Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Jag behöver inte testa deras VIP för 1 000 kr halvåret eller vad nu deras hutlösa pris är, utan jag skriver vad jag tycker och sunt förnuft kan användas här. Om det nu är så bra, varför höjde du dig inte mer på ORD-delen?
Det är bättre att damma av gamla matteböcker och bara räkna ekvationer, ekvationer, ekvationer. Att betala dyrt för något som du kan låna gratis på biblioteket är inte nödvändigt.
Även böcker om snabbläsning, guider etc. kan lånas på bibliotek och därför tillför HPG inte mycket.
Nu kostar det ju visserligen 850kr, om man bara ger manken åt att fylla i några extra fält, huruvida det är hutlöst eller inte tänker jag inte svara på. Jag kan bara säga att jag personligen ökade min inlärning av ord per minut avsevärt vid användning av HPG istället för att bara plöja ordlistor rakt av. Sen kan man ju även ställa sig frågan hur mycket man faktiskt får ut av bara lära sig ett ord rakt av, utan att veta hur man applicerar ordet med dess rätta betydelse och sammanhang också.
Jag har inte använt mig utan HPG förren ett par månader sedan. Provet innan dess plöjde jag som sagt ordprovs grundordlista och extralista1, och nej, jag fick inte det resultat jag önskade.
Jag tror inte heller på det du säger om NOG. Har du gjort ett par prov märker du allt eftersom att det är uppgifter av samma slag som återkommer gång på gång. Att då lära sig hur man ska ta sig an dessa uppgifter tror jag är bra mycket effektivare än att damma igenom hela matematikböcker.
Jag säger inte att HPG är bäst eller effektivast MEN för oss som vill ha en, i min mening, bra utformad guide där allt finns samlat på samma ställe så rekommenderar jag HPG.