2006-03-05, 17:33
  #97
Medlem
Vad finns det för föreningar som kan hjälpa en med HP? Känner bara till Högskoleprovguiden än så länge, och sen har jag hört talas om nån som heter "två komma noll". Jag funderar på om det är värt att pröjsa femhundra spänn på hogskoleprovguiden.se. Vad som gör mig tveksam där är att allt man tycks få tillgång till är diverse hjälpmedel över Internet, men man får inte hemskickade några ordlistor med svåra ord/morfem eller vad det nu kan röra sig om. Vilken förening är bäst och är det värt pengarna? Jag är mån om att skriva bra....
Citera
2006-03-05, 18:14
  #98
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_Pamparius
En liten taktikfråga.

Hur gör ni med den gula lappen där man kan fylla i svarsalternativen för att kunna rätta på egen hand? Det tar ju trotts allt lite tid. Och förresten, svarar ni på frågorna direkt på kryss-pappret eller gör ni några slags markeringar i häftet och för sedan över svaren. Har för mig (men minnet är lite grumligt) att man kan få kryssa i det gula pappret i efterhand om man har anteckningar i häftet. Är det så? Alltså, kryssningstaktik. Tankar!
Jag skrev svaren direkt på inlämmningspappret, och struntade helt i det gula. Det är bara slös med tid, tycker jag då.
Citera
2006-03-05, 18:15
  #99
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zewu
Vad finns det för föreningar som kan hjälpa en med HP? Känner bara till Högskoleprovguiden än så länge, och sen har jag hört talas om nån som heter "två komma noll". Jag funderar på om det är värt att pröjsa femhundra spänn på hogskoleprovguiden.se. Vad som gör mig tveksam där är att allt man tycks få tillgång till är diverse hjälpmedel över Internet, men man får inte hemskickade några ordlistor med svåra ord/morfem eller vad det nu kan röra sig om. Vilken förening är bäst och är det värt pengarna? Jag är mån om att skriva bra....
Hmmm... Borde inte sånt material gå att "få tag på" utan att gå betala till något sånt företag. Kom ihåg att gamla prov finns på studera.nu.
Citera
2006-03-05, 22:32
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Hmmm... Borde inte sånt material gå att "få tag på" utan att gå betala till något sånt företag. Kom ihåg att gamla prov finns på studera.nu.
Tycker ändå det kan vara värt att betala 500kr för att slippa krångla med att leta själv. Nu är frågan vilken guide jag ska välja; Hogskoleprovguiden.se eller 2komma0.com? Vill gärna ha hjälp snabbt, för nu är det inte så långt kvar till nästa Högskoleprov.
Citera
2006-03-08, 16:10
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zewu
Tycker ändå det kan vara värt att betala 500kr för att slippa krångla med att leta själv. Nu är frågan vilken guide jag ska välja; Hogskoleprovguiden.se eller 2komma0.com? Vill gärna ha hjälp snabbt, för nu är det inte så långt kvar till nästa Högskoleprov.
Heh, du hinner ändå inte lära dig något på mindre än en månad.
Citera
2006-03-08, 16:49
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scar
Heh, du hinner ändå inte lära dig något på mindre än en månad.
Jag fick mitt VIP-medlemskap på hogskoleprovguiden.se idag. Jag har i alla fall tänkt plugga på ord några timmar varje dag från och med idag. Inte för att vara kaxig, men nog tror jag i alla fall att jag kommer ta några fler ord efter det än om jag inte hade tränat.
Citera
2006-03-08, 18:44
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zewu
Jag fick mitt VIP-medlemskap på hogskoleprovguiden.se idag. Jag har i alla fall tänkt plugga på ord några timmar varje dag från och med idag. Inte för att vara kaxig, men nog tror jag i alla fall att jag kommer ta några fler ord efter det än om jag inte hade tränat.
Jo, självklart. Orden som finns där har jag skickat in, hehe.
Citera
2006-03-25, 03:55
  #104
Medlem
Dtk

I DTK-delen finns det ofta en eller två uppgifter som går ut på att man ska uppskatta arean på ett område som visas på en karta. Hur gör jag? Ska jag rita någon form av rutnät ovanpå? Trianglar?

Är det förresten bara jag som inte fått min kallelse?
Citera
2006-03-28, 13:24
  #105
Medlem
Hur lär man sig prefixen som kan vara bra att kunna för att förbättra sitt resultat till orddelen?
Citera
2006-03-28, 13:41
  #106
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bananas
Hur lär man sig prefixen som kan vara bra att kunna för att förbättra sitt resultat till orddelen?
Ja, sannerligen. Det är kanske värt att göra ett försök med sina morfem. Någon som har koll?
Citera
2006-03-28, 14:43
  #107
Medlem
Bara jag som har extremt svårt med NOG delen?
Citera
2006-03-28, 14:53
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D12
I DTK-delen finns det ofta en eller två uppgifter som går ut på att man ska uppskatta arean på ett område som visas på en karta. Hur gör jag? Ska jag rita någon form av rutnät ovanpå? Trianglar?

Är det förresten bara jag som inte fått min kallelse?

?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in