2005-10-29, 16:54
Medlem
Hur gick det för alla då? Ja, de flesta som gör provet är äldre än 18år. När jag gjorde provet förra året så var jag yngst i salen.
Citera
2005-10-29, 17:12
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scar
Hur gick det för alla då? Ja, de flesta som gör provet är äldre än 18år. När jag gjorde provet förra året så var jag yngst i salen.
98 rätt.. borde bli 1,7! är nöjd med det typ.. vad fick du?
Citera
2005-10-29, 17:19
Medlem
Bitter som fan efter att ha åstadkommit fantastiska 83 poäng, exakt samma som förra året... Då var det värt 1,3, lär väll hamna där igen. Får ta och skylla det på att miljön i lumpen inte är så mentalt stimulerande, och att bara min erfarenhet var det som kompenserade för mitt intelligensfall sedan sist.

14/20 dtk
Känns som att tiden inte räckte till, gick bättre i början när man inte var lika stressad, bommade alla de 3 sista pga att jag inte han göra dem utan fick chansa...

20/22 nog
Min bästa del iår, klart bättre än sist då jag fick 11/22, känns bättre då jag är lagd åt det matematiska, logiska hållet...

16/20 läs
Vet inte vad jag ska härleda felen jag hade här till, något tidspressad. Lär öva att läsa snabbare...

12/20 elf
Stort tapp sen sist då jag bara hade 1 fel på den här delen... Att läsa lite snabbare skulle väll underlätta, annars vet jag inte... Läsa mer engelska generellt, få bättre ordförråd...

21/40 ord
Dåligt, men i nivå med tidigare, helt klart en punkt jag kan öva på... Blir till att läsa mkt och se till att skriva ner _mycket_ ord... Även här går det bra i början men sen slarvar(?) jag och har låg utdelning på den senare delen...

Citera
2005-10-29, 23:15
Medlem
The_Underdogs avatar
Haj

felpost. hur får man bort jäveln?
Citera
2005-10-30, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muddafrikka
98 rätt.. borde bli 1,7! är nöjd med det typ.. vad fick du?
Gjorde ej provet. Har redan ett bra resultat ändå sedan tidigare, men ska göra det nästa termin.
Citera
2005-10-30, 22:28
Bannlyst
Citat:

104 p. Ska fan ha 2.0 till våren!!!
Citera
2005-10-30, 22:31
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:

Den här vändan hade jag faktiskt en 16 åring som skrev. Har aldrig hänt mig förut... Han hade skägg!
Citera
2005-10-30, 23:05
Medlem
Hårbolls avatar
Det är dumt att skriva för bra under gymnasietiden, motivationen att plugga faller betydligt då... Men om man inte tänkt att maxa provet första gången är det kanske bra att börja innan man slutat gymnasiet, så man kan sätta formtoppen lagom till det är dags att söka universitet
Citera
2005-10-30, 23:13
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Det är dumt att skriva för bra under gymnasietiden, motivationen att plugga faller betydligt då... Men om man inte tänkt att maxa provet första gången är det kanske bra att börja innan man slutat gymnasiet, så man kan sätta formtoppen lagom till det är dags att söka universitet

Jag noterade att mattedelen var svår så här åtta år efter studenten. De två gånger jag gjort det tidigare, året efter gymnasiet var matte- och logikdelen av hjärnan mer aktiv. Är inte särskilt intresserad och använder inte mer än de fyra räknesätten i min vardag , och det hade nog negativ inverkan på resultatet.

För övrigt anser jag, och många jag snackat med, att engelskan var galet svår. Mycket jobbigare än jag minns den, och jag har knappast blivit så mycket sämre.

Hade 60 av 80 på de tre sista delarna, de första sket jag i att skriva upp. De delarna sög ändå röv...
Citera
2005-10-31, 14:24
Medlem
Är det nån som vet vart man kan få tag på äldre prov än de som ligger uppe på www.studera.nu? Dom har ju bara de tre senaste, kommer man inte långt med när man ska öva om man har gjort två av dem.
Ringde även till Uppsala Universitet men de hade inte heller några äldre...
Citera
2005-10-31, 15:51
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChalleOne
Är det nån som vet vart man kan få tag på äldre prov än de som ligger uppe på www.studera.nu? Dom har ju bara de tre senaste, kommer man inte långt med när man ska öva om man har gjort två av dem.
Ringde även till Uppsala Universitet men de hade inte heller några äldre...

Du skulle kunna kolla med enheten för pedagogiska mätningar vid Umeå universitet. Det är de som ansvarar för provet.
Citera
2005-11-13, 15:13
Medlem
aj1976s avatar
Citat:
Gjorde ej provet. Har redan ett bra resultat ändå sedan tidigare, men ska göra det nästa termin.

Scar, vad har du skrivit som bäst? Hur många gånger har du skrivit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in