Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är bara att inse att målet är att ägarna ska tjäna
pengar på forumet, därför tar man inte bort gamla användare utan siktar på 100.000 användare trots att över 75% är helt inaktiva sedan evigheter tillbaks. Fler medlemmar betyder att det är enklare att sälja reklamplatser till spekulanter.
Precis som vilket annat större forum som helst. Observera att jag inte tycker det är nåt fel i det men det är ju fånigt om det sitter folk som tror att forumet drivs utan ekonomiska baktankar för att tillgodose den stora efterfrågan på bl.a knark- och pedofildiskussioner....
Cash is king!! Greed works!! 
Jag kan för mitt liv inte förstå hur du lyckats missa att ägarnas målsättning inte är att tjäna grova pengar på forumet. Forumet ska vara självförsörjande, dvs. gå runt. Det kostar pengar att hosta tre servrar (tror jag det är) och att ha hundra Mbit lina samt tusentals besökare varje dag. Det är bäst att du själv får ta del av Admins redogörelse för detta:
http://www.flashback.org/showthread.php?p=3485234
Om din teori skulle stämma, dvs. att ägarna vill ha ut en bra vinst ur forumet så vore det väl synnerligen dumt att tillåta diskussioner där pedofiler och nazister tillåts delta, tycker du inte det? För då skulle forumet kunna locka en helt annan typ av annonsörer, för FB har många unika besökare per dygn men saknar annonsörer av det mer politiskt korrekta slaget. Har du sett en annons här från Telia eller Föreningssparbanken t.ex? Nej, tänkte väl det.
För sanningen är att många annonsörer inte vill förknippas med Flashbacks verksamhet och om nu ägarna ville ha en stor vinst skulle de väl i enlighet med all rimlig logik ta bort de mindre rumsrena diskussionerna för att attrahera en annan typ av annonsörer och därmed öka intäkterna?
Men det har inte FB gjort och därmed hoppas jag att vi slipper den typen av diskussioner mer.
Om vi tittar på det rent tekniska så bör det gå att ta bort alla medlemmar med noll poster ur databasen, men tar vi bort medlemmar med ett eller fler inlägg så krackelerar trådarna då det inte längre finns någon relation till postare, vilket vore mindre bra.