Citat:
Ursprungligen postat av carousel
Det är personen i fråga som lever efter den devisen. Man kan tycka vad man vill om det, men det är knappast rimligt att man ska dela med sig av allt pga solidaritet. Kul att personer hetsar upp sig över att det. För att göra något själv är ju helt orimligt.
Ingen har ju trots allt påstått att man ska "dela med sig av
ALLT". Vederbörande hade ju, enligt dig, proven tillgängligt, så nån större bedrift skulle det precis inte vara. Men men, om person i fråga inte ägnar sig åt välgörenhet så får jag väl respektera det, även om jag inte förstår mig på den människan.
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Är det de delarna som är enklast att få bra på genom övning? Hur lång tid tror du det tar att gå till nära full pott varje gång på både DTK och NOG och är det bara gamla prov som gäller? Får jag full pott på bägge dem och inte sänker mig på övriga delar vinner jag 9 p. Då borde jag kunna skrapa ihop totalt 4 p på de övriga delarna tillsammans, genom att läsa lite. Vilken litteratur är bra och är ordlistsnötande dåligt?
Tack på förhand!
MVH CaparZo
Om jag i din sits så skulle jag primärt övat ord. Detta genom att antingen gå igenom ordprovs listor eller hpguidens listor (vilken jag föredrar). Utöver det så hade jag läst dagstidningar, DN & Svenskan med fokus på kultur, debatt och ledarsidorna, samt understrecket. Sen skulle jag även försökt att läsa en timmes skönlitteratur per dag, äldre sådana. Exempelvis Dostojevski, Hemmingway, Wilde, Kafka.
NOG och DTK låg du förhållandevis högt i. Jag tycker du bör göra ett par gamla prov, analysera dina fel och rätta till dem. Öva bort din slarvfel. Detta bör inte ta allt för många timmar. Jag tror dock det är svårt att sätta dem helt felfria, det är alltid nån uppgift som rör till det.
Lycka till.