2019-05-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Svenska folket har visat klart ovh tydligt att dem vill ha invandring.

Jag körde på SD men vi var ju inte så många.

Det vill de inte alls. Problemet är att svenska folket tror på amsagorna om att vi måste ditt eller datt.
Politikerna har i allt för stor del rykte om sig att vara sanningssägare. Allt för stor del inser inte att de är försa bakom ljuset. De tror att politiker vill gott och att de talar sanning. Vi vet vad som är sant. Folk i gemen gör det inte. Men det blir fler och fler som inser sanningen men det är försent. Landet är förstört.
Citera
2019-05-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det vill de inte alls. Problemet är att svenska folket tror på amsagorna om att vi måste ditt eller datt.
Politikerna har i allt för stor del rykte om sig att vara sanningssägare. Allt för stor del inser inte att de är försa bakom ljuset. De tror att politiker vill gott och att de talar sanning. Vi vet vad som är sant. Folk i gemen gör det inte. Men det blir fler och fler som inser sanningen men det är försent. Landet är förstört.
Din modell går ut på att alla svenskar som inte röstar på SD är hjärndöda.
Så kan man inte resonera.
Citera
2019-05-06, 13:39
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Får du verkligen posta på Flashback, har för mig man måste vara minst 18 år.

Jag citerar dig själv i tråden om effektiva härskartekniker
(FB) Effektiva härskartekniker

Härskarteknik används oftast av samma personer som är näthatare och bär sig illa åt på nätet. Numer är det lätt att se eller höra när någon använder sig av den tekniken, bara till att gå vidare och strunta i den personen. På nätet kan det ju vara givande att diskutera mot en sådan person. De brukar ge upp efter ett tag. Egentligen är härskarteknikfolket sårbara små lamm som bara försöker få den uppmärksamhet de tidigare i livet inte fått.

Du bevisade din egen tes, gratulerar.
Citera
2019-05-06, 22:02
Medlem
Citat:
Din modell går ut på att alla svenskar som inte röstar på SD är hjärndöda.
Så kan man inte resonera.

SD är inte med i min beräkning. Kanske i din.
Citera
2019-05-06, 22:32
Medlem
Citat:
SD är inte med i min beräkning. Kanske i din.
Svenska folket har det landet dom förtjänar.

Det är idiotiskt att bli förbannad på invandrare för att dom är här!
Citera
2019-05-07, 06:09
Medlem
Citat:
Svenska folket har det landet dom förtjänar.

Det är idiotiskt att bli förbannad på invandrare för att dom är här!

Inte då. Speciellt om de är kriminella eller lever på våra skattepengar. Politiker som satt oss i skiten borde givetvis betala men även bladingar som överutnyttjar systemet borde korrigeras. Kan man inte försörja sig skälv skall man inte få sätta ner bopålarna i landet. Mycket enkelt.
Citera
2019-05-07, 08:19
Medlem
Citat:
Inte då. Speciellt om de är kriminella eller lever på våra skattepengar. Politiker som satt oss i skiten borde givetvis betala men även bladingar som överutnyttjar systemet borde korrigeras. Kan man inte försörja sig skälv skall man inte få sätta ner bopålarna i landet. Mycket enkelt.
Det är ju självklarheter!

Men den yttersta anledningen är fortfarande det naiva godtrogna svenska folket.
Alla dom du pratar om ska inte vara här överhuvudtaget.
Citera
2019-05-07, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Då vet jag inte vilken sten du såvit under de senaste 20 åren?
Du själ en bil begår ett inbrott samt i den vevan klappar till nån.
Du blir kripen på plats 2 timmar senare är du ute på gatan skulle du bli dömd så får du böter som du i alla fall inte betalar.
Detta kan du göra vecka efter vecka. Kolla med din närmaste polisman om du inte tror mig.
Polisen tar in buset trots vittnen och att du grips på plats är du ute igen innom några timmar.
I den svenska kulturen är detta ett sätt att bli stämplad och vuxenvärlden tar avstånd från dig.
I flera av de nya kulturerna är detta acceptabelt då de drabbar de andra dvs. Oss svenskar.
Det handlar inte om att gulla med dem, det är en effekt av våra lagar.
Citera
2019-05-07, 13:54
Bannlyst
Citat:
Inte bjuds det på lägenheter, statsfinansierade arbeten, bidrag, korvgrillning med polis och straff reducering och kvotering, nejdå. Din lögn är hyfsat meningslös.
En åsikt om något kan inte vara en lögn. Du använder "lögnvapnet" för att förminska min åsikt. Men det går inte för min åsikt tycks stämma väl med verkligheten.
Citera
2019-05-07, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Jag citerar dig själv i tråden om effektiva härskartekniker
(FB) Effektiva härskartekniker

Härskarteknik används oftast av samma personer som är näthatare och bär sig illa åt på nätet. Numer är det lätt att se eller höra när någon använder sig av den tekniken, bara till att gå vidare och strunta i den personen. På nätet kan det ju vara givande att diskutera mot en sådan person. De brukar ge upp efter ett tag. Egentligen är härskarteknikfolket sårbara små lamm som bara försöker få den uppmärksamhet de tidigare i livet inte fått.

Du bevisade din egen tes, gratulerar.
Ja det citerade är verklighet men din näthat-typiska vändning av det till att träffa författaren själv får vi ta för det är så man gör på Flashback, speciellt om man är en fjortis som du.
Citera
2019-07-10, 01:58
Medlem
Scholdpaddas avatar
Jag själv har rötter från Kroatien och Bosnien dvs Balkan men känner mig mer som en svensk faktiskt.
Jag tror inte det finns något hat mellan Invandrare och infödda svenskar
det handlar snarare om missuppfattning och socio-ekonomiska faktorer.

Själv är jag Vänster men jag anser inte att Sverige är särskilt rasistiskt land, i själva verket har jag aldrig upplevt rasismen personligen. Tvärtom anser jag att det rör sig först och främst om psykisk ohälsa som i sig är resultatet av utanförskap , som i sig är resultat av segregation, ökade klassklyftor och tyvärr ökad fattigdom som helt enkelt gjort att en del människor känner sig utsatta och hamnar helt utanför samhället och väljer då att skylla på de andra grupperna.

Om vi tar ett exempel:
En svensk som lever i utanförskap ser invandrare och invandringspolitiken som ett hot mot hens existens. Medan en invandrare som lever i utanförskap ser Sverige och svenskheten som ett hot.
Svensken väljer då att rösta på SD eller AFS för att markera för invandrarna att de är ovälkomna medan invandraren som lever i utanförskap inte känner sig inkluderad och väljer därmed att markera genom att råna, slåss, misshandla och spotta på Sverige, svenskar och svenskheten. Men i grunden är både invandraren och svensken precis lika utsatta.

Sedan när en svensk väl blivit rånad eller misshandlar väljer man att hämnas ytterligare då genom att bli ännu hårdare mot invandrare. En invandrare som blir nekad arbete eller på annat vis anser sig kränkt väljer likaså att hämnas och bli ännu brutalare. Så det hela handlar om ren psykologi.

Faktum är att Sverige förut var mer homogent, men nu är landet mer mångkulturellt, öppet och tolerant därmed måste alla anpassa sig till det nya läget. Vi lever trots allt i ett alltmer öppet, humant, globalt och världslig samhälle. Dessutom är världen sammankopplad via internet, datorer, flygplan, bilar, tåg etc
Jag anser helt enkelt att vi borde fokusera på att bekämpa psykiska ohälsan som ökar mycket i samhället ( utanförskap, ensamhet, fattigdom och segregation ) som tyvärr ökar även i världfärdlandet Sverige. Både infödda svenskar och invandrare är goda människor och tillsammans tillhör vi världens bästa land SVERIGE
Citera
2019-07-10, 02:07
Medlem
främsta orsaken är nog kulturkrock och missförstånd

Vad jag har lärt mig så är kommunikation en nyckel, handlar om att förstå mer på varandra och respektera ens åsikter och olikheter, och ha fridfulla diskutioner utan att vara allt för dömande, utan att istället lyssna på varandra och försöka mötas i mitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in