2019-04-21, 09:21
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Vi har köpt en lägenhet utanför Lissabon och flyttar ner efter sommaren. Sverige har fått sina sista skattekronor från mig.
Hur illa det är med kommunerna kan exemplifieras av att många (de flesta) kommuner inte reserverat pengar för kommande pensionsutbetalningar till kommunanställda. Jag ringde förra veckan till vårdcentralen för att boka en tid. Väntetiden är 1,5 månad..... va fan är det för service. Jag blev chockad jag har alltid haft privat vård där du får tid samma dag eller senast dagen efter. Nej Sverige är på väg mot avgrunden. Men som sagt jag kommer att sitta i Portugal och med ett glas rosé i handen se på förfallet med ett leende på läpparna

Typisk 40/50-talist.
”...se på förfallet med ett leende på läpparna.”
Vidrigt!
Ni 40/50-talister fick allt serverat på ett fat. Det är ni som orsakat Sveriges förfall och lät massinvandring ske under -80 och 90-talet...och nu lämnar ni skeppet som råttor.
Ni boomers är värre än kaozblattarna som bränner bilar och våldtar. Vidrigt!

------------

Inlägg utbrutna ur tråden "Kommunkrisen sprider sig nu igenom Sverige" till en egen tråd för forsatt diskussion enl. denna tråds rubrik: Är det regeringen eller väljarna, som är ansvarig för regeringens politik?

// mod
Senast redigerad av Meiji 2019-04-22 kl. 07:26.
Citera
2019-04-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Typisk 40/50-talist.
Vidrigt!
Ni 40/50-talister fick allt serverat på ett fat och nu lämnar ni skeppet som råttor.

Exakt, de röstade på sjuklövern för "rasistiska" SD vågade men inte rösta på. Man har via valsedeln förstört ett välmående land och sedan bara sticker man.

Ungefär som de fega äckel till "män" som deserterade från syriska armén och lät barn och kvinnor ta fighten mot IS.
Citera
2019-04-21, 09:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Väl talat. Jag har ett tillägg. Du glömde skriva "Håll käften idiot". Det är också viktigt, då det är sant och relevant.
Citat:
Typisk 40/50-talist.
Vidrigt!
Ni 40/50-talister fick allt serverat på ett fat. Det är ni som orsakat Sveriges förfall och lät massinvandring ske under -80 och 90-talet...och nu lämnar ni skeppet som råttor.
Instämmer. I slutändan landar ansvaret på medborgarna. Vi får de kommuner, landsting och regioner – det land – som vi förtjänar.
Citera
2019-04-21, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Finns mycket sådana äckel som du. Röstade på sjuklövern i alla år, var politiskt korrekta, såg ner på de som var aktiva nationalister och varnade för det kommande förfallet.

När verkligheten kommer i kapp så lämnar man som en feg råtta utan göra motstånd, en äkta cuck. Ovärdigt och omanligt.

Alla som hade en miniräknare och över 60 i IQ insåg redan för länge sen åt vilket håll det barkade. Nej jag ser mig absolut inte som varken äckel eller PK. Däremot har jag betalat in långt över 30 mkr i skatt genom åren och har 60% marginalskatt. För det kommer jag att få under 20 000 per månad i statlig pension och en urusel vård.
Vi som drar är inte fega råttor utan smarta framgångsrika människor som fått nog. Bara för att nämna några fördelar med Portugal:
0% skatt på tjänstepension
Lägsta kriminaliteten i VE
Nästan alla talar engelska
Billiga levnadsomkostnader jmf med Sverige
Underbart klimat
Det finns i princip inga muslimer där
Liten invandring av MENA, de får bidrag och sen får dom, som man säger i Portugal, simma eller drunkna. Det får till följd att dom hamnar i länder som Tyskland och Sverige istället

Nej det är ni som blir kvar i Sverige får väl låtsas att ni gör motstånd. Om du hade haft råd hade du nog dragit också
Senast redigerad av femtaliess 2019-04-21 kl. 09:53. Anledning: tillägg
Citera
2019-04-21, 09:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[..]
Vi som drar är inte fega råttor utan smarta framgångsrika människor som fått nog. [...]
Man kan också använda ord som egoistiska, fega och hänsynslösa. De som inte har protesterat har legitimerat samhällsförfallet.
Citera
2019-04-21, 09:57
Medlem
Citat:
Typisk 40/50-talist.
Vidrigt!

Nej jag är varken 40 eller 50 talist, jag är yngre än så. Men jag håller med att 40-talisterna åkt på en räkmacka hela vägen, det skulle kunna vara en egen tråd. Det är dessutom under de senaste mandatperioderna som invandringen av MENA exploderat, först Reinfeldt sen S med bihang. Än värre med bla sjukvård blir det efter C:s förslag att allvarlig sjukdom skall vara ett skäl för uppehållstillstånd liksom ensamhet. Grattis, Sverige kommer att drunkna i gamla och sjuka analfabeter som kommer att kosta så många miljarder
Citera
2019-04-21, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Man kan också använda ord som egoistiska, fega och hänsynslösa. De som inte har protesterat har legitimerat samhällsförfallet.

Det enda sätt att protestera är på valdagen. Om du yttrar dig i övrigt så är du både nazist och rasist. Jag antar att alla skulle reagera om det dräller in människor i deras trädgårdar eller lägenheter, det är förståeligt. När det dräller in en miljon människor i landet på 10 år så är det accepterat annars är du nationalist. Jag får säga att jag som egentligen de flesta människor på planeten i någon mening är nationalister. Allt annat är emot människans natur. Du släpper inte in någon annans boskap på dina betesmarker, så enkelt är det.
Citera
2019-04-21, 10:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det enda sätt att protestera är på valdagen. Om du yttrar dig i övrigt så är du både nazist och rasist. Jag antar att alla skulle reagera om det dräller in människor i deras trädgårdar eller lägenheter, det är förståeligt. När det dräller in en miljon människor i landet på 10 år så är det accepterat annars är du nationalist. Jag får säga att jag som egentligen de flesta människor på planeten i någon mening är nationalister. Allt annat är emot människans natur. Du släpper inte in någon annans boskap på dina betesmarker, så enkelt är det.
Du är gnällig och har förmodligen aldrig ens försökt att få någon förändring till stånd. Lämnar du kanske några äldre närstående eller barn efter dig i Sverige? Har du tänkt på hur deras liv kommer att te sig?
Citera
2019-04-21, 10:08
Medlem
Citat:

I Sverige röstar ju dom flesta på partier som vurmar för massinvandring, jag känner mig inte det minsta delaktig i den utvecklingen. Däremot ni alla som röstat på V,S,Mp,M, C och L, ni bör stanna i era radhus och se hur landet faller samman. Jag känner mig inte det minsta ansvarig för den utveckling som de flesta här i landet uppenbarligen stödjer.
Citera
2019-04-21, 10:09
Medlem
Citat:
Du är gnällig och har förmodligen aldrig ens försökt att få någon förändring till stånd. Lämnar du kanske några äldre närstående eller barn efter dig i Sverige? Har du tänkt på hur deras liv kommer att te sig?

Klart jag har anhöriga kvar i Sverige, men det är ju inte så att jag skall dö, Lissabon är drygt 4 timmar bort med flyg. Eftersom skatten på tjänstepensioner är noll i Portugal kan jag nog hjälpa dom att finansiera boende utomlands om dom känner för det.
Senast redigerad av femtaliess 2019-04-21 kl. 10:10. Anledning: tillägg
Citera
2019-04-21, 10:16
Medlem
Citat:
Vi har köpt en lägenhet utanför Lissabon och flyttar ner efter sommaren. Sverige har fått sina sista skattekronor från mig.
Hur illa det är med kommunerna kan exemplifieras av att många (de flesta) kommuner inte reserverat pengar för kommande pensionsutbetalningar till kommunanställda. Jag ringde förra veckan till vårdcentralen för att boka en tid. Väntetiden är 1,5 månad..... va fan är det för service. Jag blev chockad jag har alltid haft privat vård där du får tid samma dag eller senast dagen efter. Nej Sverige är på väg mot avgrunden. Men som sagt jag kommer att sitta i Portugal och med ett glas rosé i handen se på förfallet med ett leende på läpparna
Många röker hasch i Portugal, på daglig basis, småbarnsföräldrar, äldre mm. det kommer du att märka. (lagligt)
Inget fel att flytta dit, men man ska inte se ner på sitt hemlands folk. Finns många som inte kan flytta nånstans..Kanske lite ödmjukhet? Om det är politikerna du avskyr, låt inte det gå ut över folk
Citera
2019-04-21, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Många röker hasch i Portugal, på daglig basis, småbarnsföräldrar, äldre mm. det kommer du att märka. (lagligt)
Inget fel att flytta dit, men man ska inte se ner på sitt hemlands folk. Finns många som inte kan flytta nånstans..Kanske lite ödmjukhet? Om det är politikerna du avskyr, låt inte det gå ut över folk

Många röker hasch i Sverige också som du kanske vet. Mitt hemlands folk, tja det är över 30% MENA jag känner ingen samhörighet med dom om jag skall vara ärlig. Och ja jag ser ner på de människor som röstat fram en oansvarig invandringspolitik, det finns som bekant ingen återspolningsknapp, problemen kommer bara att öka år för år. I Portugal är 98% katoliker och protestanter, resterande två procent är bla Hinduer och Muslimer.
Och tillbaka till ämnet. Många kommuner kommer att krascha.. Kommunalskatterna kommer att behöva höjas, alla avgifter för sjukvård, tandvård, V/A, sophämtning mm kommer att åka i höjden. Och det kommer ändå inte att räcka för att försörja en ökad skara människor som inte är och aldrig kommer att bli anställningsbara
Senast redigerad av femtaliess 2019-04-21 kl. 10:23. Anledning: tillägg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in