2013-04-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Hehe, ja kanske. Hur gick det för dig?

Åt skogen, men skam den som ger sig. Jag ska skriva provet nu i höst också, ska repetera Ma A+B+C, lära mig 6000 nya typiska HP-ord, läsa läsa läsa .
Citera
2013-04-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
På vilket sätt verkar det som det?

anonped menar bara att 0.55 inte avrundas till 0.6 i och med att högskoleprovet nu för tiden använder sig av två decimaler i stället för en.

Tack så hemskt mycket för klargörandet.
Citera
2013-04-06, 21:20
Medlem
Jag fick 52 + 52 vilket ger 1.35 enligt förra. Har pluggat litegrann. Hade jag haft miniräknare hade jag förmodligen fått 62 på kVA iaf. ( insåg först igår kväll att ,miniräknare ej var tillåten )

Jag skulle klassificera mig själv som bäst en medelmåtta, men är oerhört förvånad över att få ca 80% bättre resultat än de flesta. Det känns ju helt absurt. Dessutom första gången jag skrev och är 25 plus så inte räknat matte på 7år och gränsfall att jag fick g på matte c i gymnasiet.

Min fråga är alltså. Är Sveriges befolkning så oerhört dåligt utbildade?
Citera
2013-04-06, 21:21
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2be1
Verkar som att du håller med trollet. Har du nåt att tilläga kanske. Håller du med om att 1,0/2 = 0,45?

Vad snackar du om din tölp?
Citera
2013-04-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helvete1
Jag fick 52 + 52 vilket ger 1.35 enligt förra. Har pluggat litegrann. Hade jag haft miniräknare hade jag förmodligen fått 62 på kVA iaf. ( insåg först igår kväll att ,miniräknare ej var tillåten )

Jag skulle klassificera mig själv som bäst en medelmåtta, men är oerhört förvånad över att få ca 80% bättre resultat än de flesta. Det känns ju helt absurt. Dessutom första gången jag skrev och är 25 plus så inte räknat matte på 7år och gränsfall att jag fick g på matte c i gymnasiet.

Ja, Sveriges befolkning är inte direkt kända för att vara de skarpaste. Men så går det ju när man skall rabbla pythagoras sats i 3 år på högstadiet, och lösa enkla linjära ekvationssystem halva gymnasietiden.
Citera
2013-04-06, 21:23
Medlem
Citat:

Gratulera dig själv istället Du fick bra.

Jag tror inte vi är dåligt utbildade, diskussionen om matematikens kvalité i skolorna har ju varit uppe många gånger men vi bor inte i somalia.

Så ta o ge dig själv en ryggdunk nu istället
Citera
2013-04-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Vad snackar du om din tölp?

Nej, det där var lite onödigt.
Citera
2013-04-06, 21:24
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:

Håller helt med dig, förstår verkligen inte hur en person som har pluggat MaA och har det relativt färskt kan få något under 1.1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2be1
Hur många gånger har ni gjort HP, var ärliga nu. Ska ni/du göra det nu i höst ?

Fjärde gången idag, ska inte göra det till hösten. Har fått 0.8, 1.5, 1.45 och nu ser det ut som att det blir 1.75. Lagt ner mycket tid inför detta prov så det är väldigt skönt att det lönar sig.
Senast redigerad av McMurphy2991 2013-04-06 kl. 21:29.
Citera
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
finns det någon chans att det höjs från 0,55 till 0,6 denna terminen? om man fick 26 på kvant och 31 på verb

Jag hade inte vågat hoppats allt för mycket på det. Med väldig tur isåfall. Vad behöver du 0.6 till?

Håller tummarna iaf.
Citera
2013-04-06, 21:25
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:

Jag tror den stora källan till att så många skriver så dåligt är stress och oerfarenhet av prov som dessa. Jag som är mitt i skolgången stöter aldrig på prov likt HP:en, och verkligen inte på sådan tid.

Och eftersom det alltid är en stor del som skriver för första gången så är säkert nervositeten snabbt framme och gör de enklaste uppgifterna till värsta hjärnknäckarna.
Citera
2013-04-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMurphy2991
Fjärde gången idag, ska inte göra det till hösten. Har fått 0.8, 1.5, 1.45 och nu ser det ut som att det blir 1.75. Lagt ner mycket tid inför detta provet så det är väldigt skönt att det lönar sig.

Fortsätter.

Andra gången, första gången va för 7 år sedan.

0,4 (retard level)
1.1 idag enligt tabellen ifrån 2012
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in