2014-04-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendency
Kan inte du bara dra ifrån denna tråd? Du är utan tvekan den drygaste, mest omogna och största clownen på detta forumet.

Mata inte trollen

Edit: Med all välmening
Senast redigerad av NeverEverGiveUp 2014-04-11 kl. 15:51.
Citera
2014-04-11, 15:40
Medlem
Så att....

Idag är sista dagen att påpeka felaktigheter i HP för HSV.

Tänkte påminna er som upplever att det var felaktigheter i provet. Går att läsa mer om hur man gör på studera.nu.

Själv orkar jag inte...
Citera
2014-04-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Så att....

Tänkte påminna er som upplever att det var felaktigheter i provet. Går att läsa mer om hur man gör på studera.nu.

Själv orkar jag inte...

Bra initiativ.

Fast jag tror det finns gott om språkliga besserwissrar som alltid klagar vid minsta otydlighet/fel.
Citera
2014-04-11, 17:46
Medlem
Citat:
Så att....

Själv orkar jag inte...

Har någon postat om de svenskfientliga och feministiska texterna?
Känns som det blir värre för varje år då de vet att några tiotal tusen kommer att läsa texterna..
Citera
2014-04-11, 19:16
Medlem
Ursäkta om jag är dryg och lat som inte orkar kolla igenom tråden, men när kan vi logga in och se vårt HP-resultat? Skrev nämligen inte ner mina svar på kontrollpappret.
Citera
2014-04-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Har någon postat om de svenskfientliga och feministiska texterna?
Känns som det blir värre för varje år då de vet att några tiotal tusen kommer att läsa texterna..

Hoppas det, de var hemska att läsa. Politiska ställningstaganden överallt. Får det ens förekomma sån politisk marknadsföring i ett prov av den här skalan?
Citera
2014-04-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Hoppas det, de var hemska att läsa. Politiska ställningstaganden överallt. Får det ens förekomma sån politisk marknadsföring i ett prov av den här skalan?

Hann inte med att läsa en av de längre texterna, och helt plötsligt dök det upp ett minne av att jag läst ett tips om att man alltid kan kolla igenom alternativen och välja det som är mest "pk" om man har så pass ont om tid att man inte hinner läsa texten i sig, då hp minst sannolikt skulle ha ett rätt svar som är icke-pk, tex: "textförfattaren insinuerar att invandringen inte bidrar till det Svenska samhället".
Inte så grovt, men ni förstör nog!

Fick 4/4 rätt pga av detta på denna text; jag är även medveten om att det är en hel del tur iblandad.

Så passa er för hjärntvättningen på kommande hp!
Senast redigerad av cajolen 2014-04-11 kl. 20:40.
Citera
2014-04-11, 20:55
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
LÄS tar upp texter som i det närmsta till politik refererar en bok som handlar om ett ämne som vissa politiker diskuterar. Texterna reflekterar mer hur det ser ut i samhället gällande vad som främst skrivs i vetenskapliga, juridiska och kulturella texter på mellanhög nivå.
Citera
2014-04-11, 21:05
Medlem
Citat:
Så att....

Själv orkar jag inte...

Jag skickade ett mail där jag klagade på uppgift 28 i provpass 5. Det är alltså en MEK-uppgift, där jag helt enkelt tyckte att det behövdes mer kontext för att kunna avgöra vilket svar som var korrekt.

Däremot håller jag inte med om texterna. Visst, de var inte särskilt intressanta, men poängen är ju lite att man ska kunna förstå en text även om man inte har ett personligt intresse av den. Tycker heller inte att HP har gjort något "ställningstagande", det är ju texter som någon som inte är knuten till HP har skrivit.
Citera
2014-04-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
LÄS tar upp texter som i det närmsta till politik refererar en bok som handlar om ett ämne som vissa politiker diskuterar. Texterna reflekterar mer hur det ser ut i samhället gällande vad som främst skrivs i vetenskapliga, juridiska och kulturella texter på mellanhög nivå.

Okej, tack!
Tyckte det var störigt att läsa igenom alla långa texter som närmast hyllade multikulturalism och feminism. Kändes som det åtminstone kan inte säga med säkerhet att de gjorde det.
Får hoppas att det blir intressantare texter nästa gång. (Nej inte politiskt motsatta texter men mer vetenskapliga texter eller vad som helst.)
Citera
2014-04-11, 21:09
Medlem
Citat:
Så att....

Själv orkar jag inte...
Jag borde klaga på att jag fick för många fel för att vara nöjd Men jag gör som du jag orkar inte
Citera
2014-04-11, 22:24
Medlem
m0ffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Ursäkta om jag är dryg och lat som inte orkar kolla igenom tråden, men när kan vi logga in och se vårt HP-resultat? Skrev nämligen inte ner mina svar på kontrollpappret.

Det står på högskoleprovets hemsida. Krävs betydligt mindre för att kolla igenom den sidan, ge det ett försök!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in