2024-09-14, 11:26
Medlem
Vad tror vi här? Ska vi äntligen få se en stabilare uppgång än denna tråkiga sidledsgrafen i ett halvårs tid.

Haha så typiskt, jag gick in för ett halvår sedan. Samma med Ethereum för några år sedan, gick jag in på runt 3600 dollar. Sen dess har det bara sjunkit. Flyttade iallafall över allt från Ethereum till BTC.
Citera
2024-09-14, 11:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Vad tror vi här? Ska vi äntligen få se en stabilare uppgång än denna tråkiga sidledsgrafen i ett halvårs tid.

Haha så typiskt, jag gick in för ett halvår sedan.
Så din investering är ner 16% på ett halvår samtidigt som börserna är upp rejält under samma period. Sedan kallar du detta för ”sidledes”?
Citera
2024-09-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
100% av bitcoinhandeln är inte spekulativ och därför har priset för mining betydelse.

Jag förklarade problemet. Killen lever inte som han lär. Han säljer stadigt av sina aktier i företaget, men köper inga bitcoin för dessa pengar. Samtidigt raljerar han om att man bör belöna sitt hus för att köpa bitcoin.

Han blev ertappad och straffad för grov marknadsmanipulation under it-bubblan och det säger nog något om hans karaktär.

Han lever som han lär genom sitt företag. Vad är problemet att också leva gutt? Snacka om svartsjukedrama.

Så grundpriset likt den analoga föregångaren guld är kopplad till priset för minins. Utbud va efterfrågan sätter priset. Och sen har vi spekulationen ovanpå det, såsom allt annat.
Citera
2024-09-14, 11:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Han lever som han lär genom sitt företag. Vad är problemet att också leva gutt? Snacka om svartsjukedrama.
Är det därför han stadigt säljer av stora mängder aktier och minskar sin exponering mot bitcoin? Ok.

Jag förstår inte varför du utsätter dig för att konstant bli förnedrad på forumet. Du skriver konstant nya dumheter som blir avslöjade varje gång.
Citera
2024-09-14, 12:05
Medlem
Citat:
Så din investering är ner 16% på ett halvår samtidigt som börserna är upp rejält under samma period. Sedan kallar du detta för ”sidledes”?

Ditt intresse för bitcoin är i alla fall stabilt och på mycket hög nivå!
Känns nästan som detta är vad du lever för!

Besviken över att ha missat racet?
Citera
2024-09-14, 12:42
Medlem
Citat:
Är det därför han stadigt säljer av stora mängder aktier och minskar sin exponering mot bitcoin? Ok.

Jag förstår inte varför du utsätter dig för att konstant bli förnedrad på forumet. Du skriver konstant nya dumheter som blir avslöjade varje gång.

Tycker du han har för lite exponering mot bitcoin nu? Önskar du att du vore som han? Förstår svartsjukan om du sitter utan både bitcoin och yacht.
Senast redigerad av Richard-Heart 2024-09-14 kl. 12:50.
Citera
2024-09-14, 12:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Tycker du han har för lite exponering mot bitcoin nu?
Ja, mot bakgrund av det som han brukar uttala sig om i diverse medier har han absolut för lite exponering.
Citera
2024-09-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii

Haha så typiskt, jag gick in för ett halvår sedan. Samma med Ethereum för några år sedan, gick jag in på runt 3600 dollar. Sen dess har det bara sjunkit. Flyttade iallafall över allt från Ethereum till BTC.

Om vi orkar upp över 65k så är den negativa trenden bruten. Då är det nog inte så mycket konsolidering kvar. Dra fördel av den här pausen till att fylla på portföljen med en automatisk DCA.

Bra beslut att flytta från ethereum till bitcoin.
Citera
2024-09-14, 15:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du menar att vi har sett botten i den här grafen, alltså?

https://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=BTC&view=10Y

Tillåt mig tvivla.

Citat:
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det här följer vi upp inom en snar framtid...

Får det till att vi gjort typ 8st bottnar till i grafen som Stopp.Belagg länkade till för 1.5 år sedan.

https://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=BTC&view=2Y

Finns det något som kommer ur Kebaben som man kan ta för sanning?
Citera
2024-09-14, 15:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Får det till att vi gjort typ 8st bottnar till i grafen som Stopp.Belagg länkade till för 1.5 år sedan.

https://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=BTC&view=2Y

Finns det något som kommer ur Kebaben som man kan ta för sanning?
Det luktar desperation från dig när du gräver fram uråldriga inlägg som består enbart av gissningar gjorda på skoj.

Samtidigt har jag postar mängder av inlägg med fakta och substans de senaste dagarna, bl a för att debunka rent nonsens från dig, som du helt enkelt ignorerar.

Du är en barnslig och pinsam skribent.
Citera
2024-09-14, 15:36
Medlem
hazenectars avatar
Det är definitivt att betrakta som konstruktivt om vi kan stänga veckan över 58,4k, - ännu bättre vore en stängning över 61k.
Senast redigerad av hazenectar 2024-09-14 kl. 15:42.
Citera
2024-09-15, 18:22
Medlem
Svaga händer sitter nu på rekordlite bitcoin:

https://www.tradingview.com/news/cryptoglobe:2e5364655094b:0-panic-selling-short-term-bitcoin-holders-retreat-as-long-term-investors- accumulate-btc/
https://www.youtube.com/watch?v=0I4vfzH2h7Q

Kortsiktiga ägare har minskat sina positioner sedan i maj. Långsiktiga ägare, hodlare, har köpt det som de kortsiktiga har sålt. Resultatet är en sidledes eller svagt sluttande prisrörelse.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-09-15 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in