Citat:
Ursprungligen postat av
AngelsKit-V.47
Vad fan asså. Jag har köpt en kalender, skaffat en arbetsbänk. Vad mer vill jag ha? Jag vet fanimej inte vad jag ska göra längre. En uppsats jag borde ha varit klar inom ett halvår har det redan gått 4 månader nu. 2 månader på mig att göra klart en 50 sidor lång trams. Och inte en bokstav är skriven. Ni måste hitta en lösning för mig asså. Jag kan inte misslyckas tentan en andra gång.
Att enbart skåda ditt sätt att skriva och uttrycka dig, ger mig ett intryck av att du är vilse i dig själv. Du har inte hamnat rätt, och ger dig in i flera projekt samtidigt. Det kan vara allt ifrån projekt i hemmet, på ditt arbete och i ditt sociala umgänge. Ett exempel är att du gör ett tappert försök i att använda avancerade ord som inte passar in i sammanhanget. Exempelvis texten i rubriken.
Varför skriver du inte: ”Jag skjuter på allt och tar inte tag i ett skit, hjälp mig”
Ditt uppskjutar-beteende är neurologiskt och inmatat i din personlighet. Du kommer alltid att ha det lite tuffare än andra när det kommer till den biten. Att försöka organisera din hjärna med en plötslig struktur i form av en kalender eller veckoschema kommer bara ha en motsatt effekt, du kommer bara bli besviken på dig själv gång på gång.
Acceptera vem du är och lita på dig själv, stressa inte med något och samla fram för allt inte på dig onödiga projekt eller uppdrag. Jag misstänker att du är även en mycket snäll person, som har lätt att bli omtyckt men som samtidigt lider för att du har svårt att säga Nej?
Som sagt, acceptera vem du är och lita på ditt omdöme. Det kommer lösa sig själv med tiden.