2014-01-11, 18:13
Medlem
Det är omöjligt att göra XYZ och KVA på 22 min. Nästa gång kommer jag lägga minst 30min KVA och XYZ, 20min på DTK och 5min på NOG. DTK är lättare och det behövs bara tid för att lösa dem uppgifterna. NOG är piss oavsett hur mycket tid man lägger på det.

Förövrigt fick jag 1,3 de 2 senaste gångerna på kvantitativa delen.
Citera
2014-01-11, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Det är omöjligt att göra XYZ och KVA på 22 min. Nästa gång kommer jag lägga minst 30min KVA och XYZ, 20min på DTK och 5min på NOG. DTK är lättare och det behövs bara tid för att lösa dem uppgifterna. NOG är piss oavsett hur mycket tid man lägger på det.

Förövrigt fick jag 1,3 de 2 senaste gångerna på kvantitativa delen.
12 XYZ och 10 KVA på 22 minuter är en minut per uppgift. Klart genomförbart.

Jag själv har inte en aning vad jag lade mest tid på -förmodligen DTK - men jag hade 20 min kvar på båda kvantitativa delarna...

Vad har du fått på de verbala delarna?
Citera
2014-01-11, 22:10
Medlem
Pastmasters avatar
Högskoleprovet känns redan som jag ska ta körkort igen. En lång resa dit, men när man väl har kommit förbi den bubblan så känns det bara tomt efteråt.

Alla saker som upplevs en gång i livet:

- Ta studenten
- Ta körkort
- Få bra resultat på HP för att komma in på sin drömutbildning

När dessa saker är avklarade. Vad har man mer att uppnå förutom utbildningen och examen?

Sätter jag 1,7 den här gången så blir det mitt tredje försök. Jag fixade inte teoriprovet (på Vägverket) förrän tredje gången. Och då klarade jag uppkörningen dagen därpå.
Jag hoppas det finns något mönster i detta att när jag ger manken till så brukar jag uppnå mitt mål.
Citera
2014-01-11, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Alla saker som upplevs en gång i livet:

- Ta studenten
- Ta körkort
- Få bra resultat på HP för att komma in på sin drömutbildning

När dessa saker är avklarade. Vad har man mer att uppnå förutom utbildningen och examen?
Volvo, villa & vovve? (och barn)

Citat:
Sätter jag 1,7 den här gången så blir det mitt tredje försök. Jag fixade inte teoriprovet (på Vägverket) förrän tredje gången. Och då klarade jag uppkörningen dagen därpå.
Jag hoppas det finns något mönster i detta att när jag ger manken till så brukar jag uppnå mitt mål.
Tredje gången gillt brukar det ju heta.
Citera
2014-01-12, 10:54
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transkript

När jag i höstas för första gången testade att göra gamla KVA-prov på tid kändes det helt omöjligt att klara tidsgränsen, jag var inte ens i närheten. Men jag nötte gamla prov på studera.nu, och när jag sedan skrev det riktiga provet var tidspressen inget problem och jag hann till och med gå genom alla uppgifter en extra gång.

Det är ännu länge till HP och du hinner garanterat öva upp din snabbhet rejält tills dess.
Citera
2014-01-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
När jag i höstas för första gången testade att göra gamla KVA-prov på tid kändes det helt omöjligt att klara tidsgränsen, jag var inte ens i närheten. Men jag nötte gamla prov på studera.nu, och när jag sedan skrev det riktiga provet var tidspressen inget problem och jag hann till och med gå genom alla uppgifter en extra gång.

Det är ännu länge till HP och du hinner garanterat öva upp din snabbhet rejält tills dess.

Du har helt rätt. Det viktigaste är säkerhet i det man gör så behöver man inte slösa tid på uppgifter som skulle kunna lösas på 5 sekunder och även få det lättar att släppa taget i tal man löst. Men jag är fortfarande väldigt tveksam till att klara KVA och XYZ på den utsatta tiden.
Citera
2014-01-12, 17:51
Medlem
Hej!

Söker någon som skrivit ett liknande resultat som mig, 1-1,2 ungefär och sedan köpt vip på HP-guiden.

Hur många timmar/dag pluggade du?
Vad blev ditt resultat?

Läste att flera ansåg det enklare att höja sig inom den kvantitativa delen än den verbala, stämmer detta?

Själv skrev jag riktigt dåligt på kvant (0,9) men fick 1,4 på verb-delen. Ska nog köpa vip på hp-guiden och nöta matte, förhoppningsvis kan jag skriva 1,45-1,50 i vår.
Citera
2014-01-12, 18:16
Medlem
Kan tänka mig värsta scenario på provdagen är att man är förkylt eller har migrain vilket påverka prestationen, har någon här haft förkylning/sjukdomar under provdagen? Hur löser ni det? 4st alvedon? rekommendera ni att man skippa provet?
Citera
2014-01-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vooby1
Hej!

Söker någon som skrivit ett liknande resultat som mig, 1-1,2 ungefär och sedan köpt vip på HP-guiden.

Hur många timmar/dag pluggade du?
Vad blev ditt resultat?

Läste att flera ansåg det enklare att höja sig inom den kvantitativa delen än den verbala, stämmer detta?

Själv skrev jag riktigt dåligt på kvant (0,9) men fick 1,4 på verb-delen. Ska nog köpa vip på hp-guiden och nöta matte, förhoppningsvis kan jag skriva 1,45-1,50 i vår.

bra resultat på VERB, och ja, det stämmer. du kan lätt höja dig till åtminstone 1.5 på KVA om du bara tränar och tränar! :P kör på du har gott om tid!
Citera
2014-01-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyTran
Kan tänka mig värsta scenario på provdagen är att man är förkylt eller har migrain vilket påverka prestationen, har någon här haft förkylning/sjukdomar under provdagen? Hur löser ni det? 4st alvedon? rekommendera ni att man skippa provet?

ta lite alvedon och gör provet. varför skippa det när du betalt? kör på

hört att vissa kommit dit fulla och gjort provet
Citera
2014-01-12, 20:21
Medlem
Snart 10v tills HP!

Bara jag som är nervös?
Citera
2014-01-12, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cajolen
Snart 10v tills HP!

Bara jag som är nervös?
Nja, det var tolv veckor kvar igår. Det är två veckor mer att öva på!

Att vara nervös är du förmodligen inte ensam om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in