2019-10-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
En fråga på MEK om rön. Alternativen var typ avslöjats, publicerats och utförts (?). Jag tog publicerats. Vad säger ni?

Edit: Vatten på månen handlade den om

Svarade också publicerats. Var bara publicerats och avslöjats som var så pass bra att de var möjliga imo, men där publicerats kändes ännu lite mer passande än avslöjats
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2019-10-20 kl. 23:34.
Citera
2019-10-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Då blev det fel där också.. Satan vad kvant gick åt skogen
Kan ju ha svarat fel. Kvant gick åt skogen för mig med. Drabbades av panik på pp1 och förlorade flera minuter. Hoppas jag kan väga upp det med verb.
Citera
2019-10-20, 23:44
Medlem
Hittade även elf texten om tolstoy och the marshmallow test.

https://www.google.se/amp/s/www.psychologytoday.com/us/articles/201409/would-tolstoy-pass-the-marshmallow-test%3famp

Tyckte den va svår att få grepp om. Blev särskilt förvirrad av första och sista frågan. Kommer bara ihåg att jag svarade på första frågan att yngre barn har svårare att resistera belöning än äldre vilket känns fel nu i efterhand
Citera
2019-10-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybeautifulworld

https://www.google.se/amp/s/www.psychologytoday.com/us/articles/201409/would-tolstoy-pass-the-marshmallow-test%3famp

Tyckte den va svår att få grepp om. Blev särskilt förvirrad av första och sista frågan. Kommer bara ihåg att jag svarade på första frågan att yngre barn har svårare att resistera belöning än äldre vilket känns fel nu i efterhand

På första frågan svarade jag något i stil med att yngre barn har svårare att avstå än "more mature kids" typ. Nåt med mature

Minns du sista frågan?
Vad svarade du på andra frågan, som var typ "varför är the marshmallow test important in a wider psychological sight"?
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2019-10-20 kl. 23:51.
Citera
2019-10-20, 23:47
Medlem
Citat:

Tror du fick rätt på den, i annat fall hade jag fel.
Citera
2019-10-20, 23:48
Medlem
truthwillouts avatar
Citat:
På första frågan svarade jag något i stil med att yngre barn har svårare att avstå än "more mature kids" typ. Nåt med mature

Minns du sista frågan? Vad svarade du på andra frågan, som var typ "varför är the marshmallow test important in a wider psychological sight"?

Ett svar handlade väl om huruvida tankarna är barnens egna ett resultat av härma/social omgivning?
Citera
2019-10-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Ett svar handlade väl om huruvida tankarna är barnens egna ett resultat av härma/social omgivning?
Det är en annan text.
Citera
2019-10-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout

Nope, nu blandar du ihop denna text med en annan. Den du tänker på är denna https://fof.se/tidning/2014/1/artikel/tva-olika-satt-att-betrakta-barn
Citera
2019-10-20, 23:56
Medlem
Citat:

Minns du sista frågan? Vad svarade du på andra frågan, som var typ "varför är the marshmallow test important in a wider psychological sight"?
Då svarade vi nog samma på första frågan. Är så trött av att tänka så allt är en soppa i huvudet. tror iaf att jag svarade på sista frågan att det lade grund för framtida forskning. Det handlade nog om vad författaren sade i the closing paragraf, mer minns jag ej
Citera
2019-10-20, 23:59
Medlem
Citat:
Då svarade vi nog samma på första frågan. Är så trött av att tänka så allt är en soppa i huvudet. tror iaf att jag svarade på sista frågan att det lade grund för framtida forskning. Det handlade nog om vad författaren sade i the closing paragraf, mer minns jag ej

Då svarade vi samma på sista frågan också tror jag. Minns frågan lite vagt nu. Du har rätt att den handlade om sista paragrafen
Citera
2019-10-21, 00:09
Medlem
ArjaKnivinens avatar
Citat:
Den var inte delprov 2 utan delprov 3

Är 100% säker för min kompis skrev dyslexiprovet (dom har ingen utprovningsdel) och han hade den frågan

Vänta nu, vilket delprov var utprövning?
Vissa säger 2an, andra 3?

Där jag skrev hade vi först kvavt. Sedan ett verbalt väldigt enkelt test, sedan ett till lite svårare verbalt test. Jag satte alla orden på det första verbala ord testet. Men när jag går in på dn och kollar ord där, så är orden ifrån provpass 2 inte med? Så pp2 måste väl varit utprövning? Eller gör dom på olika sätt i varje provlokal? Alltså med ordningen på provtestet?
Citera
2019-10-21, 00:13
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArjaKnivinen
Vänta nu, vilket delprov var utprövning?
Vissa säger 2an, andra 3?

Där jag skrev hade vi först kvavt. Sedan ett verbalt väldigt enkelt test, sedan ett till lite svårare verbalt test. Jag satte alla orden på det första verbala ord testet. Men när jag går in på dn och kollar ord där, så är orden ifrån provpass 2 inte med? Så pp2 måste väl varit utprövning? Eller gör dom på olika sätt i varje provlokal? Alltså med ordningen på provtestet?

Delprov 2 var test. Ledarna sa det till oss och flera andra har bekräftat att de haft antingen matte/verbal som pass 2 så det är ingen tvekan om det. Vilket passade mig bra för tyckte Delprov 2 matten var svårare än Delprov 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in