2018-04-19, 10:09
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOMF
https://zulln.se/normeringstabell/
Där kan du kolla vad du skulle fått på tidigare prov. Du kan få 0.75 t ex, om årets prov ansågs som lite svårare.

Då hoppas vi att det är så fallet är.
Har du någon koll på om det är lågt eller medel?
Citera
2018-04-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Då hoppas vi att det är så fallet är.
Har du någon koll på om det är lågt eller medel?
Låter rätt mycket som kva är medel möjligtvis liiiiiiiiiiiiite enklare, andra delen svårare.
Citera
2018-04-19, 11:10
Medlem
Rem-s avatar
Om ett program kräver ett visst resultat på HP för antagning, kan man se hur stor andel sökande med det resultatet som kom in?
Citera
2018-04-19, 11:15
Medlem
79/80 på verbal, 69/80 kvant. Förutsatt att jag har rätt gällande vilken provversion jag skrev, det vill säga. Pluggade absolut ingenting förutom att jag repeterade lite matteregler dagen innan provet. Sov dessutom mindre än 6 timmar natten innan.

Kukade ur totalt på DTK, hann inte ens med de sista uppgifterna på P4 så jag gissade hejvilt. Därtill ett par slarvfel på NOG och KVA. Bland annat den med klossarna, där jag svarade C...
Så synd att man inte gör bra ifrån sig på kvant just den gången som det faktiskt går bra på den verbala delen. 2,0 på verbala garanterat, kanske så lågt som 1,6 på kvant.

Det roliga är att jag ständigt skrev 1,9 på kvant när jag fortfarande gick i gymnasiet, men aldrig mer än 1,5 på verbal. Jag vet fortfarande inte vad jag vill utbilda mig till (är 26 år gammal), så jag vet inte om jag behöver göra om en gång till. Men i så fall blir det till att plugga matte innan.
Citera
2018-04-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickTheBaby
79/80 på verbal, 69/80 kvant. Förutsatt att jag har rätt gällande vilken provversion jag skrev, det vill säga. Pluggade absolut ingenting förutom att jag repeterade lite matteregler dagen innan provet. Sov dessutom mindre än 6 timmar natten innan.

Kukade ur totalt på DTK, hann inte ens med de sista uppgifterna på P4 så jag gissade hejvilt. Därtill ett par slarvfel på NOG och KVA. Bland annat den med klossarna, där jag svarade C...
Så synd att man inte gör bra ifrån sig på kvant just den gången som det faktiskt går bra på den verbala delen. 2,0 på verbala garanterat, kanske så lågt som 1,6 på kvant.

Det roliga är att jag ständigt skrev 1,9 på kvant när jag fortfarande gick i gymnasiet, men aldrig mer än 1,5 på verbal. Jag vet fortfarande inte vad jag vill utbilda mig till (är 26 år gammal), så jag vet inte om jag behöver göra om en gång till. Men i så fall blir det till att plugga matte innan.

79/80 på den här verbala är heeelt brutalt, grattis. Tyckte du texten om kollektiva minnen och om Östersjön var svår?
Citera
2018-04-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus
79/80 på den här verbala är heeelt brutalt, grattis. Tyckte du texten om kollektiva minnen och om Östersjön var svår?

Tack! Jag kanske lät negativ i min ursprungliga post men jag är så klart väldigt nöjd

Jag tycker att båda var svåra. LÄS är den delen som jag tycker är absolut jobbigast att ta mig igenom, hade dessutom verbal som utprövningspass så det blev 3 st för mig. Speciellt texten om Yoldiahavet var sjukt tung, och jag var osäker på varenda fråga i slutändan. Sen vet jag inte om jag tycker att det var mycket värre än i höstas, när jag senast skrev provet. Just den texten var svårare och mer förvirrande än de andra, men det finns alltid sådana texter imho.
Citera
2018-04-19, 12:25
Medlem
kristofferGs avatar
67/80 på kvant

64/80 på verbal

Är det möjligt att nå 1.6?
Citera
2018-04-19, 12:28
Medlem
Visst jag tyckte texten om Yodia-havet var svår, men jag fick ändå fullpott på den. Och undrar om inte flera fick det ändå? Så i slutändan kanske verbala inte var så svår om de flesta ändå fick till det. Ibland kan en del kännas jättelätt fastän man får fel, tex som DTK i PP1 för många.
Citera
2018-04-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
67/80 på kvant

64/80 på verbal

Är det möjligt att nå 1.6?

Citera
2018-04-19, 12:54
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOMF

Aah. Tack!
Citera
2018-04-19, 14:41
49 på verb och 51 på kvant. Vågar man hoppas på 1.1?
Citera
2018-04-19, 15:40
Medlem
0.39s avatar
Men för fan, kolla normeringstabellerna och se själva. Ingen annan kan ge er ett säkert svar heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in