Citat:
Ursprungligen postat av
footballbetter123
För er som har upplevt båda sidornas tjänster; vad är det för skillnad mellan hpguiden och HPakademin?
Av det jag läst hittills verkar de flesta säga att HPguiden erbjuder mycket mer material, jämfört med hpakademin som har mindre uppgifter med skillnaden att det är mer lättillgänligt? Någon som använt sig av båda tjänsterna och kan belysa med för- respektive nackdelar?
Jag har inte använt hpguiden men jag har testat deras trial och sådär. Jag håller med om att HPakademin har ett väldigt nice upplägg med att man läser ett avsnitt sen får man en träningsuppgift på det avsnittet. Sen efter alla avsnitt är gjorda i en kurs så får man ett slutprov på hela det konceptet med några uppgifter och man får ett slutbetyg. Jag upplevde inte det som att hpguiden funkar på det sättet utan där läser man själv och får typ fatta själv.
hpguiden har ju mer ett upplägg att man gör enstaka uppgifter medan HPakademin verkar insistera på att man ska göra hela provpass (40 uppgifter) och skriva ut dokumenten. Det finns ju för och nackdelar med det men jag gillar att man verkligen tränar på det man sen ska göra.
hpguiden verkar ha fler träningsuppgifter som de gjort själva. HPakademin har bara 4 provpass som de gjort (men har samma layout som ett gammalt prov). De skriver dock i sin "ändringslogg" att de prioriterar att lägga in fler högskoleprovsuppgifter nu denna omgången:
http://hpakademin.se/webbkursen-andringslogg-2017-02-15-till-2017-04-16/
Det finns en massa fler skillnader men ja din bild verkar stämma ganska bra. hpguiden verkar ha hur mycket material som helst men det är inte så smart upplagt. HPakademin har lite mindre material men verkar tänkt igenom väldigt mycket hur man som elev ska plugga för att faktiskt fatta.
HPakademin har ju även coachning och sånt utöver webbkursen också