2017-05-02, 12:48
Medlem
Tuffaste normeringen någonsin eller? Till och med värre än i höstas.
Ingen tidigare normering har gett mig så låga poäng. Skit också.
1.7 landade det på, och självklart är jag ju egentligen jättenöjd med det, men faktiskt, aningen bitter också. 1.75 eller 1.8 hade känts tryggare. Nu lär jag hoppas på urval 2 eller VT -18.
Citera
2017-05-02, 12:51
Medlem
Jag fick antagligen 1.6 (1.8 kvant; 1.4 verb)... Inte så dåligt för någon som bott i Sverige under mindre än 2 år, och behöver bara 1.45 för att komma in där jag vill, men det känns ändå inte särskilt bra. Skitbesviken på mig själv, hoppades verkligen att 71 rätt på kvant skulle räcka till 1.9 och 62 på verb till 1.5.
Senast redigerad av allthegreenapples 2017-05-02 kl. 12:56.
Citera
2017-05-02, 14:28
Medlem
Vad tror ni om intaget då? HPakademins snackar om att de tror att det kommer att bli tuffare intag framåt när dom förändrar högskoleprovet http://hpakademin.se/normering-hogskoleprovet-varen-2017/

Fan man kanske ska satsa på att överskjuta sitt mål som fan om det bara kommer bli tuffare och tuffare nu
Citera
2017-05-02, 14:59
Medlem
Jäklar vad fuskarna dragit upp normeringen i år
Citera
2017-05-02, 15:07
Medlem
1.75, första gången jag skriver provet.

Hade faktiskt hoppats på bättre, vet i alla fall att jag kunde gjort bättre ifrån mig på matten. Hade jag fått ett poäng till på både kvant och verbal så hade jag landat på 1.85 Stört att så få poäng kan göra så stor skillnad
Citera
2017-05-02, 15:31
Medlem
För er som har upplevt båda sidornas tjänster; vad är det för skillnad mellan hpguiden och HPakademin?

Av det jag läst hittills verkar de flesta säga att HPguiden erbjuder mycket mer material, jämfört med hpakademin som har mindre uppgifter med skillnaden att det är mer lättillgänligt? Någon som använt sig av båda tjänsterna och kan belysa med för- respektive nackdelar?
Citera
2017-05-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av footballbetter123
För er som har upplevt båda sidornas tjänster; vad är det för skillnad mellan hpguiden och HPakademin?

Av det jag läst hittills verkar de flesta säga att HPguiden erbjuder mycket mer material, jämfört med hpakademin som har mindre uppgifter med skillnaden att det är mer lättillgänligt? Någon som använt sig av båda tjänsterna och kan belysa med för- respektive nackdelar?

Jag har inte använt hpguiden men jag har testat deras trial och sådär. Jag håller med om att HPakademin har ett väldigt nice upplägg med att man läser ett avsnitt sen får man en träningsuppgift på det avsnittet. Sen efter alla avsnitt är gjorda i en kurs så får man ett slutprov på hela det konceptet med några uppgifter och man får ett slutbetyg. Jag upplevde inte det som att hpguiden funkar på det sättet utan där läser man själv och får typ fatta själv.

hpguiden har ju mer ett upplägg att man gör enstaka uppgifter medan HPakademin verkar insistera på att man ska göra hela provpass (40 uppgifter) och skriva ut dokumenten. Det finns ju för och nackdelar med det men jag gillar att man verkligen tränar på det man sen ska göra.

hpguiden verkar ha fler träningsuppgifter som de gjort själva. HPakademin har bara 4 provpass som de gjort (men har samma layout som ett gammalt prov). De skriver dock i sin "ändringslogg" att de prioriterar att lägga in fler högskoleprovsuppgifter nu denna omgången: http://hpakademin.se/webbkursen-andringslogg-2017-02-15-till-2017-04-16/

Det finns en massa fler skillnader men ja din bild verkar stämma ganska bra. hpguiden verkar ha hur mycket material som helst men det är inte så smart upplagt. HPakademin har lite mindre material men verkar tänkt igenom väldigt mycket hur man som elev ska plugga för att faktiskt fatta.

HPakademin har ju även coachning och sånt utöver webbkursen också
Citera
2017-05-02, 16:09
Medlem
70/80 på verbala delen och 71/80 på kvant bör ju räcka för att komma in på utbildningen jag vill gå på, men holy fuck vilken hård normering i år. Misstänker att dom inte fått bukt med fusket
Citera
2017-05-02, 18:24
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Är det bara jag som inte fått något resultat?😢
Citera
2017-05-02, 18:27
Medlem
Abysmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Är det bara jag som inte fått något resultat?😢
Resultat får du den 8:e. Normeringstabellerna är vad som har släppts.
Citera
2017-05-02, 18:30
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abysmal
Resultat får du den 8:e. Normeringstabellerna är vad som har släppts.

Jaha, trodde att man skulle få det normerat idag
Citera
2017-05-02, 19:14
Bannlyst
Måste få fråga en sak, hur gick det för er på pp3 verb?
Personligen fick jag på de 3 andra provpassen vardera nästan dubbelt så många poäng än på provpass 3 i verb. Med andra ord åt skogen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in