2021-01-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Gått upp klockan 7 för den här skiten.
Gick inte att betala blev utkickad och nu e man ju i kön som e pausad igen.

Vem hade kunnat tro att det skulle bli problem när man endast tillåter ett betalningsalternativ? Man kan ju nästan tro att det är Dan Eliasson som arbetar på UHR så dåligt som det går.

Borde ha tillåtit swish tycker man, med autogiro får man ju inte bekräftelse förrän betalningen är hos dom.

Tråkigt att du haft sådan otur, gick jättesnabbt för mig imorse.
Citera
2021-01-12, 14:23
Medlem
Kön är igång igen!
Citera
2021-01-12, 14:23
Medlem
Robtics avatar
Det fanns 15750 platser i Stockholm när jag kom fram för ca 30-45 minuter sedan.
Citera
2021-01-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robtic
Det fanns 15750 platser i Stockholm när jag kom fram för ca 30-45 minuter sedan.

Är ju dock samma siffror som innan corona?

Kommer det bli en reducering senare? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/16-000-personer-anmalda-till-hogskoleprovet-i-stockholm
Senast redigerad av pogba 2021-01-12 kl. 14:37.
Citera
2021-01-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuuuudent
Borde ha tillåtit swish tycker man, med autogiro får man ju inte bekräftelse förrän betalningen är hos dom.

Tråkigt att du haft sådan otur, gick jättesnabbt för mig imorse.

Nåt mer betalningsalternativ borde de ha haft iaf!

Ah riktigt tråkigt. Skönt att det gick snabbt för dig iaf.

Sitter fortfarande fast i kön och den pausas ju jämnt för att det strular.
Citera
2021-01-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Är ju dock samma siffror som innan corona?

Kommer det bli en reducering senare? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/16-000-personer-anmalda-till-hogskoleprovet-i-stockholm

Jag tror det är ungefär 9000 - 8000 fast på 2 provtillfällen dock är det oroande att en del av mig tror att du kan ha rätt. Rent logiskt sett kan de ju fan inte minska antalet platser under det antal som är anmälda! Däremot räknar jag med att hela stockholms platser fylls under dagen vilket i verkligheten inte kanske sker i vilket fall en sänkning är ett realistiskt men hemskt dåligt alternativ
Citera
2021-01-12, 14:56
Medlem
Novums avatar
Jävla kö som pausas hela tiden... suttit i flera timmar nu och väntat. Står att de fixar problemen och tio minuter senare är det nya problem igen. Tycker man borde kunna förutsett att detta skulle ske och varit redo.
Citera
2021-01-12, 15:04
Medlem
MiaWallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robtic
Tack så mycket. Jag fick nästan ett sammanbrott. Jag vägrade acceptera att jag har nästan stått i 6 timmar och sedan inte komma igenom.

Lycka till du med! 😋

Haha hade fan ångest för din skull, vilken pärs. Så nu är jag också lättad
Lycka till på provet!
Citera
2021-01-12, 15:11
Avslutad
Om man får provtiden i maj, kan man använda det resultatet för att söka in till hösten då? Slutdatumet för att söka in till hösten är ju i april men förmodar att de har tänkt på detta när de satte ett provdatum maj?
Citera
2021-01-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Om man får provtiden i maj, kan man använda det resultatet för att söka in till hösten då? Slutdatumet för att söka in till hösten är ju i april men förmodar att de har tänkt på detta när de satte ett provdatum maj?

Det är i juni man behöver ha alla betyg/resultat
Citera
2021-01-12, 15:12
Medlem
Robtics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiaWallace
Haha hade fan ångest för din skull, vilken pärs. Så nu är jag också lättad
Lycka till på provet!

Haha, jag är extremt lättad. Jag hade ju läst att vissa som fick problem med betalningen gick tillbaka längst bak i kön.
Citera
2021-01-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danskjaeveln
Jag tror det är ungefär 9000 - 8000 fast på 2 provtillfällen dock är det oroande att en del av mig tror att du kan ha rätt. Rent logiskt sett kan de ju fan inte minska antalet platser under det antal som är anmälda! Däremot räknar jag med att hela stockholms platser fylls under dagen vilket i verkligheten inte kanske sker i vilket fall en sänkning är ett realistiskt men hemskt dåligt alternativ

Just nu är ju hela upplägget ett haveri. Det kommer ju innebära två helt olika prov. Kommer de ha samma kvot etc?

Så förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in