2025-05-19, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det finns inget med 700k eller 250-300k som är "fullt rimligt". Det har aldrig hänt på dessa nivåer och kommer aldrig hända.

69k förra cycle och du förväntar dig att BTC ska göra 4-10x till nästa....BTC gjorde inte ens 4x från 2017 till 2021 från topp till topp. Studera matte istället för BTC-grafen.

250-300K är synnerligen rimligt med tanke på köptrycket och den minskade tillgången.

Studera matte istället för BTC-grafen.
Citera
2025-05-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sluta gnäll på andras åsikter för att i samma andetag komma med egna åsikter precis som DU sitter på sanningen. Tröttsamma inlägg.

Vi stängde precis på nya ATH nivåer för veckan. Njut.

Ännu ingen FOMO. Om även nästa kliv uppåt blir lika kontrollerat som klivet från ~73k till ~109k så förväntar jag mig att cykeln fortsätter med ytterligare ett kliv upp framåt nästa vinter.

För att avsluta cykeln under 2025 behöver vi en tokrusning härifrån med en FOMO-topp som tar andan ur marknaden.

Om jag får välja (vilket jag inte får) föredrar jag en fortsatt kontrollerad stigning.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-19 kl. 09:54.
Citera
2025-05-19, 10:02
Medlem
Ju längre vi ligger och skrotar strax över 100k, desto mer rimligt förefaller priset 100k+ för en bitcoin, rent psykologiskt.

En banal tillämpning av Mises regressionssats.

Edit. Stängningen av ett helt veckoljus, inklusive vekar och allt, över 100k bidrar verkligen till att normalisera ett sexsiffrigt bitcoinpris.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-19 kl. 10:09.
Citera
2025-05-19, 10:20
Medlem
Citat:
Sluta gnäll på andras åsikter för att i samma andetag komma med egna åsikter precis som DU sitter på sanningen. Tröttsamma inlägg.

Vi stängde precis på nya ATH nivåer för veckan. Njut.
Jag gnäller precis hur mycket jag vill om någon slänger ut sig helt random siffror, och du gnäller tydligen på min åsikt också. Är du för efterbliven för att fatta att du själv gnäller eller?

Du kan väl hålla käften tills BTC ens kommer i närheten av 250k i år, tack.
Citera
2025-05-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
250-300K är synnerligen rimligt med tanke på köptrycket och den minskade tillgången.

Studera matte istället för BTC-grafen.
Och köptrycket hösten 2021 var inte tillräckligt tycker du?

Ja, du kan alltid påstå att det är "rimligt" men du kommer aldrig kunna styrka det mer än att snacka skit. Presentera siffror annars är det bara FOMO-snack.
Citera
2025-05-19, 10:29
Avslutad
Citat:
Och köptrycket hösten 2021 var inte tillräckligt tycker du?

Ja, du kan alltid påstå att det är "rimligt" men du kommer aldrig kunna styrka det mer än att snacka skit. Presentera siffror annars är det bara FOMO-snack.

Fanns det en strategisk reserv 2021? När den strategiska reserven börjar köpa Bitcoin går vi till 1 M$ på kort tid.

Ditt tänkande att allt alltid ska vara som det varit är inte särskilt imponerande.
Citera
2025-05-19, 10:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag gnäller precis hur mycket jag vill om någon slänger ut sig helt random siffror, och du gnäller tydligen på min åsikt också. Är du för efterbliven för att fatta att du själv gnäller eller?

Du kan väl hålla käften tills BTC ens kommer i närheten av 250k i år, tack.
Du känns tiltad. Låt mig gissa, en leverage short som ligger under vattnet sedan några veckor tillbaka?

Resonemanget ”vi har aldrig gjort ATH på en sommar förut (förutom en gång…)” är inte i sig ett argument för att betta på nergång i detta läge.
Senast redigerad av Leaston 2025-05-19 kl. 10:32.
Citera
2025-05-19, 10:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Fanns det en strategisk reserv 2021? När den strategiska reserven börjar köpa Bitcoin går vi till 1 M$ på kort tid.

Ditt tänkande att allt alltid ska vara som det varit är inte särskilt imponerande.
Precis, prisrörelser är så mycket mer än bara studera en graf historiskt för att gissa va som händer härnäst. Många verkar inte ha någon förståelse för just detta.
Citera
2025-05-19, 10:36
Medlem
Citat:

Som sagt, läs matte istället. Bara för BTC växer betyder det inte att värdet forsätter växa procentuellt lika snabbt eller snabbare. Det är absurt.

BTC har aldrig varit på 100-110k förut , tills nu, det betyder knappast att BTC ska gå till 300k i år. Vad är det för typ av argument.
Citera
2025-05-19, 10:41
Avslutad
Citat:
Som sagt, läs matte istället. Bara för BTC växer betyder det inte att värdet forsätter växa procentuellt lika snabbt eller snabbare. Det är absurt.

BTC har aldrig varit på 100-110k förut , tills nu, det betyder knappast att BTC ska gå till 300k i år. Vad är det för typ av argument.

Jag har besvarat detta, du förstod inte meddelandet.

Tack för mig.
Citera
2025-05-19, 10:47
Medlem
Citat:

100-110k är inte särskilt högt om man betänker de ständiga positiva nyheterna, det extrema köpandet från bolag och institutioner, förekomsten av amerikanska ETF:er, att USA har skapat en strategisk bitcoinreserv som man avser att utöka "budgetneutralt", att M2 (USD) ligger på ATH, att priset toppade på strax under 70k 2021, trots att FTX avledde en betydande del av köptrycket till låtsasbitcoin och trots att vi har haft en halvering sedan dess. Med mera.

Ingen vet säkert vad som kommer att hända med priset framledes, men förra cykeln ger inte mycket till vägledning.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-19 kl. 10:57.
Citera
2025-05-19, 10:48
Avslutad
Citat:
Precis, prisrörelser är så mycket mer än bara studera en graf historiskt för att gissa va som händer härnäst. Många verkar inte ha någon förståelse för just detta.

Detta i kombination med aggressiviteten antyder som du skrev att Taxi är investerad i nedgång. Då blir det ju provokativt att skriva att vi ska upp. Men upp ska vi oavsett ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in