2025-12-02, 16:07
Avslutad
Heja bitcoin friskt humör! Mot 100k vi bör!
Citera
2025-12-02, 16:56
Medlem
think2acts avatar
Kort fråga. Jag köpte 6 åttondelar Bitcoin redan år 2013, har byt emailadress även dator och minns inte om jag hade wallet på den tiden. Hur som helst finns de register som gör att jag kan få tag på dessa bitcoin. Hälsningar Apan
Citera
2025-12-02, 17:27
Medlem
Lycka till!
Kan bli svårt men har hört att det skall vara möjligt men du måste få hjälp av någon riktigt och pålitlig it kille
Citera
2025-12-02, 17:40
Medlem
think2acts avatar
Finns det något företag som man kan vända sig till? Självklart kan jag tänker mig ge bort 20 procent
Citera
2025-12-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
Kort fråga. Jag köpte 6 åttondelar Bitcoin redan år 2013, har byt emailadress även dator och minns inte om jag hade wallet på den tiden. Hur som helst finns de register som gör att jag kan få tag på dessa bitcoin. Hälsningar Apan

Citat:
Ursprungligen postat av think2act
Finns det något företag som man kan vända sig till? Självklart kan jag tänker mig ge bort 20 procent

Du verkar tyvärr ha alldeles för lite information för att någon ska kunna hjälpa dig.
Citera
2025-12-02, 20:00
Avslutad
Ingen reaktion alls på senaste pumpen här i tråden.

Vanguard har uppmuntrat sina kunder att investera upp till 4% i BTC, kan ha med det att göra.

Förmodligen klassiskt relief-rally, annars blir det en kort björnmarknad ..
Citera
2025-12-02, 20:19
Avslutad
Minns en natt när bitcoin gick från 30 000 till 40 000. Tror det kan bli något liknande inatt, direkt upp till 127 700
Citera
2025-12-03, 00:27
Medlem
Vad är folks tankar om att Microstrategy kanske måste sälja och hur det i så fall påverkar Bitcoin både kortsiktigt och långsiktigt?

Video: https://www.youtube.com/watch?v=ORZRC1iwnSo

Har själv ingen vidare koll, därav min fråga.
Citera
2025-12-03, 07:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Vad är folks tankar om att Microstrategy kanske måste sälja och hur det i så fall påverkar Bitcoin både kortsiktigt och långsiktigt?

Video: https://www.youtube.com/watch?v=ORZRC1iwnSo

Har själv ingen vidare koll, därav min fråga.
Har inte kollat men värt att känna till är att Strategy måste inte sälja förens BTC priset är nere på 4k i teorin. I praktiken behöver dom inte ens det, då det finns lösningar att sänka den ribban ytterligare utan problem.

Det är ett populärt falskt falskt narrativ som sprids för att skapa FUD att dom kan bli likviderade. Folk glömmer att dom klarade ett nedställ ända ner till 15k förre björnmarknaden galant. Ett styrkebesked för deras förtroende om inte annat.

När aktiepriset har varit över BTC priset, har han kunna belåna sina aktier för att köpa mer Bitcoin. När aktiepriset är UNDER BTC priset så kan dom belåna sin BTC för att köpa tillbaka aktierna (vilket får aktiepriset att gå upp).
Win win för Strategy.

Dom har skulder som förfaller 2027. Det räcker med att aktiepriset är över $188 då för att dom skall klara sig. Alternativet är att dom tills dess anskaffat kapital för att betala av dessa skulder. Jag gissar att dom har både och, då deras affärsidé har gått ut på förtroende för vad dom gör och kommer fortsätta att göra så framöver.
Dom har redan en USD reserv på $1.4 miljarder (byggd för att klara 24M bearmarket), vikt för att eventuellt hantera 2027. Ingen fara på taket.

Finns en tråd i aktieforumet om Strategy som kanske är bättre lämpad för diskussionen.
Senast redigerad av Leaston 2025-12-03 kl. 07:46.
Citera
2025-12-03, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Dom har redan en USD reserv på $1.4 miljarder (byggd för att klara 24M bearmarket), vikt för att eventuellt hantera 2027. Ingen fara på taket.

När BTC - äntligen - är lågt då lägger Saylor resurserna på att köpa FIAT!

Can’t make this shit up …

Inte konstigt att han inte kan slå inflationen med en så bakvänd strategi.
Citera
2025-12-03, 08:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
När BTC - äntligen - är lågt då lägger Saylor resurserna på att köpa FIAT!
Nej, det har dom gjort över tid. Dom köper fortfarande BTC periodvis.
Citera
2025-12-03, 09:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej, det har dom gjort över tid. Dom köper fortfarande BTC periodvis.
Varför köper de alltid när priset är vid toppar och inte dalar?

Avkastningen över 5 år är katastrofal och bolaget har fortfarande ett negativt kassaflöde.

Vad hände dessutom med det du flertalet gånger har påstått om att bolaget aldrig någonsin kommer sälja sina bitcoin? Det verkar inte gälla längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in