2019-07-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellebelleboooo
Alla snackar så mycket om R:s dåliga sidor men J hade då fan lika många dåliga sidor om inte mer! Hon var väl psykopat om nån....inte för att snacka ner en död person men tror inte enbart det var han som ställde till allt!! Det är aldrig ens fel att två träter...

Har aldrig sagt att hon är någon ängel, kände inte henne tillräckligt bra för att yttra mig om henne. Men absolut har jag sett att hon har dåliga sidor, det har vi allihop på något vis. Ingen är fläckfri! Men hade alldeles för lite med henne att göra för att yttra mig om henne eftersom jag inte kände henne utan enbart var bekant. Men psykopat var hon inte! Absolut att hon har brister, men hon var inte psykopat! Och när, han har säkert inte ställt till med allt, men det var han som tog hennes liv. Spelar ingen som helst roll vad man säger om henne, det han gjort är inte försvarbart på något sätt. Spelar ingen roll om hon har provocerar eller någonting, det är inte okej att strypa någon till döds för det!
Citera
2019-07-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellebelleboooo
Alla snackar så mycket om R:s dåliga sidor men J hade då fan lika många dåliga sidor om inte mer! Hon var väl psykopat om nån....inte för att snacka ner en död person men tror inte enbart det var han som ställde till allt!! Det är aldrig ens fel att två träter...

Det är ju det du gör..snackar ner en död. Hon har inte mördat någon och ingen är förtjänt att bli mördad. Fel och brister har alla.... säkert även du. Mord är en helt annan nivå av idioti....aldrig försvarbart!
Citera
2019-08-23, 12:47
Medlem
När spriten å droger går in i kroppen går vettet ur å du kan göra saker du inte menar och inte vill, har hänt alla nån gång kanske inte mord för att många har en spärr, men under vissa situationer kan alla inte styra sig själv.. och sina handlingar.. inget försvar men det händer..

Nån som hört nått mera om rättegång? Eller vad som händer?
Citera
2019-08-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmyran
När spriten å droger går in i kroppen går vettet ur å du kan göra saker du inte menar och inte vill, har hänt alla nån gång kanske inte mord för att många har en spärr, men under vissa situationer kan alla inte styra sig själv.. och sina handlingar.. inget försvar men det händer..

Nån som hört nått mera om rättegång? Eller vad som händer?

Han omhäktas och om 2 veckor väntas förundersökningen vara klar. Misstanken stiger på att han är skyldig trots att han fortsätter neka. Man väntar svar från tekniska nu som ska gå igenom datorer, mobiler och vad det nu kan vara.
Citera
2019-08-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskr0sbarn93
Han omhäktas och om 2 veckor väntas förundersökningen vara klar. Misstanken stiger på att han är skyldig trots att han fortsätter neka. Man väntar svar från tekniska nu som ska gå igenom datorer, mobiler och vad det nu kan vara.

Tar tid allt..finns det nått att läsa om det? Svårt att klara sig undan om han greps på plats.. hatar att alkohol å droger kan förstöra en människa så.. från att vara en snäll fin kille, till detta
Citera
2019-08-23, 18:00
Medlem
Citat:
Tar tid allt..finns det nått att läsa om det? Svårt att klara sig undan om han greps på plats.. hatar att alkohol å droger kan förstöra en människa så.. från att vara en snäll fin kille, till detta

I hans fall handlar det om mer än bara alkohol/droger eftersom han har diagnoser. Han fick ictorivil av läkare i samråd med skyddstillsynen han fick. Detta fick han för att han såg som en samhällsfara. Han har mer än en personlighet - han är med andra ord "schizofren" eller liknande. Han är inte frisk. Han är en renodlad psykopat av hans sätt att döma (vet inte om det finns på papper). Sen spelar det ingen roll om det är alkohol eller droger med i bilden, finns MÅNGA som förstår ändå att man inte mördar folk. Han är inte frisk, och hans handling är oförsvarbar.

Man kan läsa i NSD om man har premium om hur det går, vet inte om det finns någon annanstans
Citera
2019-08-23, 18:43
Medlem
Citat:
I hans fall handlar det om mer än bara alkohol/droger eftersom han har diagnoser. Han fick ictorivil av läkare i samråd med skyddstillsynen han fick. Detta fick han för att han såg som en samhällsfara. Han har mer än en personlighet - han är med andra ord "schizofren" eller liknande. Han är inte frisk. Han är en renodlad psykopat av hans sätt att döma (vet inte om det finns på papper). Sen spelar det ingen roll om det är alkohol eller droger med i bilden, finns MÅNGA som förstår ändå att man inte mördar folk. Han är inte frisk, och hans handling är oförsvarbar.

Man kan läsa i NSD om man har premium om hur det går, vet inte om det finns någon annanstans

Har inte premium där.. skulle slå om i skallen med på mig med droger blandat med hans uppväxt, han fick nog gå igenom det ena med det andra.. är nu i maj 10 år sen jag träffade honom på en begravning.. Hans styvpappa var inte frisk på nån fläck heller.. mamman vet jag inte vad jag ska säga om.. en person som inte känner igen en människa man känt i över 25 år.. hon kände inte igen mig sist vi träffades.. såg inte ut som det i allafall..
Citera
2019-08-24, 11:22
Medlem
Citat:
Har inte premium där.. skulle slå om i skallen med på mig med droger blandat med hans uppväxt, han fick nog gå igenom det ena med det andra.. är nu i maj 10 år sen jag träffade honom på en begravning.. Hans styvpappa var inte frisk på nån fläck heller.. mamman vet jag inte vad jag ska säga om.. en person som inte känner igen en människa man känt i över 25 år.. hon kände inte igen mig sist vi träffades.. såg inte ut som det i allafall..

Dock kan man inte lägga över en människas handling på droger och uppväxt. Har själv haft ett hårt liv, jag går inte runt och mördar folk för det. Och om mamman inte känner igen folk så säger det ju mycket om vad det kan ligga för psykiska diagnoser bakom sonens beteende. Inte för att det heller är någon ursäkt för ett beteende, man bär fortfarande ansvaret för sina handlingar!

Känt killen 6 år, och under dessa år har han varit psykotisk, våldsam, åkt in för diverse olika saker, särskilt de senaste 1-2 åren har det varit otroligt rörigt. Men att "försvara" hans handlingar genom att skylla på uppväxt och droger är rent lågt! Han är en vuxen man som får stå för det han gör!
Citera
2019-09-04, 12:18
Medlem
Knullkungens avatar
Nu åtal.

https://www.nsd.se/nyheter/atalas-fo...nm5200137.aspx

"Åtalas för mord på före detta flickvän
KALIX Onsdagen den 24 april som polisen hittades en livlös kvinna i 25-årsåldern på golvet i sin lägenhet i centrala Kalix. Nu har kammaråklagare Lindha Strömberg åtalat kvinnans före detta pojkvän för mord."
Citera
2019-09-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Nu åtal.

https://www.nsd.se/nyheter/atalas-fo...nm5200137.aspx

"Åtalas för mord på före detta flickvän
KALIX Onsdagen den 24 april som polisen hittades en livlös kvinna i 25-årsåldern på golvet i sin lägenhet i centrala Kalix. Nu har kammaråklagare Lindha Strömberg åtalat kvinnans före detta pojkvän för mord."
Tragisk händelse. Är FUP släppt?
Citera
2019-09-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolahopp85
Tragisk händelse. Är FUP släppt?

Ja, fup är släppt, men vet inte vart man kan hitta den.
Citera
2019-09-08, 10:08
Medlem
Citat:
Ja, fup är släppt, men vet inte vart man kan hitta den.

Vart brukar man hitta sånt annars ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in