2025-06-07, 22:26
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Som trejdare skulle jag sälja BTC för att köpa MSTR när premien är under 1 och sälja MSTR och köpa BTC när premien är över ett visst tröskelvärde, t.ex. 2. På det sättet skulle jag mer än dubbla min bitcoinmängd.
Som jag redan skrivit hade bitcoinkursen varit ca $73 000 utan Saylors köplust.
Se mig som en sponsor..
Citera
2025-06-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Som jag redan skrivit hade bitcoinkursen varit ca $73 000 utan Saylors köplust.
Se mig som en sponsor..

Vet inte vad priset skulle ligga på, men slutspelet handlar om antalet bitcoin man äger. Växelkursen mot fiat kommer att bli allt mindre relevant.
Citera
2025-06-07, 22:39
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Vet inte vad priset skulle ligga på, men slutspelet handlar om antalet bitcoin man äger. Växelkursen mot fiat kommer att bli allt mindre relevant.
Ja, Strategy har ett innehav av 581 000 bitcoin enligt grok...
Citera
2025-06-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ja, Strategy har ett innehav av 581 000 bitcoin enligt grok...

Ja

Men du skulle kunna öka ditt innehav med en faktor 1,8 genom att i dag sälja dina MSTR och köpa bitcoin för pengarna. (Detta utan att minska MSTR:s bitcoininnehav.) Sedan skulle du kunna köpa tillbaka en större MSTR-mängd när premien är tillbaka under 1, om du vill, och upprepa proceduren så länge det går.

Kanske är det bättre att vänta ett tag dock, då premien kan bli ännu högre igen:

https://mstracker.net/discuss/premium
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-06-07 kl. 23:04.
Citera
2025-06-07, 22:57
Avslutad
Citat:
Som oteknisk är ett enkelt alternativ annars att skaffa ett konto på Revolut, autoköpa bitcoin där och föra över till en Trezor One så snart du har samlat på dig en lite större bitcoinmängd.

https://www.revolut.com/
https://trezor.io/trezor-model-one-white

Detta kräver inte mycket tekniska kunskaper. Jag har en 80+ närstående som fixar detta ganska bra. Så länge du bara köper och hodlar blir denna lösning närmast gratis sånär som på en liten startkostnad i form av inköp av hårdvaruplånboken.

Uppskattar alla dina svar, och du verkar både vara kunnig och stammis här i tråden. Så fort jag får lite ledig tid ska jag kolla upp dina rekommendationer, och återkommer om något är oklart.
Citera
2025-06-07, 22:58
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ja

Men du skulle kunna öka ditt innehav med en faktor 1,8 genom att i dag sälja dina MSTR och köpa bitcoin för pengarna. Sedan skulle du kunna köpa tillbaka ett större MSTR-innehav när premien är tillbaka under 1, om du vill, och upprepa proceduren så länge det går.

Du kan ju stödköpa aktien och även deras pref så de inte måste börja sälja bitcoin igen (som de gjorde 2022). Nu kommer de snart ha en burn rate på $3b som till slut måste finansieras på något vis.

Säljor med sitt ponziStrategy utgör en enorm risk för bitcoin som tillgång - Säljors fifflande 2000 utlöste IT-kraschen och denna gång är det betydligt större risker för bitcoin.
Citera
2025-06-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdsoldat
Uppskattar alla dina svar, och du verkar både vara kunnig och stammis här i tråden. Så fort jag får lite ledig tid ska jag kolla upp dina rekommendationer, och återkommer om något är oklart.

Du är välkommen.

Ja, jag har väl blivit stammis här, på gott och ont.
Citera
2025-06-07, 23:04
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ja

Men du skulle kunna öka ditt innehav med en faktor 1,8 genom att i dag sälja dina MSTR och köpa bitcoin för pengarna. Detta utan att minska MSTR:s bitcoininnehav. Sedan skulle du kunna köpa tillbaka en större MSTR-mängd när premien är tillbaka under 1, om du vill, och upprepa proceduren så länge det går.

Kanske är det bättre att vänta ett tag dock, då premien kan bli högre igen.
Premien är lägre nu än i november. Solklart köpläge om man tror på uppgång i bitcooin..
Du missade förmodligen mitt inlägg från igår, där jag redovisade uppgång för btc/mstr under en femårsperiod?
Have fun staying poor..
Citera
2025-06-07, 23:09
Medlem
Citat:
Premien är lägre nu än i november. Solklart köpläge om man tror på uppgång i bitcooin..
Du missade förmodligen mitt inlägg från igår, där jag redovisade uppgång för btc/mstr under en femårsperiod?
Have fun staying poor..

Att köpa exponering mot 0,55 BTC för priset av 1 BTC skulle jag inte rekommendera någon att göra, även om det kan bli så att premien stiger igen. Köpläget (för trejdare) är när premien är under 1.
Citera
2025-06-07, 23:17
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Du kan ju stödköpa aktien och även deras pref så de inte måste börja sälja bitcoin igen (som de gjorde 2022). Nu kommer de snart ha en burn rate på $3b som till slut måste finansieras på något vis.

Säljor med sitt ponziStrategy utgör en enorm risk för bitcoin som tillgång - Säljors fifflande 2000 utlöste IT-kraschen och denna gång är det betydligt större risker för bitcoin.

Stödköp is dah shit.. För alla som inte är nocoiners, vill säga..
Citera
2025-06-07, 23:22
Medlem
EgoistNs avatar
Vore ju sällsynt korkat om man inte redan nu är medveten om ponzi- och greater fool..
Det är bara att sitta på stålarna till bitcoin är nere på $5.
Citera
2025-06-07, 23:44
Medlem
EgoistNs avatar
Köpa 20 ägg eller en höna.. Briljant kommentar av Leaston.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in