• 1
  • 2
2019-04-18, 12:46
Medlem
Om man råkat skocka dic pic till fel person och den säger att den ska anmäla fast man ser inget annat än penisen på bilden, det är på snap och personen screena men där ser man inte vem som skicka när man screenar en bild. Kan polisen ändå identifiera?
Citera
2019-04-18, 12:57
Medlem
Klownfaces avatar
Beror på, är det från ditt nummer så lär du torska oavsett på ofredande eller liknande iom att du skickar bild på en kuk
Citera
2019-04-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Beror på, är det från ditt nummer så lär du torska oavsett på ofredande eller liknande iom att du skickar bild på en kuk

Nä skickade via snapchat, känner ej bruden, aldrig träffat och bor långt bort i sverige, men jävligt likt namn på snapchat till den som faktiskt ville ha bilden. Försökte förklara men ville inte höra på. Har blockat nu iaf
Citera
2019-04-18, 13:26
Medlem
Luktar Skitsnack. Du ville skicka dickpic till henne men hon neka dig plus att hon vill anmäla.
Hoppas du lärt dig ngt av läxan.
Citera
2019-04-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Luktar Skitsnack. Du ville skicka dickpic till henne men hon neka dig plus att hon vill anmäla.
Hoppas du lärt dig ngt av läxan.

Tro vad som
Citera
2019-04-18, 13:48
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mac4EVER-
Om man råkat skocka dic pic till fel person och den säger att den ska anmäla fast man ser inget annat än penisen på bilden, det är på snap och personen screena men där ser man inte vem som skicka när man screenar en bild. Kan polisen ändå identifiera?

Pysen det är år 2019 nu, vem fan skickar dick pics till kvinnor?
Citera
2019-04-18, 13:57
Medlem
Citat:

Sannolikheten tror jag ändå är stor att personen inom nån vecka får anmälan på posten och ett nedläggningsbeslut
Citera
2019-04-18, 14:23
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Ja, det går för polisen (begära ut uppgifter om vilken IP-adress som anslöt till kontot, därefter begära ut uppgifter från ISP). Polisen lär dock inte göra det för en dickpic, utan då krävs det antagligen klart grövre brottslighet.
Citera
2019-04-18, 14:31
Medlem
Dexters avatar
Citat:

Hur gammal är du?? Vem f-n skickar dick-pics, hur korkad är man inte då??
Citera
2019-04-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Sannolikheten tror jag ändå är stor att personen inom nån vecka får anmälan på posten och ett nedläggningsbeslut

Har noll infom om mig, inget namn ingenting.
Citera
2019-04-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, det går för polisen (begära ut uppgifter om vilken IP-adress som anslöt till kontot, därefter begära ut uppgifter från ISP). Polisen lär dock inte göra det för en dickpic, utan då krävs det antagligen klart grövre brottslighet.

Jo men det finns inget som kopplar mitt konto till bilden, då bilden bara kan öppnas en gång på snapchat, sen försvinner den, och även om hon tog screenshot så står inte mitt användarnamn nånstans på bilden. Så hon kan inte bevisa att det var mitt konto som skickade den bilden.
Citera
2019-04-18, 15:28
Medlem
Har du inget bättre att skicka? Är det den bästa bilden du har att visa av dig själv?

Även om bilden är borta, så finns det ganska säkerligen digitala spår som går att följa. Polisen har en nivågräns på hur mycket information de får rättsligt begära ut, mot hur hårt straff brottet skulle ge. I detta fall är straffet säkert under den nivån så polisen inte kan gå vidare med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in