Citat:
Ursprungligen postat av
Jungman-Jansson
Läskburkar borde du inte försöka frysa om du inte gillar explosioner och metallsplitter (eller i bästa fall, en frys täckt av läsk)
Lite självklart men eftersom du skrev med "läskburkar" i frågan så är det bäst att nämna att aldrig ha glas av något slag i frysen av ungefär samma anledning som ovan.
Glas går bra att frysa, men det beror ju lite på hur man packar och vad det är i. Har man saker som expanderar mycket så måste det finnas rum att expandera i förpackningen, oavsett om det är glas eller plast.
Citat:
Ursprungligen postat av
69Dragonlord.8008
Jag har glömt ölburkar i bilen ibland, vissa fall legat en hel vinter och har aldrig hänt något annat än att dom fryser. När dom tinat så är dom som vanligt med kolsyra och allt (Så länge som det inte är is kvar när man öppnar)
På glasflaskor så blir kapsylen otät
Du citerar ett inlägg om läskburkar och svarar om ölburkar. Skillnaden är ju att ölen innehåller alkohol som därför förändrar frysegenskaperna lite.
Jag har varit med när folk har glömt läsk i frysen och då har det blivit en explosion och städa ordentligt.
När jag glömde ölburkar i frysen så höll dessa och innehållet var som en slush i konsistensen (gick att äta med sked).