Citat:
Ursprungligen postat av
dagsvag
Men! Det är inte silikonlim jag ska använda och jag ska inte sätta det under hällen FFS! Jag hade bara tänkt sätta det som en tunn, tunn genomskinlig fog som är enkel att få bort om jag skulle behöva. Det är egentligen vad hela den här mastodonttråden handlade om. Utifall det var riskfritt med avseende på värmen från hällen. Det verkar det vara så jag har fått svar på mina funderingar och tackar hemskt mycket för alla kommentarer.
Likväl, undvik att slabba med silikon, därför att all silikon rätt fort blir söligt och missfärgat, även i ren badrumsmiljö etc. Bara korkat att välja klet etc. Köp istället svart (tippar på att hällen är svart) sk P-list, självhäftande, som du kan klistra på lämplig plats under hällens kant eller på bänkskivan, om det är en induktionshäll som inte blir så jäkla het. Eller allra bäst, nöj dig med ny originallist och lår dig inte söla så jäkligt på eller runt spisen.
Eller vänta, du sa från början under hällen, men nu ska du inte ha det under hällen, hur ska du då kunna täta mellan häll och bänkskiva....??? Ja gör hur fan du vill, du lyssnar ju ändå föga på de råd du får....