2025-08-03, 10:00
Medlem
Funderar lite på varför påverkas Bitcoin av Trumps politik?

Är inte bitcoin oberoende av saker som import/export, tullar, skatter och annat som vanliga företag bekymrar sig om?

Jag menar egentligen att bitcoin fluktuerar normalt, att det inte finns koppling till Trumps tullar. Borde inte vara någon koppling.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-08-03 kl. 10:03.
Citera
2025-08-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Funderar lite på varför påverkas Bitcoin av Trumps politik?

Är inte bitcoin oberoende av saker som import/export, tullar, skatter och annat som vanliga företag bekymrar sig om?

Jag menar egentligen att bitcoin fluktuerar normalt, att det inte finns koppling till Trumps tullar. Borde inte vara någon koppling.

Bitcoin är oberoende av tullars varande eller inte varande, så länge ingen börjar belägga bitcoin med tull (vilket vore i praktiken omöjligt).

Grundorsakerna till att priset dippar vid sådana här nyheter är: (1) förekomsten av idioter i marknaden, vilka tror att bitcoin är ett slags teknikaktie eller har något med teknikaktier att göra; (2) hedgefonder och dylikt som säljer av en del av sina mest likvida tillgångar så fort en dålig nyhet kommer för att täcka upp för andra trejds som går fel; (3) kortsiktiga trejdare som försöker förekomma de ovannämnda grupperna.

För en rationell aktör som inte redan är all in är en dipp som är orsakad av en nyhet om tullar eller annat ickebitcoinrelaterat bara ett tillfälle att fylla på portföljen.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-08-03 kl. 11:50.
Citera
2025-08-03, 12:33
Medlem
nitinitis avatar
Förr var det bidet som var bottensignalen i tråden, nuförtiden är det dviking.
Citera
2025-08-03, 12:42
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Förr var det bidet som var bottensignalen i tråden, nuförtiden är det dviking.

Alltid kul om man kan bidra till det går bra för er! Passa dig bara för den dagen jag köper några bitcoin, då jävlar kommer 90%-raset
Citera
2025-08-03, 12:49
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Alltid kul om man kan bidra till det går bra för er! Passa dig bara för den dagen jag köper några bitcoin, då jävlar kommer 90%-raset

Den dagen du köper säljer jag rubbet.
Citera
2025-08-03, 13:52
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Nitiniti tillhör inte direkt begåvningsreserven på Krypto-flashback men han har faktiskt en poäng för en gångs skull.
Du har på förvånansvärt kort tid lyckats profilera dig som en av trådens mest framträdande kontraindikatorer Jerry.

Dviking - Jerry Cramer
Citera
2025-08-03, 14:01
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Nitiniti tillhör inte direkt begåvningsreserven på Krypto-flashback men han har faktiskt en poäng för en gångs skull.
Du har på förvånansvärt kort tid lyckats profilera dig som en av trådens mest framträdande kontraindikatorer Jerry.

Dviking - Jerry Cramer

Fan flugan - you got me.

Har shitpostat här och sen handlat tvärtom från uppskrämda bitbros på flashen som säljer när man skriver här. Men nu är jag ju avslöjad, så får ta en annan strategi.

Tror vi ser 120+ igen på måndag morgon, funderar på att ta en x20 häv nu ikväll. Vad säger dina streckgubbar om det?
Citera
2025-08-03, 14:19
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Fan flugan - you got me.

Har shitpostat här och sen handlat tvärtom från uppskrämda bitbros på flashen som säljer när man skriver här. Men nu är jag ju avslöjad, så får ta en annan strategi.

Tror vi ser 120+ igen på måndag morgon, funderar på att ta en x20 häv nu ikväll. Vad säger dina streckgubbar om det?

Låter bra, vissa oss andra amatörer i tråden vart skåpet ska stå maestro. Postade min streckgubbe-analys tidigare idag
Citera
2025-08-03, 15:29
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Låter bra, vissa oss andra amatörer i tråden vart skåpet ska stå maestro. Postade min streckgubbe-analys tidigare idag

Ja, mycket linjer och fält - antar att det antingen går upp eller ner enligt analysen? Kanske står det stilla också - 1X2 helgardering?

Alltid lättast så så slipper man vara Jerry som har fel
Citera
2025-08-03, 15:36
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja, mycket linjer och fält - antar att det antingen går upp eller ner enligt analysen? Kanske står det stilla också - 1X2 helgardering?

Alltid lättast så så slipper man vara Jerry som har fel

Det var en sällsynt dålig summering Dviking 😒
Citera
2025-08-03, 15:39
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Det var en sällsynt dålig summering Dviking 😒

Okay, vad är ditt bett på riktning och nivå för måndag förmiddag då?
Citera
2025-08-03, 15:41
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Okay, vad är ditt bett på riktning och nivå för måndag förmiddag då?

Riktningen framgår ju i slutet av inlägget, vad gäller nivå, vem vet? Spekulerar inte I tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in