2024-06-20, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du tror det är samma fördelning daytraders och hodlers som skapar priset nu så som för 3-4 år sedan?
Om inte, då är vi eniga om att det inte är SAMMA dynamik som driver priset nu för tiden.

Att det inte är samma dynamik började vi se på hur förra bullmarketen toppade ut med någon form av dubbeltopp på våren och sedan en ny ATH på hösten. Det hade aldrig hänt tidigare och vittnar för mig om att dynamiken håller på ändra sig.
Den efterföljande bearmarknaden vart ganska lik, även om den saknade alla de vanliga dead cat bounces. Men sen så var den pådriven av massa black swans också.

Booms and bust kommer vi alltid ha i någon form, men dom kommer se annorlunda ut vartefter som dynamiken, det fundamentala bakom Bitcoin köp, förändrar sig.

Alltså, vad är poängen med att sitta i en tråd och försöka hitta förklaringar på allt som sker? Du får det att låta som att du är någon expert som kan tolka vad som händer. Det kan du inte. Ledsen. Det enda du gör är att du hittar på saker i ditt huvud (skapar vanföreställningar) som du sedan tror på.

Du ser ut som en gycklare på scenen för oss som har något innanför pannbenet. Du skuggboxar utan att förstå att du inte slår mot någon slagsäck.

Finns det något värre än oförtjänad arrogans? Du har ingen marknadsedge. Du är en spekulant. Inget annat.

Du kan försöka ge intrycket om att du vet vad du talar om men det gör du inte. Du kan läsa hur många artiklar som helst men i slutet av dagen så är du inget annat än en komiker som folk skrattar åt.
Citera
2024-06-20, 11:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Alltså, vad är poängen med att sitta i en tråd och försöka hitta förklaringar på allt som sker? Du får det att låta som att du är någon expert som kan tolka vad som händer. Det kan du inte. Ledsen. Det enda du gör är att du hittar på saker i ditt huvud (skapar vanföreställningar) som du sedan tror på.

Du ser ut som en gycklare på scenen för oss som har något innanför pannbenet. Du skuggboxar utan att förstå att du inte slår mot någon slagsäck.

Finns det något värre än oförtjänad arrogans? Du har ingen marknadsedge. Du är en spekulant. Inget annat.

Du kan försöka ge intrycket om att du vet vad du talar om men det gör du inte. Du kan läsa hur många artiklar som helst men i slutet av dagen så är du inget annat än en komiker som folk skrattar åt.

Med detta vill du påstå att du anser att det INTE är en annan dynamik bakom Bitcoin kursen idag, med en market cap på över $1T samt ETF:er och institutioner som investerar mot hur det var för 5-10 år sedan när market cap var en tiondel och det till stor del var daytraders som spekulerade?

Isf kan vi enas om att vara oeniga. Du kanske har rätt, men jag tänker inte tro på det förens jag ser belägg för det.
Citera
2024-06-20, 12:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Med detta vill du påstå att du anser att det INTE är en annan dynamik bakom Bitcoin kursen idag, med en market cap på över $1T
Market cap är alltså samma som 2021, varför det nu skulle vara ett meningsfullt mätetal (det är det inte).

Låt oss påminna dig igen om detta som du skrev under just 2021:
Citat:
Men Bitcoin börjar nu sin fas 2, där den börjar fylla det användningsområde den är till för. Stora valar skopar upp mängder med BTC med avsikt att "aldrig" sälja.

Tidigare när det bara var ren spekulation som drev kursen så var det en annan sak, men Bitcoin är i en ny fas nu.

Citat:
samt ETF:er och institutioner som investerar mot hur det var för 5-10 år sedan när market cap var en tiondel och det till stor del var daytraders som spekulerade?
En "ETF" investerar ingenting. Den underlättar däremot för allehanda daytraders.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2024-06-20 kl. 12:23.
Citera
2024-06-20, 15:56
Medlem
Citat:
Med detta vill du påstå att du anser att det INTE är en annan dynamik bakom Bitcoin kursen idag, med en market cap på över $1T samt ETF:er och institutioner som investerar mot hur det var för 5-10 år sedan när market cap var en tiondel och det till stor del var daytraders som spekulerade?

Isf kan vi enas om att vara oeniga. Du kanske har rätt, men jag tänker inte tro på det förens jag ser belägg för det.

Jag syftar på ditt generella resonerande i tråden. Gå och utbilda dig istället eller något så kommer du lära dig hur kompetenta människor tänker. Jag ser bara en massa svammel.
Citera
2024-06-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Market cap är alltså samma som 2021, varför det nu skulle vara ett meningsfullt mätetal (det är det inte).

Låt oss påminna dig igen om detta som du skrev under just 2021:

En "ETF" investerar ingenting. Den underlättar däremot för allehanda daytraders.

Även mer långsiktiga placerare, som inte vill köpa bitcoin direkt, nota bene!
Citera
2024-06-21, 08:18
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Många inlägg om att bull run är över eftersom btc stängt under MA128...

Vad är era tankar om detta?
Citera
2024-06-21, 10:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr

Att man inte skall dra för mycket slutsatser för hur grafen agerat tidigare, för att dymaniken bakom efterfrågan och utbud är annorlunda nu.

Så som priset rört på sig sedan BTC bröt ATH vid 66k är något helt nytt. Så lika bra att förbereda sig på att priset kommer vara svåranalyserat även i framtiden, när vi pratar om det kortsiktiga alltså.

Långsiktigt skall BTC upp av fundamentala anledningar, inte baserat på vart priset är i förhållande till diverse indikatorer.
Citera
2024-06-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr

Så länge vi befinner oss över 200 dma ser det ut ungefär som det brukar för bitcoin i den här fasen av cykeln.

200 dma ligger i dag på cirka 57k och är stigande:

https://buybitcoinworldwide.com/charts/200-day-moving-average/
Citera
2024-06-21, 20:08
Avslutad
Så fort BTC dippar någon % kommer björnarna fram.

Historiskt har vi haft mycket skarpare korrektioner än den nuvarande och det har knappast lett till någon ny björnmarknad, som en del inbillar sig att vi nu är på väg mot.

Som alltid handlar det om att köpa lågt och sälja högt.
Citera
2024-06-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Så fort BTC dippar någon % kommer björnarna fram.

Historiskt har vi haft mycket skarpare korrektioner än den nuvarande och det har knappast lett till någon ny björnmarknad, som en del inbillar sig att vi nu är på väg mot.

Som alltid handlar det om att köpa lågt och sälja högt.

Absolut så, men det gäller ju åt andra hållet också: aktiviteten i den här tråden exploderar ju lite då och då i samband med några procent uppåt.

Tycker det har varit dåligt med 150k, 250k och 500k-spådomar på senaste tiden ... Har de mest religiösa Bitcoinfanatikerna blivit mer ödmjuka efter att halvering och ETFer inte fått förutspådd effekt på priset?

Bara jag som börjar känna att Bitcoin och kryptovaluta börjar bli lite old news och dött? Lite som när hypen kring poker dog ut?
Citera
2024-06-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Absolut så, men det gäller ju åt andra hållet också: aktiviteten i den här tråden exploderar ju lite då och då i samband med några procent uppåt.

Tycker det har varit dåligt med 150k, 250k och 500k-spådomar på senaste tiden ... Har de mest religiösa Bitcoinfanatikerna blivit mer ödmjuka efter att halvering och ETFer inte fått förutspådd effekt på priset?

Bara jag som börjar känna att Bitcoin och kryptovaluta börjar bli lite old news och dött? Lite som när hypen kring poker dog ut?

Nu är jag ingen bitcoin hypeare som tror att btc ska nå 1 miljon usd, men har mycket svårt att se att btc inte skulle nå 100-250k denna cykel.

Sen tror jag att det finns en gräns för hur högt btc kommer gå.
Är väl inte sällsynt inom aktier att en aktie går skitbra under flera år för att sedan gå ner.
Citera
2024-06-22, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro

100K är givet till årsskiftet. Jag kommer att sälja något innan för det lär ligga gigantiska mängder med säljordrar vid 100K. Men du köper inte dippen förstår jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in