Citat:
Ursprungligen postat av
Swedlite95
Jag kommer antagligen landa på typ 0.6 - 0.7. Jag chansade typ på hela matematik delen för att jag inte hade pluggat matematiken alls och inte kom ihåg något. Jag kommer fan aldrig kunna komma in på utbildningarna som jag vill. Det är ett sånt jävla skämt att jag vill bli programmerare och kräver ≈1.20 på HP för utbildningarna som är värda något. Jag tror fan aldrig ens att jag kommer nå det. Min verb är så jävla dålig att jag som max kan nå typ 40/80. Alla mina vänner och min familj vet om min plan och vad jag vill göra på universitetet. Det här första HP, där kunde jag i alla fall använda som en ursäkt att det var första gången som jag gjorde provet. Nästa gång är min sista. Om jag inte når 1.20 och kan följa min dröm, då ger jag fan upp med allting. Jag börjar bli för gammal vid 26 års ålder för det här. Inte bara det, men jag har fan en flickvän som redan är färdig. Vad ska hon tycka? Jävla skit. Fyfan vad jag hatar att det ska vara så svårt för mig. Jag kommer helt ärligt göra slut med henne nästa prov om det går dåligt. Jag kommer skämmas så jävla mycket. Det känns som att mitt liv är helt kört. Jag kan inte fixa det här.
Lägg tre till fyra timmar per dag genom att repetera matematik 1 och studera specifikt inför högskoleprovet, exempelvis genom HP-Guiden eller Björn Runows Crash Course på Youtube. Gör även ett till två prov per vecka (ett helt) för att vänja dig vid provets uppbyggnad.
1.2 kan i stort sett vem som helst skriva med lite träning och förberedelse.