2024-07-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Jag blor besviken om det är nu vi går mot 100k, för då kommer vi förmodligen inte gå så mycket högre denna cykel.
Lite så ja.

Känner fortfarande att 75k är relativt högt.

Ha riket alls samma känsla och förhoppning att btc ska flyga förbi all time high.

2020 väntade alla på en raket när vi bröt igenom 20k, och så blev det ju.
65-70k idag könns mer som typ 40k 2021 där vi varken vet upp eller ner.
Citera
2024-07-17, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pentiumpro
har du ens haft rätt en enda gång? sitter på tåget sen 150 dollar, och lutar mig tillbaka, jävligt gött att inte vara nån löneslav

Jag fick rätt igen. 65k blir för svårt
Citera
2024-07-17, 16:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag fick rätt igen. 65k blir för svårt
Hur tänker du då med tanke på att BTC var uppe på 66k i natt och bara gjort en kort dipp under 65k sedan dess?
Citera
2024-07-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hur tänker du då med tanke på att BTC var uppe på 66k i natt och bara gjort en kort dipp under 65k sedan dess?
Tar ni andra några profits nu?
Jag sålde av 2% av mitt innehav i dag för 64k, kände att jag borde köra lite mer diversifiering. Köper SEB's AI-fond och stoppar undan lite cash. Nu ≈97% Bitcoin. Man var ju lite orolig där när vi var nere på 54k så jag är rätt nöjd med 64k i dag. Sen är jag väl 90% säker på nya ATH i höst. Men en säkrad vinst är ändå rätt skönt att kamma in ibland.
Citera
2024-07-17, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag sålde av 2% av mitt innehav i dag för 64k, kände att jag borde köra lite mer diversifiering. Köper SEB's AI-fond och stoppar undan lite cash. Nu ≈97% Bitcoin. Man var ju lite orolig där när vi var nere på 54k så jag är rätt nöjd med 64k i dag. Sen är jag väl 90% säker på nya ATH i höst. Men en säkrad vinst är ändå rätt skönt att kamma in ibland.

Jag kör vidare med 100% i MSTR. Tänker att jag börjar ta ut vinster i Mars nästa år om vi inte befinner oss i en tillfällig korrektion då.

Kommer också att sälja när BTC ligger på 95-97K. Kommer bli mycket volatilt kring 100K med kanske en ordentlig korrektion som följd. Men detta räknar jag med att köpa tillbaka i korrektion. Sedan är det som sagt Mars som gäller. Då börjar den riktiga uttagningen av vinster inför nästa björnmarknad.

Skulle vara intressant att veta om det finns några i tråden som bara tänkt hodla sig igenom alltihopa, och då alltså även kommande björnmarknad ca år 2026-2027?
Citera
2024-07-17, 18:16
Medlem
Citat:

Låter vettigt, men herregud vad tungt du ändå ligger i BTC. Finns det något som skulle få dig att ligga mer traditionellt med max 25% i ett tillgångsslag (Obs höftad siffra, men betydligt under 50%)?
Citera
2024-07-17, 18:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag har bara köpt i dippen mellan 65k och 55k. BTC, MSTR, ETH och Solana (idag).
Slut på kontot nu så får vänta på löning och se om prisutvecklingen är gynnsam för fler köp.

Har svårt att se vinst som säkrat om priset fortsätter upp utan att man är med, även om jag förstår hur du menar. Tror ju också på priser upp mot 100k (minst) så jag kan inte stå utanför nu.
Senast redigerad av Leaston 2024-07-17 kl. 18:21.
Citera
2024-07-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Jag kör vidare med 100% i MSTR. Tänker att jag börjar ta ut vinster i Mars nästa år om vi inte befinner oss i en tillfällig korrektion då.

Kommer också att sälja när BTC ligger på 95-97K. Kommer bli mycket volatilt kring 100K med kanske en ordentlig korrektion som följd. Men detta räknar jag med att köpa tillbaka i korrektion. Sedan är det som sagt Mars som gäller. Då börjar den riktiga uttagningen av vinster inför nästa björnmarknad.

Skulle vara intressant att veta om det finns några i tråden som bara tänkt hodla sig igenom alltihopa, och då alltså även kommande björnmarknad ca år 2026-2027?
Jag funderar på att sälja av lite mer när vi närmar oss 100k (bra tips där med 95-97k) sen ligga kvar med runt 80-90% i Bitcoin. Sen hodlar jag det tills vidare och plockar bara ut om jag vill köpa något fint. Större bostad t.ex
Citera
2024-07-17, 18:27
Medlem
Citat:

Nej, ingen realisering av vinster eller ytterligare diversifiering för min del. Jag ligger kvar på över 98 procent av investerbart kapital i bitcoin. Gör mig dock av med små mängder bitcoin någon gång ibland, i stort sett oavsett pris, endera genom att köpa något direkt för bitcoin eller genom att köpa fiat som används för konsumtion eller genom donationer. Men då handlar det normalt sett om promillen eller mindre, inga två procent.

Eventuellt kommer jag att göra något slags mindre diversifiering om vi når höjder som jag uppfattar som alldeles för höga för sin tid, så att säga.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-07-17 kl. 18:44.
Citera
2024-07-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Låter vettigt, men herregud vad tungt du ändå ligger i BTC. Finns det något som skulle få dig att ligga mer traditionellt med max 25% i ett tillgångsslag (Obs höftad siffra, men betydligt under 50%)?
Nja, alternativet för mig är väl teknik- och globala fonder och då skulle jag nog dela upp det i 4-6 fonder. Jag har sparat i bitcoin i snart 10 år och det har ju gått hyfsat bra, varför ändra på ett vinnande koncept? Men jag ska nog ner till 80-90% Bitcoin inom ett år. Det ÄR ganska jobbigt när den dyker 20% på ett par dagar. Å andra sidan roligt när den går upp igen, vilket den alltid gör.
Citera
2024-07-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag har bara köpt i dippen mellan 65k och 55k. BTC, MSTR, ETH och Solana (idag).
Slut på kontot nu så får vänta på löning och se om prisutvecklingen är gynnsam för fler köp.

Har svårt att se vinst som säkrat om priset fortsätter upp utan att man är med, även om jag förstår hur du menar. Tror ju också på priser upp mot 100k (minst) så jag kan inte stå utanför nu.
Jo, men nån gång vill man ju ta en vinst. Vi vet ju inte om ATH 74K var den sista ATH. Det verkar inte så men man vet ju inte. Det finns alltid en liten risk för en total krasch. Om t.ex USA eller EU skulle föbjuda krypto. Inte sannolikt, men inte omöjligt. Segt i det läget om du aldrig tog några profits.
Citera
2024-07-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Växlade alla certen till MSTR för ett tag sen, ligger på dryga 65% i MSTR och resterande btc.
Kommer börja sälja av lite på avanza runt 100K men bitcoinen kommer vara orörda, har aldrig varit nära på att sälja dom och orkar inte med besväret denna gång heller.
Senast redigerad av Zuppen 2024-07-17 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in