2022-01-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlschroff
Kommer nog dala mer än så.

Jag tror också att vi ska ner under 30 också. Menade mer i närtid.
Citera
2022-01-14, 13:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ska BTC prova under 40K igen?
Alla verkar inställda på det, vilket brukar vara ett tecken på att så inte kommer ske.
Det är ju inte direkt så att vi befinner oss på överköpta nivåer längre...

Generellt så är det väldigt osäkert att säga var BTC kommer befinna sig om 4 eller 24 timmar. Hade det varit enkelt så...ja du fattar....
Citera
2022-01-14, 16:52
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Alla verkar inställda på det, vilket brukar vara ett tecken på att så inte kommer ske.
Det är ju inte direkt så att vi befinner oss på överköpta nivåer längre...

Generellt så är det väldigt osäkert att säga var BTC kommer befinna sig om 4 eller 24 timmar. Hade det varit enkelt så...ja du fattar....

Speciellt på en fredag, Trap move end of the week.
Citera
2022-01-14, 17:07
Medlem
Madzen123s avatar
yepp, dump inc.
"short term"
Citera
2022-01-14, 17:14
Medlem
Citat:
Vad baserar du "alla" på? Har du källa till nån omröstning? Seriös fråga. Försökte hitta på YT och Twitter men hittade inte.
Citera
2022-01-14, 17:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vad baserar du "alla" på? Har du källa till nån omröstning? Seriös fråga. Försökte hitta på YT och Twitter men hittade inte.
Du skall inte ta "alla" ordagrant, då jag omöjligtvis har koll på vad alla i hela världen tycker.

Men jag är inne i svängen och tongångarna låter ungefär som här på forumet, folk tävlar om att sätta nästa neråt ben och hur långt ner det når.

Detta är en bra länk för att få grep om vad sentimentet tycker. I skrivande stund är den på låga 20, vilket är i linje med min poäng.
https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/
Citera
2022-01-14, 17:20
Medlem
Citat:
Du skall inte ta "alla" ordagrant, då jag omöjligtvis har koll på vad alla i hela världen tycker.

Men jag är inne i svängen och tongångarna låter ungefär som här på forumet, folk tävlar om att sätta nästa neråt ben och hur långt ner det når.

Detta är en bra länk för att få grep om vad sentimentet tycker. I skrivande stund är den på låga 20, vilket är i linje med min poäng.
Såklart, menade inte ordagrant, utan mer åt vad majoriteten av folk på Internet tror. Ben Cowen's omröstningar brukar stämma. Att de som folk röstar mest på sker inte.

Dessutom var jag bearish innan BTC ens gick under 52k.
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-14 kl. 17:23.
Citera
2022-01-14, 17:21
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:

Tror ingen här tävlar, när trading är inviduell. Folk kanske bara vill ge lite tips o trick?
Sen att du länkar fear and greed index som absolut är irrelevant till price action är ju en annan femma men hoppas det funkar för dig.
Citera
2022-01-14, 17:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Sen att du länkar fear and greed index som absolut är irrelevant till price action är ju en annan femma men hoppas det funkar för dig.
Den är relevant för poängen jag talade om.

Ju lägre den är, desto fler tror på mer nergång.

Historiskt så har <20 betytt uppgång snarare än nergång och >80 betytt nergång snarare än uppgång. (enkelt förklarat)
Citera
2022-01-14, 17:32
Medlem
Citat:

Historiskt så har <20 betytt uppgång snarare än nergång och >80 betytt nergång snarare än uppgång. (enkelt förklarat)
Fear låg på 28 i december, så om den ligger på 20 nu betyder det att det fortfarande en bit ner om man nu ska utgå helt från det.
Citera
2022-01-14, 18:12
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:

Litar inte ett jack shit på den skiten.
Citera
2022-01-14, 18:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Litar inte ett jack shit på den skiten.
Det behöver du inte, men jag hoppas det är ett beslut baserat på kunskap snarare än okunskap.

Det är ett begrepp iaf.

Contrarian
The idea is that markets are subject to herding behavior augmented by fear and greed, making markets periodically over- and underpriced.

https://www.investopedia.com/terms/c/contrarian.asp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in