2019-04-25, 12:43
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Lagändringen innebär att en person med dubbelt medborgarskap kan förlora sitt finska medborgarskap om personen gör sig skyldig till vissa landsförräderi- eller terroristbrott som har minst åtta års fängelse som strängaste straff. Exempel på sådana brott är äventyrande av Finlands suveränitet, krigsanstiftan, landsförräderi och spioneri.

Också till exempel brott mot förbudet mot kemiska vapen, grov människohandel, tagande av gisslan, kärnladdningsbrott och kapning kan orsaka förlust av medborgarskapet om brottet har haft ett terroristiskt syfte och riktat sig mot Finlands vitala intressen.

Ännu en förutsättning för att en person kan förlora sitt medborgarskap är att personen döms till ett ovillkorligt fängelsestraff på minst fem år. Det är Migrationsverket som fattar beslutet om förlust av medborgarskap.
https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/285270

Terrorister, adjö. Människosmugglare, good bye. En god början till att skicka hem dessa undermänniskor. Dessvärre krävs 5 års fängelse, men det torde rensa ut det värsta av slödder!

Rätt eller fel? Bör Sverige införa en liknande lag? Blir det kanske att söka asyl i Sverige istället?
Citera
2019-04-25, 12:47
Medlem
Tycker det är helt rätt och jag hade inte haft något emot det som invandrare.
Citera
2019-04-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!

Terrorister, adjö. Människosmugglare, good bye. En god början till att skicka hem dessa undermänniskor. Dessvärre krävs 5 års fängelse, men det torde rensa ut det värsta av slödder!

Rätt eller fel? Bör Sverige införa en liknande lag? Blir det kanske att söka asyl i Sverige istället?

Rasismen och hatet har inga gränser märker jag. Vad löser det att skicka människor till döden? Vill Finland verkligen ha det på sitt samvete? Var är värdegrunden? Allas lika värde? Hänsyn till varför vissa hamnar på glid? Förståelse?

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Citera
2019-04-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Rasismen och hatet har inga gränser märker jag. Vad löser det att skicka människor till döden? Vill Finland verkligen ha det på sitt samvete? Var är värdegrunden? Allas lika värde? Hänsyn till varför vissa hamnar på glid? Förståelse?

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Kan man inte bete sig i ett land som välkomnar en kan man åka hem. Gå till en tingsrätt i Sverige så ser du på tavlorna att det bara är en massa Muhammeds.
Citera
2019-04-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Kan man inte bete sig i ett land som välkomnar en kan man åka hem. Gå till en tingsrätt i Sverige så ser du på tavlorna att det bara är en massa Muhammeds.

Min vän, jag vet att det inte stämmer. Har lyssnat många gånger då Jerzy Sarnecki varit i media och avslöjat brunhögerns lögner. Han om någon borde veta efter att ha forskat inom kriminologi många år. Vissa hamnar på glid och bör då få hjälp av samhället.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Citera
2019-04-25, 14:08
Medlem
Citat:
Min vän, jag vet att det inte stämmer. Har lyssnat många gånger då Jerzy Sarnecki varit i media och avslöjat brunhögerns lögner. Han om någon borde veta efter att ha forskat inom kriminologi många år. Vissa hamnar på glid och bör då få hjälp av samhället.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Som sagt besök valfri tingsrätt eller lev i din bubbla. Pussar och kramar från en i verkligheten
Citera
2019-04-25, 14:15
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
...Vad löser det att skicka människor till döden? ...

Man slipper skräpet här.
Citera
2019-04-25, 14:42
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!

Imponerande av Finland. Sverige borde följa efter, problemet är alla dessa PK-nötter i Sverige som tycker synd om kriminella.
Citera
2019-04-25, 14:55
Medlem
Diarrees avatar
Citat:

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Det löser sig som så att dom dör helt enkelt
Citera
2019-04-25, 15:00
Bannlyst
Vita européer är inga jävla rasister, förmodligen de minst rasistiska människorna på planeten.

Pallar inte med ert skitsnack.

Sedan bör kriminella blattar skickas ut direkt, det faller sig naturligt. Hur tror ni vita hade behandlats i Mellanöstern om de begått brott? Halshuggning/hängning inför publik direkt.

Ut med packet
Citera
2019-04-25, 15:18
Medlem
Byssans avatar
Citat:

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

https://pjjonasson.wordpress.com/2017/10/23/ny-undersokning-om-utlanningar-och-sexualbrott/
Citera
2019-04-25, 15:26
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Visst, det är väl bra och så. Men ribban på 5 år borde vara bra mycket lägre. Vi behöver inte en massa kriminella invandrare. All kriminalitet borde resultera i hemskickande. Och att migrationsverket skulle ha något att sia om i frågan är ju dynga bara det.

Men att det skulle bli såhär i Sverige är ju bara att glömma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in