2017-04-05, 18:57
Medlem
Bara jag som fortfarande får provpassen att stämma överens med båda facit?
D.v.s att majoriteten stämmer överens med ett facit men sen är det vissa frågor där jag VET jag svarat rätt, men helt plötsligt stämmer inte "bokstäverna" överens?
Citera
2017-04-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somethingelse
D.v.s att majoriteten stämmer överens med ett facit men sen är det vissa frågor där jag VET jag svarat rätt, men helt plötsligt stämmer inte "bokstäverna" överens?
Vilka frågor är det du VET att du svarat rätt på då som inte stämmer? Och vad har du svarat där? Trodde också det först men har fått svälja min stolthet och insett att jag faktiskt hade fel.
Citera
2017-04-05, 19:04
Medlem
Citat:

Nej stämmer för mig. Hur många fel talar vi om=?
Citera
2017-04-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propaman
Nej stämmer för mig. Hur många fel talar vi om=?

Ehm, inga!
Trodde jag kolla noga men hade ändå börjat blanda ihop passen Ser ut att stämma trots allt (tyvärr!)
Citera
2017-04-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ehm, inga!
Trodde jag kolla noga men hade ändå börjat blanda ihop passen Ser ut att stämma trots allt (tyvärr!)

LOL, vad fick du då
Citera
2017-04-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-FilipW
Med tanke på alla som skriver om normeringen som blir hårdare och hårdare, visst förstår jag att det är lika bra att skriva sitt bästa HP tidigt så man blir antagen innan de börjar med de nya reglerna (om de går igenom, förslag än så länge) 2019-2022.

Därför är jag lite ängslig över hur jag ska göra, tror Ni jag kan skriva +1.5 då jag idag har 0.9? Får 1.8-1.9 verbalt när jag gör gamla hp prov, men på kvantitativt har jag inte pluggat något alls. Sänker mitt slutresultat extremt.

Tror ni man kan höja sig ordentligt inför nästa prov om man pluggar mycket matte?

Absolut. Jag tog ledigt en månad från mitt jobb och höjde mig på kvant från 1.2 till 1.7-1.8 på bara den tiden. Allt handlar som någon sa ovan om "tänket", när du kan det och de flesta formler kommer ditt matteresultat skjuta i höjden. Jag hade min gymnasiematte rätt färskt i huvudet så hjälpte en hel del.
Citera
2017-04-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-FilipW
Med tanke på alla som skriver om normeringen som blir hårdare och hårdare, visst förstår jag att det är lika bra att skriva sitt bästa HP tidigt så man blir antagen innan de börjar med de nya reglerna (om de går igenom, förslag än så länge) 2019-2022.

Därför är jag lite ängslig över hur jag ska göra, tror Ni jag kan skriva +1.5 då jag idag har 0.9? Får 1.8-1.9 verbalt när jag gör gamla hp prov, men på kvantitativt har jag inte pluggat något alls. Sänker mitt slutresultat extremt.

Tror ni man kan höja sig ordentligt inför nästa prov om man pluggar mycket matte?

Jag har självt höjt mig från första gången då jag var 16 år och skrev 0.9 till årets resultat som landar på 1.55 med senaste normeringen. Det går!
Citera
2017-04-05, 22:08
Medlem
Alexgustafssoons avatar
tja jag är ny på högskoleprovet. Har räknar man ut sitt resultat? Jag vet hur mpnga rätt jag hade
Citera
2017-04-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexgustafssoon
tja jag är ny på högskoleprovet. Har räknar man ut sitt resultat? Jag vet hur mpnga rätt jag hade

1. Rätta dina resultat mot facit från HPakademin (erfordrar att du fyllde i och har tillgång till ditt personliga kontrollpapper). Eller ja, kom inte det riktiga facit från UHR ut idag? I så fall rättar du mot den.

2. Räkna samman totala poängen du har från Kvantitativ respektive Verbal del separat

3. Stäm av resultatet mot senaste normeringstabell, som finns på studera.nu

Resultatet är inte exakt, men ger dig en ganska god bild om vart du hamnar.
Citera
2017-04-05, 22:17
Medlem
Lite ironiskt kanske men tror att ett av de bästa sätten att förbereda sig inför HP är att läsa en högskoleutbildning. Skrev resultat runt 1.5-1.6 innan min högskoleutbildning med träning och får nu efter avslutad utbildning resultat kring 1.9-2.0 utan träning innan provet.

Så kanske inte helt dumt att hoppa in på en utbildning man kommer in på och skriva högskoleprovet under tiden för att senare byta till det man vill läsa. Helst kanske då en utbildning man kan tillgodoräkna poäng för. En begränsning är ju dock att man inte kan ta CSN-lån hur länge som helst.
Citera
2017-04-06, 01:34
Medlem
Sitter på 73 kvant / 61 verbal, med mål >1.65... lite nervöst detta! Många här som anser kvant vara enklare än tidigare.

Sedan får man ju även ta in consideration att "årets hp alltid är enklare" enligt flertalet.
Citera
2017-04-06, 03:04
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violasoderberg
Skrev 74/80 på kvant och 66/80 på verbala, tror ni det kommer räcka för 2.0 på kvant eller kommer normeringen vara hårdare även för 2.0 gränsen? Satsar på att komma in på läkarprogrammet i Göteborg.

Jag skulle säga att du sitter tryggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in