2019-05-10, 13:01
Medlem
nefrols avatar
Om man är EU-kritiker som vill legitimera EU genom att höja valdeltagandet och öka antalet federalistiska mandat men inte få någon EU-kritisk politik före nästa valkampanj så röstar man AfS.
Senast redigerad av nefrol 2019-05-10 kl. 13:05.
Citera
2019-05-12, 21:42
Medlem
Om man inte driver en fråga så kan man inte heller ändra någonting. Säg att ett parti vill minska invandringen medans dom samtidigt inte driver frågan? Fattar ni hur dumt det låter? SD är minst lika maktkåta som sossarna. Vänder i alla frågor bara dom får en möjlighet till lite inflytande. Rösta på det enda partiet som driver frågan om ett utträde ur EU, Alternativ För Sverige.
Citera
2019-05-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nefrol
Om man är EU-kritiker som vill legitimera EU genom att höja valdeltagandet och öka antalet federalistiska mandat men inte få någon EU-kritisk politik före nästa valkampanj så röstar man AfS.
Helt fel tänk, samma sak som om det var 10% som röstade i riksdagsvalet.
Då skulle dom 10% bestämma alla platser i riksdagen, och om då alla nationalister väljer att inte rösta så är det globalisterna som kommer att få bestämma allting i riksdagen. Exakt samma sak i EU-valet, valet blir inte mindre legitimt bara för att få röstar. Den enda skillnaden det gör att inte rösta är bara att för dom som väljer att rösta så blir deras röst mer betydelsefull.
Citera
2019-05-12, 21:51
Medlem
Vilken urbota dålig reporter som inte krävde liberalen hur det ska betalas.

https://www.svtplay.se/video/2071414...-15?start=auto
Citera
2019-05-13, 11:28
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Då kan jag bara säga att det är deras förlust, jag röstar på det partiet som deklarerar öppet att dom vill ha en #SWEXIT, och har alltid gjort. Enligt mig har SD svängt helt i #SWEXIT frågan.

Läste din tråd för jag funderade på samma sak, vilket swexit parti ska jag rösta på. Men det verkar som bara ca 12% av svenskarna vill lämna EU, suck. Då är det en ickefråga. Visst man kan markera sin åsikt genom att rösta på något swexit parti men det finns nog mer sluga alternativ.

Kanske blir SD ändå för min del nu när swexit är en ickefråga. De hade någon lastbilschaffis i EU som var rätt slipad jämfört med de andra partierna i någon debatt jag såg lite av. Någon som vet vad han heter?
Citera
2019-05-13, 15:52
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Läste din tråd för jag funderade på samma sak, vilket swexit parti ska jag rösta på. Men det verkar som bara ca 12% av svenskarna vill lämna EU, suck. Då är det en ickefråga. Visst man kan markera sin åsikt genom att rösta på något swexit parti men det finns nog mer sluga alternativ.

Kanske blir SD ändå för min del nu när swexit är en ickefråga. De hade någon lastbilschaffis i EU som var rätt slipad jämfört med de andra partierna i någon debatt jag såg lite av. Någon som vet vad han heter?

Du tänker på Peter "Nalle" Lundgren.
Citera
2019-05-13, 15:56
Medlem
Glokulas avatar
Kommer AFS få så många röster då de aldrig får tv tid? De är dock flitiga med att åka runt i bil i hela Sverige men jag tror folk antar de inte får så många röster så därför röstar folk på SD. kan ha jävla fel dock. Men vad händer om AFS får bra resultat?
Citera
2019-05-13, 16:15
Medlem
Macrons parti LREM nu efter Marine Le Pens RN i mätningarna.

https://samnytt.se/
Citera
2019-05-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shello
Helt fel tänk, samma sak som om det var 10% som röstade i riksdagsvalet.
Då skulle dom 10% bestämma alla platser i riksdagen, och om då alla nationalister väljer att inte rösta så är det globalisterna som kommer att få bestämma allting i riksdagen. Exakt samma sak i EU-valet, valet blir inte mindre legitimt bara för att få röstar. Den enda skillnaden det gör att inte rösta är bara att för dom som väljer att rösta så blir deras röst mer betydelsefull.

Lade min röst idag för AfS.
Skulle egentligen röstat på SD men ogillar en sak principiellt med detta parti.
Man har tidigare haft valaffischer med texten, "hjälp där inte kaos här"!
Anser helt tvärt emot, "ifall negrer och araber viss slå ihjäl varandra, så låt dem för fan göra det då"!
Har förstått AfS tycker ungefär likadant.
Citera
2019-05-15, 12:45
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat

Det är inte en icke fråga, men frågan är inte så intressant eftersom ingen av dom etablerade partierna driver den längre.

Men samtidigt är det bra att få in ytterligare ett nationalistisk parti i EU, men att rösta på SD i EU-valet ser jag som bortkastat eftersom dom inte driver den frågan som jag lägger störst vikt på i EU-valet.
Citera
2019-05-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Macrons parti LREM nu efter Marine Le Pens RN i mätningarna.

https://samnytt.se/

Macron är en genuint ond person.

Verkar som om AfS är det enda parti som vill ha swexit.
Citera
2019-05-21, 13:43
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Du tänker på Peter "Nalle" Lundgren.

Helt riktigt, han verkar populär nu i media. lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto