Citat:
Ursprungligen postat av
T|N|X
Som gammal göteborgare vågar jag påstå att det inte finns något som frodas så bra som korruption och inkompetens i Göteborg.
Som göteborgare kan jag inte annat än att hålla med. Det kommunala utjämningsstödet (som var avsett för landsbygden) har alltmer utvecklats till att bli stödpengar åt Malmö och Göteborg. Om en s.k. storstad inte kan klara sin egen ekonomi över tid anser jag att den ska tvångsförvaltas tills ekonomin åter är i balans.
Citat:
Västlänken har tvingats igenom eftersom det finns så många som tjänar på det.
En symbios mellan näringslivet och makthavarna. Folket (och miljön) skiter man i.
Som vanligt.
Citat:
Det var sagt så från början men sossarnas finansminister tog pengarna från trängselskatten för att finansiera massinvandringen. I samband med omfördelningen så sa finansministern att bygget istället skall finansieras med lån.
Stämmer, blir att betala det hela två gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
cay
Inte är koppar det enda en koppartjuv är ute efter att stjäla.
Förstår vad du menar men definitionen av en koppartjuv är en tjuv som stjäl koppar.
OnT: Sabotage är inte något eftersträvansvärt. Har förståelse för den frustration som många känner pga de politiker vi nu har som vägrar att alls lyssna på vad folk tycker och vill. Inte omöjligt att liknande aktioner blir vanligare i framtiden allt eftersom frustrationen ökar.