Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-01, 17:42
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pictureofdorian
ett mål med forumet, detta målet borde troligtvis under 20år ha uppdaterats och det skulle vara positivt för alla på forumet om det offentliggjordes.

Det är bara att inse att målet är att ägarna ska tjäna pengar på forumet, därför tar man inte bort gamla användare utan siktar på 100.000 användare trots att över 75% är helt inaktiva sedan evigheter tillbaks. Fler medlemmar betyder att det är enklare att sälja reklamplatser till spekulanter.

Precis som vilket annat större forum som helst. Observera att jag inte tycker det är nåt fel i det men det är ju fånigt om det sitter folk som tror att forumet drivs utan ekonomiska baktankar för att tillgodose den stora efterfrågan på bl.a knark- och pedofildiskussioner....

Cash is king!! Greed works!!
Citera
2006-03-01, 19:29
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är bara att inse att målet är att ägarna ska tjäna pengar på forumet, därför tar man inte bort gamla användare utan siktar på 100.000 användare trots att över 75% är helt inaktiva sedan evigheter tillbaks. Fler medlemmar betyder att det är enklare att sälja reklamplatser till spekulanter.

Precis som vilket annat större forum som helst. Observera att jag inte tycker det är nåt fel i det men det är ju fånigt om det sitter folk som tror att forumet drivs utan ekonomiska baktankar för att tillgodose den stora efterfrågan på bl.a knark- och pedofildiskussioner....

Cash is king!! Greed works!!
Jag kan för mitt liv inte förstå hur du lyckats missa att ägarnas målsättning inte är att tjäna grova pengar på forumet. Forumet ska vara självförsörjande, dvs. gå runt. Det kostar pengar att hosta tre servrar (tror jag det är) och att ha hundra Mbit lina samt tusentals besökare varje dag. Det är bäst att du själv får ta del av Admins redogörelse för detta:

http://www.flashback.org/showthread.php?p=3485234

Om din teori skulle stämma, dvs. att ägarna vill ha ut en bra vinst ur forumet så vore det väl synnerligen dumt att tillåta diskussioner där pedofiler och nazister tillåts delta, tycker du inte det? För då skulle forumet kunna locka en helt annan typ av annonsörer, för FB har många unika besökare per dygn men saknar annonsörer av det mer politiskt korrekta slaget. Har du sett en annons här från Telia eller Föreningssparbanken t.ex? Nej, tänkte väl det.

För sanningen är att många annonsörer inte vill förknippas med Flashbacks verksamhet och om nu ägarna ville ha en stor vinst skulle de väl i enlighet med all rimlig logik ta bort de mindre rumsrena diskussionerna för att attrahera en annan typ av annonsörer och därmed öka intäkterna?

Men det har inte FB gjort och därmed hoppas jag att vi slipper den typen av diskussioner mer.

Om vi tittar på det rent tekniska så bör det gå att ta bort alla medlemmar med noll poster ur databasen, men tar vi bort medlemmar med ett eller fler inlägg så krackelerar trådarna då det inte längre finns någon relation till postare, vilket vore mindre bra.
Citera
2006-03-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Om vi tittar på det rent tekniska så bör det gå att ta bort alla medlemmar med noll poster ur databasen, men tar vi bort medlemmar med ett eller fler inlägg så krackelerar trådarna då det inte längre finns någon relation till postare, vilket vore mindre bra.
Men det bör väl gå att inaktivitetsbanna dessa användare (för att slippa vilande trollkonton).
Citera
2006-03-01, 20:29
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Jag kan för mitt liv inte förstå hur du lyckats missa att ägarnas målsättning inte är att tjäna grova pengar på forumet. Forumet ska vara självförsörjande, dvs. gå runt. Det kostar pengar att hosta tre servrar (tror jag det är) och att ha hundra Mbit lina samt tusentals besökare varje dag. Det är bäst att du själv får ta del av Admins redogörelse för detta:

http://www.flashback.org/showthread.php?p=3485234

Om din teori skulle stämma, dvs. att ägarna vill ha ut en bra vinst ur forumet så vore det väl synnerligen dumt att tillåta diskussioner där pedofiler och nazister tillåts delta, tycker du inte det? För då skulle forumet kunna locka en helt annan typ av annonsörer, för FB har många unika besökare per dygn men saknar annonsörer av det mer politiskt korrekta slaget. Har du sett en annons här från Telia eller Föreningssparbanken t.ex? Nej, tänkte väl det.

För sanningen är att många annonsörer inte vill förknippas med Flashbacks verksamhet och om nu ägarna ville ha en stor vinst skulle de väl i enlighet med all rimlig logik ta bort de mindre rumsrena diskussionerna för att attrahera en annan typ av annonsörer och därmed öka intäkterna?

Men det har inte FB gjort och därmed hoppas jag att vi slipper den typen av diskussioner mer.

Men lilla gubben, tror du själv på vad du skriver Telia, Föreningssparbanken, vad fan yrar du om? Fattar du verkligen inte att FB hittat/strävar efter en unik målgrupp för en grupp unika annonsörer, bygger en plattform/marknadstorg för djursex, dildosar, bluffknark och annat skit

Begriper du verkligen inte det så kan du väl lika gärna dra igen näbben. Du tror säkert på tugget om det fria ordet också
Citera
2006-03-01, 21:15
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Men lilla gubben, tror du själv på vad du skriver Telia, Föreningssparbanken, vad fan yrar du om? Fattar du verkligen inte att FB hittat/strävar efter en unik målgrupp för en grupp unika annonsörer, bygger en plattform/marknadstorg för djursex, dildosar, bluffknark och annat skit

Begriper du verkligen inte det så kan du väl lika gärna dra igen näbben. Du tror säkert på tugget om det fria ordet också
Jo det stämmer, men mer reklam skulle rymmas här, t.ex. popup-fönster och sånt om nu ägarna ville maximera sin vinst som traditionella företag. Då skulle möjligheten vara större om man vänder sig till mer politiskt korrekta organisationer. Admin sa att FB har 80.000 unika besökare varje dag, så det borde attrahera många annonsörer om det var så att de kan tänka sig förknippas med det FB står för.
Citera
2006-03-02, 00:23
Medlem
Vobblers avatar
FB börjar bli PK.

Sossarna tar över även detta underbara forum. Fan.

Blatte våldtar kvinna i provrum. Vad gör PK-moddarna? Göm i papperskorgen!!!

Patetiskt.
Citera
2006-03-02, 00:26
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
FB börjar bli PK.

Sossarna tar över även detta underbara forum. Fan.

Blatte våldtar kvinna i provrum. Vad gör PK-moddarna? Göm i papperskorgen!!!

Patetiskt.

Länk?
Citera
2006-03-02, 02:58
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Ojdå, var det obehagligt att höra att FB har samma drivkraft som alla andra företag, dvs pengar?! Skillnaden är att FB hittat en annan nisch än de flesta andra forum och det är ju smart, inget fel i det.

Lite lustigt att FB sägs stå för fria diskussioner och det första du gör är att skriva till mig att du/ni vill slippa "den här sortens diskussioner"....

Antar att du/ni får låsa tråden då som det brukar göras med "obehagliga" trådar.
Citera
2006-03-02, 03:40
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Haha, kanske finns det en anledning till att han e chef och inte du....

Tillägg: Glöm inte att ha smågruppsdiskussioner över Pm med Evert...jag väntar på resultatet
Nej. Skillnaden är att JAG får saker gjorda medan chefen lallar om luftslott som måldokument. Om du nånsin kommer ut i arbetslivet kommer du fatta att vheferna pch deras hlada teorie som dom lärt ab powerpoincvharlataner means shit! Snälla låt mig slippa sånt arbetsgivardravel på mitt favoritforum.
Om nån inte fattat det skriver jag som användare, inte mod.
Citera
2006-03-02, 08:05
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Lite lustigt att FB sägs stå för fria diskussioner och det första du gör är att skriva till mig att du/ni vill slippa "den här sortens diskussioner"....

Jag skrev "hoppas" och det är absolut inte samma sak som att jag på något vis förbjuder dig föra fram din teori, precis på samma sätt som när Utrikesdepartementet ringer ett webbhotell och "hoppas" de vill ta bort en webbsajt som innehåller Mohammedbilder

Nu har du sett Admin dementera dina uppgifter, men självfallet är du fri att dels tro på din teori, dels att föra fram den om du nu inte litar på vad Admin sagt i denna fråga vid ett flertal tillfällen.
Citera
2006-03-02, 14:04
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Jag skrev "hoppas" och det är absolut inte samma sak som att jag på något vis förbjuder dig föra fram din teori, precis på samma sätt som när Utrikesdepartementet ringer ett webbhotell och "hoppas" de vill ta bort en webbsajt som innehåller Mohammedbilder

Nu har du sett Admin dementera dina uppgifter, men självfallet är du fri att dels tro på din teori, dels att föra fram den om du nu inte litar på vad Admin sagt i denna fråga vid ett flertal tillfällen.

Tjaa....det är väl mest för att jag har så svårt att tro på idén om den "goda människan" som anskaffar en massa nya servrar, sitter med en 100 Mbit-lina i en kärnvapensäker serverhall och allt detta bara för att 15-åringar som påstår sig vara 18 fritt ska kunna diskutera knark, horor & bajs....

Å andra sidan är jag en skeptisk jävel med en ganska luttrad syn på det mesta....
Citera
2006-03-02, 14:10
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Du har faktiskt inte uppfattat mig korrekt. Det jag menar att man ska göra är:

1. Skapa en kortfattad nulägesanalys

2. Att ledningen lägger fram ett måldokument som beskriver det "önskade tillståndet" ( Inte tror väl någon att Flashback har nått sin perfektion?)

3. Att ledningen skapar acceptans bland användarna för måldokumentet. ( detta steg är inte något nödvändigt, men det underlättar för utvecklingen)

4. Att man i framtida diskussioner kan utgå från måldokumentet istället för egna privata åsikter som gör diskussionerna ohållbara.

5. Att man i framtiden kan diskutera måldokumentet.

Som du ser så menar jag inte att man ska behöva samarbeta med medlemmarna om allt. Det som krävs idag är att ett måldokument upprättas så medlemmarna kan ta ställning till Flashbacks utveckling, för det kan man inte seriöst göra idag.

Det jag menade med min uppmaning i tråden, var att man kan i denna tråden diskutera om ett framtida måldokument med mera. Inget krav på samarbete.

EDIT:

Och detta är något som är ett stort problem för man kan som användare inte utan ett sådant dokument rationellt diskutera förändringar och utvecklingssteg.

Det här var en ohygglig stinkande ordspya fylld av managementsnack utan poäng. Är du kommunalpolitiker eller pluggar du organisationsteori? Det är precis sånt här man vill slippa på flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in