• 1
  • 2
2019-04-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Jag har en fru och tre barn i olika åldrar.
Har två jobb . Aja skitsamma

Det är nämligen så att min kusin har på senare år blivit så inåt helvete snål. Ja typ tar upp ett exempel ska jag och min fru ut med våra barn till en en restaurang eller ett café. Ja då jävlar smiter han med eller undan typ med wannabe OVE SUNDBERG ursäkter varenda gång som oj telefonen är död måste iväg.
Eller ops kortet är spärrat.

Likaså om man åker iväg på en match som barnen har. Då brukar det ju alltid finnas en liten kiosk. Jo tror du fan i mig inte kusinen lyckas få en gratis kaffe o korv eller en frukt , på ett eller annat sätt.

Han var ju till och med så fräck att han går o frågar när vi ska sälja våra bilar eller mobiltelefonerna vi har för han själv inte vill köpa sprillans nya. Fattar inte grejen varför han blivit så snål.

Han ska alltid få saker billigt eller gratis oavsett vart han handlar Coop ica nån typ av klädbutik. Men de värsta var nog när han försökte pruta på en Volkswagen Golf. Han bad mig lägga en bud via telefon på bilen ex låt säga 110 tusen kronor låg en bil ute för .
Sen ringde han upp själv o ville pruta innan han ens åkt o kollat . Trodde liksom själv att de inte skulle gå . Jo tamefan lyckas fanskapet igen pruta ned den jävla bilen också. Med runt 20 tusen. (Dock ingen ny bil) En vanlig dag på coop ska han pruta på nån krona dit på en mjölk eller yoghurt fattar inte hur människan orkar.

Han har bra mycket pengar sparat jag såg en gång på kontouttaget en gång när han tog ut kvittot från bankomaten men ville inte säga någe lägger mig inte i sånt genom att ifrågasätta det. Han bor själv i en etta i världens sunkigaste förort. Han äger en liten surfplatta. Ingen tv , dator eller ny telefon.

Är kusinen riktigt jävla snål eller varför lever man på detta vis ??

Låter mest som att du är avundsjuk för att han är smart och duktig på att göra bra affärer. Varför ska man betala mer om man inte behöver?
Citera
2019-04-18, 13:28
Medlem
Nästa gång han kommer, bjud han på mat och en öl. Sen när han käkat så säger - Det blir 100 kr tack. Ta diskusionen och kämpa för cashen. Du lär inte få dom men han kommer tänka till nästa gång.

Personligen hade jag ställt han mot väggen o frågat varför han ör så jävla snål för. Bett han dra åt helvete. Jävligt energikrävande med idioter som ska ha och ha när dom har råd att köpa det själv.
Citera
2019-04-18, 13:59
Medlem
That's how you stay a millionaire!

Ärligt talat, pruta på saker är väl inte fel om man gör det snyggt?
En kille som är bra på business är bara kul o känna tycker jag. Sen kanske man kan diskutera huruvida småsaker som mjölk på ica är något som är rimligt att pruta på. Men om kusinen din kan hitta en balans i snålheten kommer han bli en guldgruva att ha i bekantskapskretsen.

Känner igen mig i en del av det du berättar att han gör. Är själv den som vägrar betala för mycket för saker, gärna köper något som är billigare än nåt annat, använder skor tills de är slut osv.
Oftast handlar det mer om sin vision om framtiden. För min del har det varit ett sätt för mig att komma ifrån 8-17-dagarna på arbetet o nu kunna göra precis vad jag vill, när jag vill o arbeta med det jag känner. Har han såna visioner så kudos till honom, han har antagligen hittat en väg för honom att komma ur ekorrhjulet ni andra springer i.
Citera
2019-04-18, 14:29
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Igår när jag handlade på Coop så lyckades kunden före mig med precis just det.
Dock var det en annan vara än mjölk eller yoghurt.
En vara som kunden gott hade kunnat vara utan.

Trodde aldrig att Coop skulle gå med på sådant 😐. Jag backar från mitt påstående. Undrar hur folk har mage?
Citera
2019-04-18, 16:25
Medlem
Jackdawcrests avatar
Snål är bara ett annat ord för sparsam.
Citera
2019-04-18, 19:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Nej inte pruta men de ska vara på kronan exakt
Just det är väl inte konstigt, kostar mjölken 11 kronor så betalar man ju inte 12 för den?

Annars verkar det vara en trist typ, ingen man vill äta middag med ute direkt... -Ajj fan telefonen dog visst, tar du notan?
Dra åt hellvete skulle jag säga om det hände mer än en gång.

Lite som snubben som kommer till fredagsfikat på jobbet med ett paket ballerinakex, händer det mer än en gång så har man ett förberett ballerinakex till honom nästa gång medan vi andra käkar tårta.
Citera
2019-04-18, 19:28
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
That's how you stay a millionaire!

Ärligt talat, pruta på saker är väl inte fel om man gör det snyggt?
En kille som är bra på business är bara kul o känna tycker jag. Sen kanske man kan diskutera huruvida småsaker som mjölk på ica är något som är rimligt att pruta på. Men om kusinen din kan hitta en balans i snålheten kommer han bli en guldgruva att ha i bekantskapskretsen.

Känner igen mig i en del av det du berättar att han gör. Är själv den som vägrar betala för mycket för saker, gärna köper något som är billigare än nåt annat, använder skor tills de är slut osv.
Oftast handlar det mer om sin vision om framtiden. För min del har det varit ett sätt för mig att komma ifrån 8-17-dagarna på arbetet o nu kunna göra precis vad jag vill, när jag vill o arbeta med det jag känner. Har han såna visioner så kudos till honom, han har antagligen hittat en väg för honom att komma ur ekorrhjulet ni andra springer i.

Fast här är det ju Ove Sundberg vi pratar om, knappast en guldgruva i bekantskapskretsen då inga av hans handlingar gynnar någon annan än honom själv? Såklart skillnad på att vara snål mot sig själv, som du beskriver, och mot sina vänner. Jag är också snål mot mig själv och investerar stora belopp men skulle för den sakens skull aldrig få för mig att sko mig på nära och kära. Det är att jämställa med en professionell parasit och ingen man vill umgås med.
Citera
2019-04-18, 23:27
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Låter mest som att du är avundsjuk för att han är smart och duktig på att göra bra affärer. Varför ska man betala mer om man inte behöver?

Ne sant men man behövef inte göra kön i kassorna på coop , ica Cafe ännu längre än va dem redan är... genom att sura o gnälla om priset o sedan kolla kvittot
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in