag och institut (och nationer?) som gör samma sak som enskilda personer och daytradare gjorde 2017.
Senast redigerad av se_där... 2020-12-12 kl. 08:44.
Citera
2020-12-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Om jag säger att det är just det som sker (tänker på alla valar som fått upp ögonen för Bitcoin sedan sommaren), vad är ditt argument för att jag har fel?

Förra uppgången 2017, drevs av nerdar och daytradare som som var inne väldigt tidigt.
Denna uppgång drivs och kommer att drivas av företag och institut (och nationer?) som gör samma sak som enskilda personer och daytradare gjorde 2017.

Precis. Det är en av anledningarna till att jag gått in nu när stora företag och institut gått in. Det hela blir mer intressant då. Förra rallyt drevs som sagt av retail investors tillskillnad mot nu.
En intressant jämförelse är att se google trends för bitcoin och buy bitcoin. Helt dött nu jämfört med 2017. Kan vi slå igenom ATH med kraft så kan det ta fart.

https://trends.google.se/trends/explore?date=today%205-y&q=buy%20bitcoin

https://trends.google.se/trends/explore?date=today%205-y&q=bitcoin
Senast redigerad av zrx 2020-12-13 kl. 17:38.
Citera
2020-12-15, 07:34
Avslutad
Bankerna har börjat vända med sina åsikter om Bitcoin.

JP Morgan, tillika världens näst största bank, förutser ett köptryck på 600 miljarder in i Bitcoin den närmsta framtiden. Som vi redan konstaterat ett antal gånger under hösten, så baserar dom det på att allt från mindre familjeföretag till stora institut nu börjat köpa Bitcoin.

https://www.financemagnates.com/cryptocurrency/news/jpmorgan-predicts-600-billion-bitcoin-demand/
Citera
2020-12-15, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bankerna har börjat vända med sina åsikter om Bitcoin.

JP Morgan, tillika världens näst största bank, förutser ett köptryck på 600 miljarder in i Bitcoin den närmsta framtiden. Som vi redan konstaterat ett antal gånger under hösten, så baserar dom det på att allt från mindre familjeföretag till stora institut nu börjat köpa Bitcoin.

https://www.financemagnates.com/cryptocurrency/news/jpmorgan-predicts-600-billion-bitcoin-demand/

Bank of America är inte inne på något annorlunda spår...
https://pbs.twimg.com/media/EpSS8s8XYAARMEa?format=jpg&name=large
Citera
2020-12-16, 15:56
Medlem
1 BTC = $20800 nyss
To the moooon! 🚀
Citera
2020-12-16, 16:27
Avslutad
Tänk att för varje köpare finns det en säljare...
Tänk på dessa säljare i detta nu när Bitcoin har en så kallad "clear blue breakout", som är alla traders våta dröm.
Senast redigerad av se_där... 2020-12-16 kl. 16:44.
Citera
2020-12-16, 18:03
Avslutad
Kommande 24 timmarna så kommer det pratas om att Bitcoin har brutit nya högsta nivåer överallt, från CNN till BBC.

Ett resultat av det kommer göra att denna graf kommer börja trenda när folk börjar googla.
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&geo=US&q=bitcoin

...resultatet av det, ja det kan ni nog lista ut själva...
Citera
2020-12-16, 20:13
Medlem
Flashback älskar som vanligt att hausa allt “too the moon”. Äger själv ett par Bitcoins och kommer sitta kvar på den minst ett år, men skulle aldrig rekommendera någon att köpa in sig just nu om de inte såg det som en långsiktigt investering och samtidigt hade så mycket is i magen att de utan att blinka kunde ha överseende med en nedgång till 15.000USD.

Min hypotes är en korrigering i närtid ned till 16.500 innan redan upp fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in