Är kanske inte en jättesorglig låt egentligen, men jag har svårt att hålla tårarna tillbaka när jag lyssnar på This Years Love med David Gray. Kan väl förmodligen bero på att jag har väldigt starka minnen till den låten.
Andra väldigt sorgliga låtar, vilka förmodligen redan nämnts i tråden är:
Brothers in Arms - Dire Straits
The Scientist - Coldplay
The Drugs Don't Work - The Verve
Shine On You Crazy Diamond dyker spontant upp i huvet ang. sorgliga låtar. Det finns inte mycket, om ens nåt alls, som slår Gilmours klassiska tre toner som formligen skriker av sorg, ensamhet, ödslighet och smärta. Priceless.
Shine On You Crazy Diamond dyker spontant upp i huvet ang. sorgliga låtar. Det finns inte mycket, om ens nåt alls, som slår Gilmours klassiska tre toner som formligen skriker av sorg, ensamhet, ödslighet och smärta. Priceless.
Tack så mycket, du vet inte vart man kan hitta texten?
Det kanske redan har nämnts men 61 sidor är jäkligt mycket läsning så here goes ..
Rivers of Sorrow med Antony and the johnsons ... gäller iofs samtliga Antony-låtar
Relativt bra på att få det röra sig i mina tårkanaler. Kanske lite tung i sammanhanget, men riktigt tungt depressivt låtande gitarrer och klassiskt sorgsen fiol tillsammans med smärtfylld sång fungerar väldigt bra.
Country har ju ganska sorgliga låtar och texter, en favorit bland dessa jag har är Tim McGraws Please remember me.. En låt som kan vara extra träffsäker i vissa lägen av livet...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!