2019-04-20, 12:57
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Ställer man upp som huvudperson i familjeunderhållning som sänds på TV4 en söndag klockan 19.55, där man dessutom exponerar barn och barnbarn, kan man knappast beskrivas som någon som "dragit sig tillbaka i tysthet".

Nja, generationskamrater till Siw som till exempel Lill Babs (tre år yngre än Siw) och Jan Guillou (åtta år yngre) har skvallertrådar på hundratalet sidor här på Flashback. Men de har förstås varit lite oftare i media än Siw.
Hon har ju inte direkt synts mycket i media de sista 10 åren i alla fall. Kan nog tro att produktionsbolaget i fråga sökt upp henne och hört om hon kan tänka sig att medverka, mot viss ersättning naturligtvis.

Vad Lill Babs anbelangar så har ju hon alltid varit hett skvallerstoff i slaskpressen och Jan Guillou brukar ju titt som tätt komma med något korkat uttalande, så att de har längre flashbacktrådar är ju inte så knepigt.
Citera
2019-04-20, 15:58
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Hon har ju inte direkt synts mycket i media de sista 10 åren i alla fall. Kan nog tro att produktionsbolaget i fråga sökt upp henne och hört om hon kan tänka sig att medverka, mot viss ersättning naturligtvis.

På vilket sätt skiljer sig detta tillvägagångssätt mot hur produktionsbolaget engagerar övriga kändisar som deltar i programmet?

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Vad Lill Babs anbelangar så har ju hon alltid varit hett skvallerstoff i slaskpressen och Jan Guillou brukar ju titt som tätt komma med något korkat uttalande, så att de har längre flashbacktrådar är ju inte så knepigt.

Absolut, men du använde Siws höga ålder som ett argument varför det inte fanns någon tråd om henne sen tidigare. Det finns såklart massor med trådar om annat folk i hennes ålder.
Senast redigerad av timpani 2019-04-20 kl. 16:19.
Citera
2019-04-20, 17:13
Medlem
Rimberts avatar
Siw är en helt normal person, det är kanske därför det inte finns någon stor skvallertråd om henne.
En oskyldig skånsk grebba.
Det enda man kunde invända mot henne är väl att hon är gift sedan länge med en ÖIS-are. Örgryte, tvi.
Har aldrig hört något annat smutsigt skvaller om denna donnan.
Tror inte det går att hitta, men denna tråd brukar vara en guldgruva i avseendet att gräva upp dynga...
Uppenbarligen har hon dock knullat minst två gånger, då hon har två barn.
Det är alldeles förfärligt. Kunde inte dessa befruktningar skötas på ett lite snyggare sätt med provrör?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Siw_Malmkvist
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-20 kl. 17:34.
Citera
2019-04-20, 18:33
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det enda man kunde invända mot henne är väl att hon är gift sedan länge med en ÖIS-are.

De är inte gifta.
Citera
2019-04-20, 18:36
Medlem
Citat:

Nja, generationskamrater till Siw som till exempel Lill Babs (tre år yngre än Siw) och Jan Guillou (åtta år yngre) har skvallertrådar på hundratalet sidor här på Flashback. Men de har förstås varit lite oftare i media än Siw.
Nja, tre år var väl att ta i.Siw är född nyårsafton 1936 och Lill-Babs var född 9 mars 1938. De båda turnerade ju tillsammans med Ann-Louise Hansson under uppskattningsvis de tio åren. Siw och Ann-Louise sjöng klart bäst men det var Lill-Babs utstrålning som lockade publiken. Siw och Ann-Louise planerade för en fortsättning men det gick uppenbarligen inte utan Lill-Babs.
Citera
2019-04-20, 18:40
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
De är inte gifta.
Se där. Där finns ju äntligen någonting att skvallra om.
Så de har levt ihop i alla dessa år i otukt, utan att ens ha varit gifta.
Det är ju vedervärdigt...
Ens nästa tanke blir ju om de har ett öppet förhållande...
Har hört vissa rykten om Sten Nilsson i Sten och Stanley och Siw, som jag viftade ifrån mig, men de kanske är sanna ändå?
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-20 kl. 18:48.
Citera
2019-04-20, 19:27
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Nja, tre år var väl att ta i.Siw är född nyårsafton 1936 och Lill-Babs var född 9 mars 1938.

Korrekt. Så det skiljer bara ett år och tre månader mellan dem. Det talar i och för sig ännu mer för min sak: att de var nära i ålder.
Citera
2019-04-20, 19:40
Medlem
OnkelDoffes avatar
Hon lär, enligt tidningen Z tror jag det var, vara den snålaste och den otrevligaste artisten i Sverige.
När det var hemma-hos reportage tiggde dom alltid till sig så många filmrullar som dom kunde samt när intervjuer skulle göras på stan så skulle det alltid vara på guldkrogar och lämpligt nog dök alltid sambon Fredrik Ohlsson upp helt oförhappandes och fick sig ett skrovmål på tidningens bekostnad.
Till yttermera visso fick alltid journalisten/fotografen gå in köksvägen fastän de ringt på huvudingången.
Så jag vet inte om hon är så där alldeles vanlig och jordnära som vissa påstår.
Citera
2019-05-08, 20:10
Medlem
Emlows avatar
Detta inlägg kanske platsar i en tråd om Siw i musikforat, men jag är maniskt manad att berömma käre Siw, vars personlighet jag upptäckte genom låten med vår store poet Vreeswijk; ”Kom in i mitt hus”

En vacker skildring av ett löst förhållande, omogna mogna människor emellan.
Det enda skvallret jag kan dela med mig av gällande Malmkvist är väl egentligen inget skvaller, utan mer en propagering om att hon är en fantastisk männska, både musikaliskt som beteendemässigt. Till exempel att hon sliter med sig sambon för frukost i form av skrovmål, skiter till och med i sanningshalten, beteendet är helt enkelt beundransvärt.

Tackar Siw!
Citera
2019-05-08, 21:31
Medlem
"Fjompiga du" är en annan raritet som Siw gjorde ihop med Cornelis.
Citera
2019-05-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelDoffe
Hon lär, enligt tidningen Z tror jag det var, vara den snålaste och den otrevligaste artisten i Sverige.
När det var hemma-hos reportage tiggde dom alltid till sig så många filmrullar som dom kunde samt när intervjuer skulle göras på stan så skulle det alltid vara på guldkrogar och lämpligt nog dök alltid sambon Fredrik Ohlsson upp helt oförhappandes och fick sig ett skrovmål på tidningens bekostnad.
Till yttermera visso fick alltid journalisten/fotografen gå in köksvägen fastän de ringt på huvudingången.
Så jag vet inte om hon är så där alldeles vanlig och jordnära som vissa påstår.

Jag har hört precis tvärtom. En vän till mig jobbade på en saneringsfirma i Stockholm och var hemma hos ett flertal kändisar på jobb. Siw och Fredrik tillhörde som trevligaste. Dom blev t. ex. alltid bjudna på frukost när dom anlände.
Citera
2019-05-14, 00:57
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe78
Jag har hört precis tvärtom. En vän till mig jobbade på en saneringsfirma i Stockholm och var hemma hos ett flertal kändisar på jobb. Siw och Fredrik tillhörde som trevligaste. Dom blev t. ex. alltid bjudna på frukost när dom anlände.
En kompis till mej jobbade som barnflicka hemma hos Siw och då var det hårda bud i Mellerud. Kommer speciellt ihåg att hon var tvungen att gå upp mitt i natten för att baka sockerkaka, då Siw blev sugen på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in