2021-10-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Vad fan var det för skitregel?

Tycker överlag att det alltid olika bud från provledarna hela tiden. Hur svårt ska det vara?! Vissa fick inte öppna kuvertet tydligen innan provtiden startade.
Förra gången jag skrev fick jag inte fylla i namn och personnummer i svarshäftet innan tiden startat. IDAG FICK JAG DET. Hade inte ens legget framme idag på bänken, otroligt slappt

Idag hade vi enbart 1 provledare. Hon var paragrafryttare för att uttrycka mig milt. Vi fick inte ens skriva under namnteckningen i svarshäftet utan hon gick runt till var och en och tittade på när vi skrev under och jämförde med legg. Hela processen tog så lång tid att man knappt hann spring på toa på rasten. Dessutom hamnade jag i en aula där man hade en sån bänk man drar ut från stolen framför - provet var större än själva bänken.

Jag har alltid använt pappret på DTK-delen och hade tänkt göra det även idag men hon läste utantill från sina regelpapper att det ej var ok..
Citera
2021-10-24, 20:57
Medlem
Är det någon som har hittat några källor från dagens prov? Letar främst efter missing word texten från ELF som handlade om propaganda och hur nazi försökte göra propaganda till något positivt med public relations etc..
Citera
2021-10-24, 20:57
Medlem
disparitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetps
Har skrivit HP några gånger sedan 2019 och har aldrig fått veta utprovningspasset, dock är det inte svårt att ta reda på vilket det är efter en googling på fb eller hpguiden.

Det orangea pappret togs bort i samband med att man upptäckte massvit med fusk (också 2019). Sen dess har det varit förbjudet. Jag förstår inte hur det minskar fusk, utan istället ger det bara mer ångest o oro eftersom man måste vänta i 6 veckor utan någon aning om hur det gått 😑
Hur fuskade dem med hjälp av det pappret?
Citera
2021-10-24, 21:01
Medlem
Citat:
Var svaret √13 på nån uppgift? Den med trianglarna. Var tvungen att chansa efter halva uträkningen

Fastnade på den på slutet.. lyckades få fram 3 tillslut! Inte roten ur 13 oavsett hur jag räknar. Ska faktiskt bli spännande och se en förklaring på den!
Citera
2021-10-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disparity

Lol den frågan har jag ställt mig många gånger. Enligt uhr togs det bort av miljöskäl men jag köper inte det. Vad ska 1 oranget papper göra för skillnad när de redan delar ut flera 100.000 papper )

Många har därför teorin att det egentligen handlar om något slags försök att minska fusk/spridning av provfrågor.
Citera
2021-10-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetps
Lol den frågan har jag ställt mig många gånger. Enligt uhr togs det bort av miljöskäl men jag köper inte det. Vad ska 1 oranget papper göra för skillnad när de redan delar ut flera 100.000 papper )

Många har därför teorin att det egentligen handlar om något slags försök att minska fusk/spridning av provfrågor.
Är ganska säker på att det togs bort pga idioter som skrev svaren på det orangea pappret istället för i svarshäftet..
Citera
2021-10-24, 21:14
Medlem
Citat:
40000? Tror jag

Fick också det. Hoppas det är rätt
Citera
2021-10-24, 21:35
Medlem
Since88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disparity

Det är helt orimligt då alla skriver exakt samma jäkla prov vid samma klockslag. Fattar inte heller resonemanget.
Citera
2021-10-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mdmapsykologi
Frågan jag hakade upp mig på
Vad var det han gillade med hennes bok angående fåglarna?

Jag fick uppfattningen att det inte handlade om hjärnorna, snarare att hon argumenterade för saker hon själv inte trodde på. Svarsalternativet med hjärnorna hade ju inget med storleken att göra. Men, vad vet jag.
Citera
2021-10-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delanyemoss
Jag fick uppfattningen att det inte handlade om hjärnorna, snarare att hon argumenterade för saker hon själv inte trodde på. Svarsalternativet med hjärnorna hade ju inget med storleken att göra. Men, vad vet jag.
Håller med dig, svarsalternativet med hjärnor passade inte eftersom det stod i texten att dom är intellegenta men frågan är om vi får dra slutsatsen att mer intelligent är synonymt med bättre överlevnad? Kändes dåligt eftersom det inte konkret stod i texten så tog ett annat alternativ
Citera
2021-10-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delanyemoss

Tror jag svarade det, hmm om det var C

Men tillbaka till frågan, vad han gillade. Jag läste texten flera gånger. Och faktum är ju att det inte står någonstans vad han gillar med hennes bok i texten. Så frågan i sig kan jag tycka är flummig, visst man kunde utesluta ett par av svaren då dem inte framkom riktigt i texten. Men tycker ändå frågan var dåligt formulerad.
Citera
2021-10-24, 22:44
Medlem
Zlatan.s avatar
Vad var symboliken med Pantheon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in