2013-04-26, 08:39
  #28033
Medlem
Argh123s avatar
elf

http://www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/facitochprovfragortillhogskoleprovetvaren2013.5.32 8dbf20131f69ece448000337.html
ELF borttaget, men finns väl på annat håll. Just det jag behver öca mest på. Visst kan jag läsa engelska texter, men gäller att förstå författaren o svara på dennes frågor (som inte brukar stå med i en tidnings slut, men ack inbakat i texten). Fattar ni? Finns det likknande elf?
http://www.studera.nu/download/18.27d86368130216405a6800014431/elfexempel.pdf
Jaså, den fanns vist med, fast längre ned på länken (första länken). Bra då (y)
__________________
Senast redigerad av Argh123 2013-04-26 kl. 08:45.
Citera
2013-04-26, 09:12
  #28034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Hur gör man om man vill plugga lite inför hp, speciellt ordförståelse på luren? Finns det några bra appar för det eller några andra goa tipps?

www.ordprov.se
En länk som framförallt är till för orddelen men som även har vissa övningar för de flesta övriga delar. Läsförståelse pluggas enklast genom att göra och analysera de övningsprov som publiceras på studera.nu varken mer eller mindre, då de mönster som förekommer i läsförståelsen förändras för varje prov.
Försök hitta mönster i felaktiga svar, har t.ex felaktiga svar oftare citat än korrekta? Ska svarsalternativen tolkas bokstavligt o.s.v?
Om du har problem med läsförståelsen p.g.a bristande ordförråd så åtgärdar du givetvis det, lämpligtvis genom att plugga ord på tidigare nämnd länk.
Citera
2013-04-26, 09:14
  #28035
Medlem
Gaaaah, kan de lägga upp normeringen nu? Är nästan säker på mitt resultat redan och det kommer inte räcka för att komma in, men fan vad skönt det är att veta ändå.
Citera
2013-04-26, 09:22
  #28036
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt om högskoleprovet
Hej! Normeringstabellerna kommer att publiceras mitt på dagen idag. Hälsningar Ann Sofie

Så ett tag till iaf.
Citera
2013-04-26, 09:25
  #28037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
Så ett tag till iaf.


Men för fan. Jävla Ann-Sofie.

Blaaaaaaaa
Citera
2013-04-26, 09:31
  #28038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Hur gör man om man vill plugga lite inför hp, speciellt ordförståelse på luren? Finns det några bra appar för det eller några andra goa tipps?

Nordstedts har en svenskaquiz app, finns en engelskaquizapp också. Använde mig utav den svenska inför provet och orddelen gick rätt bra (finns till android, vet inte om den finns till iphone).
Citera
2013-04-26, 10:11
  #28039
Medlem
Okej, nu blev man lite orolig.

Det är så att jag försökte logga in på studera.nu för att se så allt var i sin ordning (inte så långt kvar till resultaten kommer upp). Eftersom jag inte hade loggat in förut tryckte jag på glömt lösenord knappen då det stod att man skulle göra det om man inte hade skapat någon inloggning ännu. Jag blev då ombedd att fylla i mitt personnummer vilket jag gjorde med rätt antal siffror och allt men det stod att personnumret inte fanns med i systemet.

Är detta normalt eller är det något som har blivit fel? Kan tilläggas att jag inte gjort något högskoleprov innan utan detta var mitt första nu i våras.

Försökte alltså logga in där man kommer få sitt resultat senare (2 maj).
Citera
2013-04-26, 10:12
  #28040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubious
Nordstedts har en svenskaquiz app, finns en engelskaquizapp också. Använde mig utav den svenska inför provet och orddelen gick rätt bra (finns till android, vet inte om den finns till iphone).

Laddade precis ned den, skitnice!
Citera
2013-04-26, 10:19
  #28041
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffe55
Okej, nu blev man lite orolig.

Det är så att jag försökte logga in på studera.nu för att se så allt var i sin ordning (inte så långt kvar till resultaten kommer upp). Eftersom jag inte hade loggat in förut tryckte jag på glömt lösenord knappen då det stod att man skulle göra det om man inte hade skapat någon inloggning ännu. Jag blev då ombedd att fylla i mitt personnummer vilket jag gjorde med rätt antal siffror och allt men det stod att personnumret inte fanns med i systemet.

Är detta normalt eller är det något som har blivit fel? Kan tilläggas att jag inte gjort något högskoleprov innan utan detta var mitt första nu i våras.

Försökte alltså logga in där man kommer få sitt resultat senare (2 maj).

Är det första gången du skriver högskoleprovet? Isåfall kommer de inte skapa ett konto åt dig förrän efter resultaten är färdiga.
Citera
2013-04-26, 11:44
  #28042
Medlem
KingRats avatar
normering uppe nu.
Citera
2013-04-26, 11:48
  #28043
Medlem
Chezzies avatar
Fan, nu höjdes gränsen till 71 från 70 vad gällande verbala och 1.9... ÅHHHHH
Citera
2013-04-26, 11:49
  #28044
Medlem
Är det bara jag eller är inte tabellen felaktig? Tittar man på den verbala delen så står det så här:
65-67
69-70

Vart är 68?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in