2011-04-03, 10:37
Medlem
BobbyPiress avatar
LÄS: 15/20
NOG: 19/22
ELF: 17/20
ORD: 27/40
DTK: 18/20

Totalt: 96/122 möjliga poäng.

Hade räknat med något fler poäng på framförallt LÄS och NOG men får väl vara nöjd ändå. Känner spontant att ett par poäng till lär behövas för 1.7 men vad tror ni andra? Finns det någon chans att 96 poäng räcker till 1.7 i år?
Citera
2011-04-03, 10:57
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jävla fittprov. Snacka om vara sämst när det gäller.

När jag gjorde prov innan hamna jag på 1.3 typ.

Och nu med full fokus 0.9.....vill sjunka genom jorden.

Hade rekordsämst på ord. 12/40
Citera
2011-04-03, 11:02
Medlem
shredding-pows avatar
Mitt liv har gått i spillror efter att ha skrivit ett brutalt dåligt prov - drömmen var att komma in på Uppsala, där förra årets lägsta intagningspoäng var 1.4 - Jag skrev 1.0. Första provet, hade pluggat som en jävla jude, och nu kommer jag med högst sannolikhet INTE komma in och jag känner absolut ingen anledning till att vakna på morgonen. Jag är 21 och om jag ska göra HP i höst kommer jag ha ÄNNU mer press på mig, klarar jag det inte då kommer jag vara 22 till nästa, och inte börjat plugga vid den åldern? vill jag inte ens veta.. Kan man ringa till Uppsala och grina lite eller göra sommarprövningar? vad ska jag ta mig till...
Citera
2011-04-03, 11:05
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shredding-pow
Mitt liv har gått i spillror efter att ha skrivit ett brutalt dåligt prov - drömmen var att komma in på Uppsala, där förra årets lägsta intagningspoäng var 1.4 - Jag skrev 1.0. Första provet, hade pluggat som en jävla jude, och nu kommer jag med högst sannolikhet INTE komma in och jag känner absolut ingen anledning till att vakna på morgonen. Jag är 21 och om jag ska göra HP i höst kommer jag ha ÄNNU mer press på mig, klarar jag det inte då kommer jag vara 22 till nästa, och inte börjat plugga vid den åldern? vill jag inte ens veta.. Kan man ringa till Uppsala och grina lite eller göra sommarprövningar? vad ska jag ta mig till...
När du har betyget att komma in i Uppsala så är du säkert runt 26 år och det blir väl roligt att få vänner som är 7 år yngre? Hare så kul!

Nej men kolla vad du gjorde dåligt på och öva de delarna. Det finns böcker som hjälper folk som gör högskoleprovet. Nu har du ett halvår kvar till nästa prov, massor av tid att plugga på. Försök att skriva rätt på varje fråga så ordnar det sig. Sov och ät bra. Ta med dig frukt.
Senast redigerad av Ocklett 2011-04-03 kl. 11:07.
Citera
2011-04-03, 11:05
Medlem
Jag lyckades sänka mig i alla block! Känns inte så bra direkt, bara hoppas på att man fyllt i lite fel på kontrollpappret.
Citera
2011-04-03, 11:13
Medlem
Iveccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jävla fittprov. Snacka om vara sämst när det gäller.

När jag gjorde prov innan hamna jag på 1.3 typ.

Och nu med full fokus 0.9.....vill sjunka genom jorden.

Hade rekordsämst på ord. 12/40

Ja, det betyder inte att du inte kommer få bättre nästa gång - deppa ihop och kom igen istället.

Citat:

Ja du, det finns gott om folk som börjar studera vid slutet av 20-årsåldern av den anledningen att de inte tog sig i kragen förrän då, om du bara ärr 21 har du väl knappast något att vara orolig över?
Citera
2011-04-03, 11:19
Medlem
shredding-pows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivecc
Ja, det betyder inte att du inte kommer få bättre nästa gång - deppa ihop och kom igen istället.

Ja du, det finns gott om folk som börjar studera vid slutet av 20-årsåldern av den anledningen att de inte tog sig i kragen förrän då, om du bara ärr 21 har du väl knappast något att vara orolig över?

21 är sjukt gammal...
Citera
2011-04-03, 11:26
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RompeTodo
Jag läser engelskböcker varje dag i princip så översättningen är inga problem, men likt förbannat blir jag stressad som en horunge och får läsa om texten 4-5 gånger, samma på svenska läsförståelse.

Jag kan läsa, jag läser snabbt men under den jävla stressen så börjar jag svettas och allt går åt helvete.
Får läsa om samma stycke flera gånger eftersom att jag glömmer skiten direkt när jag läst det (detta inträffar endast under stress).

Dock samma sak på alla delar, NOG som jag i regel inte har några problem med, matte är min "starka" sida ändå men ändå så kände jag att det delen gick åt skogen på grund av stressen. Känns som att hp inte är min grej.

Det som frustrerar mig är att jag vet att jag är bättre än gemene svennen på både matte och engelska men det hjälper fan inte.

Exakt min situation...Fixar inte tidspressen..Dock gäller det med matten inte mig! Gjorde två gamla högskoleprov på internet innan provet igår och fick 1,2 på båda men igår blev det bara 0,7:/!
Senast redigerad av kvittot87 2011-04-03 kl. 11:37.
Citera
2011-04-03, 11:35
Medlem
Citat:

Det är lugna puckar... Ta det lugnt bara och fokusera, så ska du se att det går vägen fortare än du anar.
Citera
2011-04-03, 11:37
Medlem
slemsugarns avatar
Blir förvånad när jag läser om alla som har panik över ett dåligt resultat på hp, att dom får vänta ett år på att börja skolan och känner sig gamla - och dom är inte ens över 30?!
Vad är det för onödig hets?
Ok, kursarna är inte födda samma år eller ens samma femårsperiod men vaffan spelar det för roll?
Mina bästa kompisar är både 20 år äldre och 15 år yngre än vad jag är.
Sen har man ju alltid kvar kompisarna sedan innan man började plugga.
Tycker det är synd om er som har den stressen över livet. Ni ska jobba tills ni är 60+.
Tagga ner, jobba ett år på seven-eleven och njut innan ca fem års plugg tar vid.
Citera
2011-04-03, 11:37
Medlem
nanowires avatar
studera.nu har lagt upp ett nytt övningsprov inför hösten. Vad tror FB om detta? Jag själv tror att mer matte kommer att tala till min fördel iallafall.
Citera
2011-04-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanowire
studera.nu har lagt upp ett nytt övningsprov inför hösten. Vad tror FB om detta? Jag själv tror att mer matte kommer att tala till min fördel iallafall.

Samma här, den här gången var det bara orden som satte stopp för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in